En ole saanut TE-toimistosta yksiselitteistä vastausta, että meneekö ansioisidonnaista palautukseen vaikka suorittaisin opinnot toimittamani suunnitelman mukaisesti.
Opiskelen siis ansiosidonnaisella yliopistossa. Ennen lukukauden alkua lähetin TE-toimiston virkailijalle opintosuunnitelman, josta näkyi paljonko opintoja on. Ilmoitin, että opinnot ovat kasassa 2015 loppuun mennessä.
Vaikka en ollut edes erikseen maininnut opiskelenko pää- vai sivutoimisesti, minulle annettiin päätoiminen status. Tämähän edellyttää 5op/kk. Nyt kun minulle selvisi jälkikäteen, että myös loma-ajoilta velvoitetaan 5op/kk, niiin toimittamani opintosuunnitelma ei täytä vaatimusta. Täytyyköhän minun ottaa ns. täytekursseja?
Omaehtoisen opiskelun vaatimusten toteutuminen
4
163
Vastaukset
- Alla Pollogova
Ei sinun tarvinnut erikseen mainita, opiskeletko pää- vai sivutoimisesti, koska mitään muuta mahdollisuutta saada omaehtoisen tukea ei ole kuin opiskella päätoimisesti.
Myönnettiinkö tuki alunperin 2015 loppuun? Toimittamasi suunnitelman on ollut pakko olla sellainen, että tulee vähintään 5 op/kk. Jos sinulle on myönnetty tuki opintoihin vaikka tuo ehto ei ole täyttynyt, niin on kai lähinnä sössitty. Eikö sinulta pyydetty mitään dokumentteja opinnoista, yliopiston paperia josta selviäisi päätoimisuus, opintorekisteriotetta,..?- TMMM
Olen toimittanut kaikki mahdolliset dokumentit ja opintosuunnitelmasta kyllä näkyy kurssit ja niiden laajuus.
- kasikasi
Jos yliopisto ei tarjoa kesän aikana koulutusohjelmaasi kuuluvia kursseja, tarvitset opintotoimistosta todistuksen loma-ajoista TE-toimistoa varten. Loma-aikana olet oikeutettu ansiosidonnaiseen.
- 5464ryr
HEi! Miten on mahdollista että saa opiskella ansiosidonnaisella??? Millä kriteereillä tähän pääsee mukaan? Olen nyt ollut työttämänä 2kk ja haluaisin ehkä opiskella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457352
- 324068
- 573595
- 503120
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492299- 532297
- 372258
- 432248
- 162236