Moikka,
Meillä on melko joustavat työajat, jos oon illalla pidempään töissä voi tulla aamulla vähän myöhempään jne. Minua on kuitenkin usein jo häirinnyt se etteivät jotkut pomoistani/kollegoistani kunnioita vuosilomiani. Laitan heille aina ajoissa tiedon millon oon lomalla, silti he pommittavat minua puheluilla jatkuvasti.
Olen tehnyt periaatteen, etten enää vastaa lomallani työpuheluihin, sillä minulle se lomapäivä olisi sitten siinä. Työni on tosi stressaavaa ja ylitöitä tehdään paljon, joten aamunen puhelu pomolta laskee todellakin varjon koko lomapäivän päälle; stressi ja sydämentykytys alkaa samointein.
Nyt pomoni/kollegat ovat keksineet uuden kanavan. Jos en tosiaan vastaa puhelimeen, he pistävät työkaverini pistämään minulle viestiä somen kautta ja kysymykset eivät yleensä ole edes maailmaa mullistavia…esim. ”en muista salasanaa sinne ja sinne” (=huom. nää saa nollattua ja jätän aina listan mistä ainakin omani löytyy..) Yleensä kysymyksistä paistaa läpi ”en itse viitsi”-ajattelutapa.
Kysymykseni siis kuuluu, onko minulla oikeus saada näistä vuosiloman pilaamispuheluista/viesteistä jotain korvausta?
Onko oikein jättää työkaverit ”kuseen" vaikka näkiskin näiden viestit? Oon semmone mielensäpahoittaja, että poden huonoo omaatuntoo jo tosta :D
Thanks!
-M
VUOSILOMAN PILAAJAT
3
127
Vastaukset
- luur
Lähtökohtaisesti vuosilomalla ei hoideta työasioita edes puhelimella. Älä vastaa työnumeroista tuleviin puheluihin. Mutta jos firmassa on kehittynyt sellainen löperö tapa, että kaikki vastailevat työpuheluihin lomillaan, niin siinä on yhden paha ruveta yhtäkkiä käyttäytymään toisin.
Jos olet lähes ainoa, jonka edellytetään hoitavan työasioita lomalla, niin miten toimisi, jos yrittäisit hyvissä ajoin ennen lomaa sopia pomon kanssa siitä, että vastaat työpuheluihin loman aikana vain, jos siihen kuluva aika korvataan sinulle esim. myöhemmin pidettävänä vapaana? - huhelihoi
Teidän firman tietoturvasta vastaava saa halvauksen, kun kuulee, että salasanoja lähetellään somessa ja niistä pidetään listoja jossain työhuoneella.
- Tuttua touhua
No joissain paikoissa saa lomarauhan, toisissa ei. Eräässä paikassa sai lomallakin hoitaa työasioita harva se päivä.. sitä oli vissiinki niinkutsuttu "korvaamaton", palkassa se tosin ei näkynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395120Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738