Vastaus Ketoselta

osssss

60

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 567 433

      Ketonen on edelleen väärässä.

      Totta on kallista jos lähdetään suorittamaan jokainen luokituksiin ja hyväksyntöihin vaadittavat moottoritestit erikseen. Eihän näitä tee edes öljy-yhtiötkään muuta kuin ainoastaa kun täytyy uusi öljy hyväksyttää. Laadunvarmistukseen riittää ihan tavalliset CCS, XRF, ICP jne testit joihin löytyy laitteistot jokaikisestä vähänkin öljyjä testaavasta labroista.

      Eihän TM:n testikään moottoritestejä suorittanut, mutta ihan näillä perustestien perusteella voi antaa riittävän kuvan öljyn suorituskyvystä. Vastaako mitattu viskositeetti väitettyä (näinhän ei ollut Eurolin kohdalla TM:n testissä 2006), mikä on pumpattavuus tuotteella A, B, C jne.. Niissä varmasti on eroja.

      Samalla verukkeella ei renkaitakaan kannata testata. Kyllä ne kaikki siellä auton alla pyörii ja useimmat merkit jopa ovat turvallisia käyttää. Erot ovat pieniä. Aina silloin tällöin löytyy myös Kiina-rengas joka ei pärjää.

      • osssss

        Se on tuo Ketonen valekettu sitten VW ja öljyasioissa?


    • Vain PAO ja GTL

      FT-ICR riittää kemialliseen analyysiin. Selvittää moottoriöljyn komponentit ja epäpuhtaudet hetkessä. Laittetta käyttää myös tulli ja keskusrikospoliisi vaikeimmissa analyyseissä ja rikostutkinnassa. Laite on äärimmäisen tarkka..

      Neste Oil ostaa laitteen analyysiaikaa: http://www.findnano.fi/fi/NanoCrmEquipment:UserView/id/1431/ESI_Q_FT_ICR_mass_spectrometer/

      Kuumakestävyys hapettumisineen ja siinä syntyvät haitta-aineet on tuolla analysaattorilla helppo mitata.

      Viskot tarkalla SVM-3000 mittarilla.

      • 567 433

        Mutta kun öljytestauksessa ei tarvita mitään atomintarkkaa analyysiä. Huulilasi ja TM voisi täysin hyvin testata öljyistä ne perustestit kuten tehdään esim. käytetyistä öljyistä. Siitäkun kattoo tyypillisimmät metallit, KV:n, MRV:n ja CCS:n niin öljyjä pystyy hyvin vertailemaan kun verrataan samaan viskositeettiluokkaan. Kertoo paljon enemmän öljyn käytännön suorituskyvystä kuin ruveta pohtimaan onko PAO vai GTL. Sillä ole vittuakaan merkitystä. Ainoa millä on väliä miten se öljy pärjää noissa perustesteissä.


    • "oikiat kemistit"

      ovat taas asialla

    • PAO ja GTL

      https://www.youtube.com/watch?v=mi7hOwMapP4

      Krakatussa mineraaliöljyssä tulee myös mineraaliöljyn epäpuhtauksia läpi.
      Pahimmat epäpuhtaudet on aromaattisia hiilivetyjä.

      Metaanista valmistettu GTL Shell PurePlus ei sisällä mineraaliöljyjen epäpuhtauksia.

      Eteenistä valmistettu PAO on erittäin pudasta. Käytänössä se on nestemäistä muovia. Siksi se on erittäin kestävää .

      • dfsdfeq3we123

        Paskat siellä mitään epäpuhtauksia on.


    • PAO ja GTL
      • PAO LL jne

        kuinka usein noita PAO:ja pitää vaihtaa, sopiiko uusiin autoihin?


      • sasd1

        Samaan paskapuhetta päivästä toiseen.


    • PAO vaihtoväli

      10 000km välein, niin autosi moottori toimii..

    • 26463473474373

      Palstan GTL-hullu on taas päästetty mielisairaalasta kun spammaa jokaisen keskustelun täyteen tuota Shell GTL soopaa....

      Testeistä puhen ollen, kuinka vaikeaa voi olla esim:

      1) Rakentaa pyörivä metallipyörän jota painetaan toista metallipintaa vasten öljyllä voidellen ja mitataan kuluminen???

      2) Jäähdyttää öljyt -30 asteisiksi ja katsoa kiteytyminen ja testata virtausta????

      Siinä on jo pari helppoa ja edulista testiä.

      Tai voisivat tehda esim pelkkiä kylmäominaisuuksia testaavan testin niin tiedetään kuka on viitsinyt panostaa pohjolan oloihin, tuskin kovinkaan moni valmistaja. Esim Shell öljyillä jäätyy aina huohotin-putki kun eivät huomioi talviolosuhteita öljynvalmistuksessa.

      • 26463473474373

        Itse käytän Teboilia juuri tuon takia että voi olla varma että Suomessa suomalaisten valmistamana siinä on panostettu myös kylmäominaisuuksiin. Näistä muista valmistajista joiden myynnistä vain muutama prosentti menee pohjolan oloihin, ei ikinä tiedä onko ollenkaan huomioitu suomalaisia talviolosuhteita. Tuon takia pelkkien kylmäominaisuuksien testaaminen olisi myös mielenkiintoista.


    • TOSIASIAA!!

      Totuus on, että TEBOILIN Diamond öljyt jämähtää hirmupakkasilla. Aral PAO TÄYSSYNTEETTINEN virtaa vielä -60 asteen pakkasessa.

      Teboil kusettaa. Teboililla EI OLE YHTÄKÄÄN TÄYSSYNTEETTISTÄ MOOTTORIÖLJYÄ MYYNNISSÄ.

      • ad334234

        Teboil Diamond 5W40 pumpattavuus on -42 astetta joka riittää kaikkiin olosuhteisiin Suomessa.


      • osssss

        No ainakin tdi kestää mitä sitten lienee?

        Longlife se koneen särkee ku vettä muodostuu öljyyn.Eikös se niin mene?


      • hyvää on

        Minusta -51C on jo hirmupakkanen eikö sinusta? Teboil DIAMOND pourpoint -51C


      • osssss
        hyvää on kirjoitti:

        Minusta -51C on jo hirmupakkanen eikö sinusta? Teboil DIAMOND pourpoint -51C

        TB koneeseen ja neste arktinen tankkiin,

        Pakkaset lähestyy.Lapissa liki -40 nyt.


    • ZIRINOVSKI

      Osta URAL -65W10, ei jämähdä Siperiassakaan,Putinin suosikkiöljy arktisiin
      olosuhteisiin.CAENAHO B CCCP,käytössä mm.T-sarjan panssareissa.Saa Mustamäen torilta vielä vanhaa varastoa.

      • PAO:T RULAA

        Sieltä saa samalla myös laatu vodkia, taatusti nuttura sekaisin, värit päällä ja silmät sumeat.


      • hevosmiesten
        PAO:T RULAA kirjoitti:

        Sieltä saa samalla myös laatu vodkia, taatusti nuttura sekaisin, värit päällä ja silmät sumeat.

        uutiset


      • HEVOSMIES___________

      • Noack

    • hevosmiesten

      ravi uutiset

    • PAO ja GTL
      • Noack

        "Group III demand will increase in top tier market because it gives OEMs and lubricant manufacturers both performance and cost competitiveness." - Jin Hur Senior Vice President, Base Oil Business, SK lubricants

        Grp III:n kysyntä kasvaa, koska se tarjoaa suorituskykyä ja kustannustehokkuutta.

        Olet sä PAO-PELLE kyllä aika epeli kun yrität vääristää jopa painettua tekstiä ja erittäin valikoivasti ja jopa strategisesti jätät asioita kertomatta ajaaksesi omaa agendaasi, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

        Lähde: http://www.infineuminsight.com/insight/dec-2014/driving-group-iii-differentiation


      • Tietoa !
        Noack kirjoitti:

        "Group III demand will increase in top tier market because it gives OEMs and lubricant manufacturers both performance and cost competitiveness." - Jin Hur Senior Vice President, Base Oil Business, SK lubricants

        Grp III:n kysyntä kasvaa, koska se tarjoaa suorituskykyä ja kustannustehokkuutta.

        Olet sä PAO-PELLE kyllä aika epeli kun yrität vääristää jopa painettua tekstiä ja erittäin valikoivasti ja jopa strategisesti jätät asioita kertomatta ajaaksesi omaa agendaasi, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

        Lähde: http://www.infineuminsight.com/insight/dec-2014/driving-group-iii-differentiation

        GRP III ei kukaan investoi enää ! !

        PAO ja GTL hakkaa ne täydellisesti.

        GRP III valmistuksessa ON RASKAS YLITUOTANTO ! !

        GRP III tuotantoon ei investoida, koska se maksaa paljon ja tuote ei vastaa laadultaaan ylivoimaista GTL- öljyä.

        GRP III öljyissä tulee AINA mineraaliöljyjen epäpuhtauksia läpi. KUSTANNUSKYSYMYS.


      • Noack
        Tietoa ! kirjoitti:

        GRP III ei kukaan investoi enää ! !

        PAO ja GTL hakkaa ne täydellisesti.

        GRP III valmistuksessa ON RASKAS YLITUOTANTO ! !

        GRP III tuotantoon ei investoida, koska se maksaa paljon ja tuote ei vastaa laadultaaan ylivoimaista GTL- öljyä.

        GRP III öljyissä tulee AINA mineraaliöljyjen epäpuhtauksia läpi. KUSTANNUSKYSYMYS.

        Höpö höpö. Jopa omassa "taulukossasikin" viskositeetti-indeksi oli parempi Grp III öljyissä parempi kuin PAO:ssa. Ja itseasiassa Exxonin Visomissa se on parempi kuin GTL:ssä. Viskositeetti-indeksi ehkä tärkein perusöljyn ominaisuus öljynkehittäjälle.

        Ja se raskas ylituotanto johtuu, että GRP III -öljyihin oli juuri INVESTOITU SUURIA SUMMMIA tulevaisuuden tarpeita varten ja iskikin taantuma. PAOn kysyntä kasvaa vain 3-4% vuodessa. Älä huoli, kun Ukrainan kriisi helpottaa uusille GRP III -investoinnit alkavat kantaa hedelmää.


    • Trendi..

      VISOM ei pärjää missään !! GTL on puhtaampaa. Mobil myöntää sen ! ! !

      PAO:n kysyntä KASVAA3-4 % vuodessa ja LAMASSA !!

      grp III kysyntä on laskenut 10% vuodessa ! !

    • PAO voitti
      • Noack

        PAO C10 6cSt VI 137
        Visom 6 VI 142

        Visom voittaa. Pelle sä oot tosi urpo.


    • PAO voitti

      PAO C12 HVI 6cSt VI 150 !
      Visom 6 VI 142

      PAO C10 ja erityisesti C12 pesee Noack haihtuvuudessa täysin VISOMIN...

    • PurePlus GTL
    • JOHTOPÄÄTÖS ?
      • Noack

        Ei ei ja ei. Shellin valmistama GTL ei juurikaan poikkea ominaisuuksissa Grp III - öljyistä. Sen ainoa etu on noin. 10 astetta öarempi jähmepiste. Viskositeetti-indeksissä häviää räikeästi Visomille. Haihtuvuus on suunnilleen sama.

        Kato nettitieto ei ole tietoo.


      • VOITTAJA öljyä

      • tellinsheppo
        VOITTAJA öljyä kirjoitti:

        http://www.ebay.de/itm/10x1-Liter-Shell-Helix-Ultra-0W40-Motorenol-0W-40-Motorol-PORSCHE-BMW-MB-229-5-/400753362133?pt=Autopflege_Wartung&hash=item5d4ec304d5

        100% VARMASTI hakkaa Teboilin ja Mobil ykkösen !

        ON myös EDULLISTA ! !

        Sinä olet PAOPELLE Ville viisvuotta. Hiekkalaatikon Kingi.

        Shell ei ole koskaan tehnyt kuluttajalle voittaja-öljyä. ei ole tehnyt eikä tee.
        Se ei kuulu heidän toimintapolitiikkaan.

        Marssit vaan sinne paikalliseen ja haet 0W-40 New Life tai Diamond 0W-40, saat paremman, kiistatta.

        Shelliä ei kannata tukea. Laittoivat Suomesta tehtaan sileäksi ja tekivät monta työtöntä. Siirsivät Suomen tuotannon Venäjälle. Siellä tekee nyt Iivana meidän työt.

        Sinä voisit lopettaa p a s k a n jauhamisen täällä. Ketään ei kiinnosta mainoksesi eikä amatöörimaiset kommenttisi.


      • fs453

      • Vastauksia kiitos!!
        VOITTAJA öljyä kirjoitti:

        http://www.ebay.de/itm/10x1-Liter-Shell-Helix-Ultra-0W40-Motorenol-0W-40-Motorol-PORSCHE-BMW-MB-229-5-/400753362133?pt=Autopflege_Wartung&hash=item5d4ec304d5

        100% VARMASTI hakkaa Teboilin ja Mobil ykkösen !

        ON myös EDULLISTA ! !

        Siis minkä teboilin öljyn hakkaa shell pureplus? varmaan se moniaste 15w40 teboilin hakkaa. Mutta ei diamond 0w-40 öljyä joka on PAO tuote, eikö mene jakeluun? Juurihan sä PAO/GTLPELLE olet itse kehunut miten YLIVERTAISTA PAO juuri on. PUHUITKO JÄLLEEN KERRAN ITSESI PUSSIIN!!! Vastaa tähän viestiin!! Ai anna mä arvaan et vastaa, tai jos vastaat jotain aivan perusteetonta!! Missä viipyy Joensuun Ellin analyysi teboil diamond 0W-40 tuotteesta? Ai anna mä arvaan ei sellaista analyysiä ole koskaan tehtykkään. Faktat esiin!!


    • ei ole lirua 0w-40

      Vähän aiheesta poiketen, mutta onko tuo Mobil 1 new life 0w-40 hyvä öljy Opel Astra G 1.6 8venttiiliseen -99 ajettu 227 000tkm. Laitoin siihen nyt sellaiset ja oli edellisetkin samat ölpät. Ei kuluta, eikä tiivisteistä tuu ulos. Vaihdan 5000km jälkeen aina nuo. Ennen käytin Mobil 3000 5w-40 tavaraa.

    • YMMÄRRYS ! !

      https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http://gasprocessingnews.com/features/201410/gtl-innovation-produces-clean-base-oils-from-natural-gas.aspx&edit-text=

      Krakattu grpIII mineraaliöljy näyttää ok tuotteelta.

      SITTEN KUN SE PISTETÄÄN -selektiiviseen tarkkaresoluuutio- ANALYYSIIN. Saadaan satoja piikkejä JA VOIDAAN LASKEA TARKASTI ISOPARAFINIT.

      ISOPARAFINIPITOISUUS KORRELOI LAADUN KANSSA. GTL-perusöljy on TÄSSÄ TÄYSIN YLIVOIMAINEN !

      GTL-öljyt romahduttaa grp III mineraaliöljyt. MUUTOS ON JO ALKANUT ! !

      • 0w-40 diamond PAO

        PELLE P-E-R-K-E-L-E ÄLÄ HUIJAA!! Missä viipyy diamond 0w-40 joensuun ellin analyysi?? oil-club.ru AIVAN SELVÄSTI KERTOO että ko. öljy on PAO pohjainen öljy!! Eli väittämäsi mukaan Diamond 0w-40 hakkaa GTL öljyt!! HAJOO!!!!


    • MIETI ! ! ! !

      Perusöljyjen kvalitatiivinen analysointi vaatii erinomaiset mittalaitteet.

      Venäläiset pystyivät määrittämään vain epäorgaaniset aineet.

      HIILIVETYSEOSTEN MÄÄRITYS VAATII ! !


      http://www.findnano.fi/fi/NanoCrmEquipment:UserView/id/1431/ESI_Q_FT_ICR_mass_spectrometer/

      SIKSI Neste Oil ostaa analyysiaikaa.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkaanit

    • MIETI !!!!
      • Noack

        Kyllä sä PELLE olet jo niin monta kertaa ollut väärässä, että lopeta jo.

        Selkeästi sulla ei ole konkreettisia lukuarvoja yhtään mistään. Ja tuo, että heittelet 'kvalitatiivisia' ja muita LAATUTERMEJÄ kertoo, että sähän et tiedä yhtään mitään mistään. Luuletko sä nyt oikeesti, että öljy-yhtiöillä joiden liikevaihdot ovat tuplat Suomen maan BKT:en, saa hommatuksi kaasukromatografia.


      • Resoluutio paranee

        FT-ICR MS 12T magneetilla maksaa 2 miljoonaa. Parhaissa on 15 Teslan magneetti ja sillä hinnaksi tulee jo 4 miljoonaa euroa.

        Tuotekehityksessä on jo todellinen monsteri 18 T magneetilla. Jäähdytys nesteheliumilla ja käämitys on tehty niobiumista. Hinta sitten lähenee kymmentä miljoonaa,,

        Nämä kaikki suprajohtavat magneetit on herkkiä tyhjiöeristettyjä tarkkuuslaitteita.
        Niitten käyttö on kallista. Heliumia kuluu..


    • hhkllhhyjk

      Ketä kiinnostaa? Faktat esiin öljyistä pelle

      • FT-ICR-MS

        TEBOIL DIAMOND ja MOBIL 1 EI OLE TÄYSSYNTEETTISTÄ ! ! !

        -V A L E H T E L E V A T-


    • köyhien autot huolle

      Motul Ester.

    • Pilkun viilausta

      Voi tätä mahdotonta väittelyä ja pilkun viilausta. Onkohan näihin tunnettujen valmistajien öljyjen käyttöön liittynyt yhtään moottorin ongelmia? Sen huomasin Ketosen vastauksesta, että kun olen vienyt VW:n huoltoon 1.2 TSI-koneeseen Shellin Helix Ultra 5W-40 kannun, se on niin lähellä saksalaisten täyssynteettisten arvoja, että hyvin on pyörinyt ja pyörii jatkossakin. Luokitus 503.1 tarkoittaa korkeaviritteisiä koneita, mallina Audi TT 165 kw (siis Palanderin Kallen auto). Eiköhän nämä valmistajien hyväksymät luokitukset (mm BMW:n ja MB:n), ole sen verran testattu, että olen tyytyväinen valintaani. (SN-SF). Samanlaista väittelyä on käyty mm. Mobilin 0W-40 öljystä. Eiköhän molemmat voitele koneita viimeisen päälle ja pitkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5434
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      27
      4705
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2691
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2334
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1390
    10. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe