LUUPÄÄ HYYTYY

Jessica

eli ongelmana on että -90 luupää hyytyy näillä ilmoilla eli n.5-10 asteen pakkasessa oli piuhassa tai ei...
käyntiin lähtee aina nätisti ja liikkeelle pääsee hyvin, mutta nykii ja jossain 1-2km jälkeen kone alkaa käydä tosi huonosti ja sammuu jos ei huudata kierroksia yli 3000. kone lämpiää normaalilämpöön n.15minuutin päästä jolloin alkaa käydä normaalisti.. tulpat on vaihdettu ja ilmanputsari, tulpan johdot ehkä vuos sitten... mistäköhän vikaa lähtis ettimään?

oisko ryypyssä jotain ku on automaattinen, tai seoksissa tai jossain... alkaa kohta olla kytkin loppu kun valoissa ja risteyksissä pitää pysähtyy käsijarrulla ja vauhtia säätää kytkimellä... merkkihuoltoon ei olis rahaa viedä... ideoista ja niiden perusteluista olisin erittäin kiitollinen...

6

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jessica

      niin ja jos pääsee sammumaan niin lähtee käyntiin vain kaasu aivan pohjassa...

      pyörijä tarkastettiin että on ihan ok näköinen, virranjakajan kannesta en tiedä...

      vai pitäiskö suosiolla laittaa taas talveksi seisomaan...

    • Melkoisella varmuudella ryyppy ei toimi kunnolla.Vaikuttaisi siltä että se ei ole tarpeeksi kauan päällä.

    • vika!

      Automaatti ryypyssä tod.näk vika...vaikuttaisi ettei lähde pois päältä...jolloin kone tukehtuu ja kastelee tulpat...jonka jälkeen käynnistyy vain kaasu pohjassa ja kauan starttaamalla...fordissa ainakin ryyppy toimi bi-metalli spiraalilla joka iän myötä väsähti...eikä avannut ilma läppää enää oikeassa lämpötilasssa..oireet olivat täysin samat kuin sinulla...

      Nykyisessä nissanissa en ole onneksi joutunut vielä kyseisen ongelman eteen...

      Irroita ilmanputsari ja käynnistä auto,anna käydä lämpimäksi ja seuraa aukeaako ilmaläppä!ryypyn pitäisi mennä pois myös kaasua voimakkaasti polkaisemalla...jonka tekniseen toimintaan en ole vielä perehtynyt!veikkaisin sen toimivan kalvoventtiilillä,jonka puhkeaminen voisi myös aiheutta kyseiset ongelmat!

      No ei tästä varmaan apua paljon ollut,mutta kunhan jorisin!

      • Ei luupää oo mikään foortti!
        Kuristin läppä toimii jousien ja vipujen avulla,ei siä mitään kalvoa ole.
        Ryyppy ei ole tarpeeksi kauan päällä koska auto lähtee hyvin käymään kylmänä mutta sammuilee hetken päästä, koska moottori ei vielä jaksa käydä kylmänä.
        Tarkistus ehdotus.
        Kylmä moottori,ei käynnissä.
        Ota ilmanputsarin kansi irti.
        Polkaise kaasua.
        Katso onko kuristimen läppä sulkeutunut.
        Jos on niin onko siinä jonkinverran vastusta sormella painaessa.
        Jos on niin auto käymään.
        Anna käydä viitisen minuuttia ja polkaise kaasua
        jolloin kierrosten pitäisi laskea jos moottori kä'y ennenmmin kovilla kierroksilla niin polkaise aiemmin.
        Onko läppä vielä kiinni vai raollaan vaiko kokonaan auki.
        Jos läpässä ei ole kylmänä juuri ollenkaan vastusta ja käytön jälkeen lähes auki niin sitä pitää säätää tiukemmalle.
        Bimetallijousen kotelossa on merkkiviiva ja kaasarin rungossa on kolme tai viisi merkkiä.
        Kotelossa on kolme kiinnitysruuvia joita löysättyä
        voi koteloa pyörittää,niin että merkkiviiva on keskimmäisen merkin kohdalla.
        Kylmällä moottorilla,ei käynnissä ja kaasun polkaisun jälkeen pitäisi läpän liikkua samaan suuntaan kuin jousikotelonkin.
        Kokeilepa tämmöistä.


      • hep hep...
        vanha-erkki kirjoitti:

        Ei luupää oo mikään foortti!
        Kuristin läppä toimii jousien ja vipujen avulla,ei siä mitään kalvoa ole.
        Ryyppy ei ole tarpeeksi kauan päällä koska auto lähtee hyvin käymään kylmänä mutta sammuilee hetken päästä, koska moottori ei vielä jaksa käydä kylmänä.
        Tarkistus ehdotus.
        Kylmä moottori,ei käynnissä.
        Ota ilmanputsarin kansi irti.
        Polkaise kaasua.
        Katso onko kuristimen läppä sulkeutunut.
        Jos on niin onko siinä jonkinverran vastusta sormella painaessa.
        Jos on niin auto käymään.
        Anna käydä viitisen minuuttia ja polkaise kaasua
        jolloin kierrosten pitäisi laskea jos moottori kä'y ennenmmin kovilla kierroksilla niin polkaise aiemmin.
        Onko läppä vielä kiinni vai raollaan vaiko kokonaan auki.
        Jos läpässä ei ole kylmänä juuri ollenkaan vastusta ja käytön jälkeen lähes auki niin sitä pitää säätää tiukemmalle.
        Bimetallijousen kotelossa on merkkiviiva ja kaasarin rungossa on kolme tai viisi merkkiä.
        Kotelossa on kolme kiinnitysruuvia joita löysättyä
        voi koteloa pyörittää,niin että merkkiviiva on keskimmäisen merkin kohdalla.
        Kylmällä moottorilla,ei käynnissä ja kaasun polkaisun jälkeen pitäisi läpän liikkua samaan suuntaan kuin jousikotelonkin.
        Kokeilepa tämmöistä.

        tai sit vois olla kyseessä kaasarin jäätyminen... eli kannattaa katsoo että ilmanputsarin putkessa oleva läppä on kääntynyt niin että ottaa ilman sieltä "pakosarjasta"... eli kaasari saisi lämmintä ilmaa... jos läppä jumi niin se ottaa kylmää ilmaa ja kaasari jäätyy aika helposti...
        aika sekavaa mutta jos älysit ni hyvä!!!


      • hep hep... kirjoitti:

        tai sit vois olla kyseessä kaasarin jäätyminen... eli kannattaa katsoo että ilmanputsarin putkessa oleva läppä on kääntynyt niin että ottaa ilman sieltä "pakosarjasta"... eli kaasari saisi lämmintä ilmaa... jos läppä jumi niin se ottaa kylmää ilmaa ja kaasari jäätyy aika helposti...
        aika sekavaa mutta jos älysit ni hyvä!!!

        Jos kerran kone käy lämpimänä normaalisti niin kaasarin kurkku ei voi olla jääsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4943
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      669
      4155
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2301
    4. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

      No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1868
    6. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

      Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1451
    8. OP Kaskimaa

      Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      88
      1146
    10. Viimeiset helmiterveiset

      kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1144
    Aihe