Suomen on päivitettävä ja muutettava verosopimukset Portugalin, Espanjan ja Ranskan kanssa. Ne asettavat kansalaiset eri asemaan ja ovat epäoikeudenmukaisia. Yksityiseltä sektorilta saa verottomuuden, mutta julkiselta ei. Tämä on väärin
Suomen muutettava verosopimuksia muiden maiden kanssa
7
145
Vastaukset
- verosopimukset
Mahtaneeko avaaja olla sama henkilö kuin oheisen ketjun avaaja:
- http://keskustelu.suomi24.fi/node/13167606
Toistetaan. Suomi ei ole suinkaan ainoa maa jonka julkisen sektotin eläkkeistä verot maksetaan vain ko. valtioon josta eläke on peräisin. Kyse on varsin yleisestä menettelystä eri maissa.
Toisekseen julksen sektorin palkansaajat ovat nauttineet eduista joita ei yksityisellä sektorilla ole, kuten aikaisempi eläkkeelle siirtyminen ja taitaapa jopa eläkekertymäkin olla korkeampi.
Eikö avaajan logiikkaa seuraten tulisi pikemminkin aloittaa laittamalla julkisen sektorin edut ja ehdot linjaan yksityisen sektorin kansa.
Suomi ei voi muuttaa yksipuolisesti eri maiden kanssa tehtyjä verosopimuksia.
Miksi kyseiset maat luopuisivat verotusoikeudestaan maassaan verotuksellisesti asuvien suhteen?
Ps. Mikäli suomalainen perikateus saataisiin veronalaiseksi, niin Suomesta tulisi suorastaan veroparatiisi, sillä muita veroja ei tarvitsisikaan. - verosopimukset
"Portugalin kanssa käydään neuvotteluja verosopimuksen uudistamisesta, kertoo valtiovarainministeri Antti Rinne (sd). Hän pitää nykyistä tilannetta epäkohtana, joka pitää korjata"
"Näiden maiden intressit ovat vastakkaiset kuin Suomen. Käymme tällä hetkellä verosopimuksen uudistamisneuvotteluja sekä Espanjan että Portugalin kanssa, Toivainen sanoo."
- http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015010518976801_uu.shtml
Suomen Valtion eläkerahastolla on miljardeja _veroparatiiseiksi_ luokitelluissa maissa ja samaan aikaan se katsoo muutaman sadan suomalaisen määräaikaisen verovapauden Portugalissa ongelmalliseksi.
"Valtion eläkerahastolla (VER) on lähes 3 miljardin edestä rahastosijoituksia veroparatiiseina pidetyissä maissa, kuten Luxemburgissa, Cayman-saarilla, Guernseyssä, Jerseyssä, Yhdysvaltain Neitsytsaarilla, Brittiläisillä Neitsytsaarilla ja Hollannissa. Yli puolet summasta on sijoitettu Luxemburgiin."
- http://fifi.voima.fi/voima-artikkeli/2014/numero-4/valtio-sijoittaa-veroparatiiseihin- P. Orvari
Rinteelle tiedoksi: Minäkin olen huomannut joitakin korjaamisen arvoisia yksityiskohtia verotuksessani. Olen näet töissä kansainvälisessä yrityksessä, ja suuri osa työtehtävistäni on ulkomailla. Asun tällä hetkellä Suomessa, nostan palkkani Suomesta ja maksan veroni Suomeen. Edelliset kolme asiaa ovat kuitenkin muutettavissa käden käänteessä jos niin haluan. Pikku hiljaa alan kypsyä siihen, että jokin toinen yhteiskunta saattaisi tarjota minulle edullisemmat verotusehdot, nyt kun progressiota jälleen kiristetään, kysehän on hieman samanlaisesta vaihdoksesta kuin pankin tai vakuutusyhtiön vaihtaminen kilpailuttamalla. Mitä aikaisemmin teen päätöksen, sitä vähemmän verotettavaa Suomelle jää myöskään eläkkeestäni, sitten kun sen aika joskus koittaa.
- verosopimukset
P. Orvari kirjoitti:
Rinteelle tiedoksi: Minäkin olen huomannut joitakin korjaamisen arvoisia yksityiskohtia verotuksessani. Olen näet töissä kansainvälisessä yrityksessä, ja suuri osa työtehtävistäni on ulkomailla. Asun tällä hetkellä Suomessa, nostan palkkani Suomesta ja maksan veroni Suomeen. Edelliset kolme asiaa ovat kuitenkin muutettavissa käden käänteessä jos niin haluan. Pikku hiljaa alan kypsyä siihen, että jokin toinen yhteiskunta saattaisi tarjota minulle edullisemmat verotusehdot, nyt kun progressiota jälleen kiristetään, kysehän on hieman samanlaisesta vaihdoksesta kuin pankin tai vakuutusyhtiön vaihtaminen kilpailuttamalla. Mitä aikaisemmin teen päätöksen, sitä vähemmän verotettavaa Suomelle jää myöskään eläkkeestäni, sitten kun sen aika joskus koittaa.
>> Pikku hiljaa alan kypsyä siihen, että jokin toinen yhteiskunta saattaisi tarjota minulle edullisemmat verotusehdot, nyt kun progressiota jälleen kiristetään, kysehän on hieman samanlaisesta vaihdoksesta kuin pankin tai vakuutusyhtiön vaihtaminen kilpailuttamalla.
Ongelmana on se, että hyvin harvan maan veropolitiikka on stabiilia ja kestävää ja joka riskeeraaa muuttua jo seuraavan halitus-kokoonpanon vasaran alla.
Jopa verotuksellisesta stabiiliudetaan ja kiinnostavuudestaan perinteisesti tunnetu Andorra on muuttanut ja kiristänyt verotusta, sekä maahanmuuton ehtoja.
Verotuksellinen epävarmuus ja pelisääntöjen stabiiluden puute, jatkuvat mutokset ja kiristykset ovat myrkkyä niin yritytoiminnalle, sijoittamiselle kuin palkallisillekin.
Mikäli pääoma, kiinnostus ja kielitaito sallii, niin vaikkapa Monacossa ei jurikaan ole riskiä verotuksellisten pelisääntöjen muutoksille.
- lokoisat eläkepäivät
Rinne ja muut demarit haikailevat DDR:n mallia. Siis piikkilanka-aita maan ympärille. Ai niin, olemme EU:ssa, johon he itse halusivat. Mutta suomella pitäisi olla omat säännöt vapaaseen liikkumiseen. Eli liiku, mutta rajojen sisällä. Ei tietenkään koskisi entisiä ministereitä ja kansanedustajia.
Selkokielellä siis. Olen vi..uuntunut tähän kateuteen ja kieroilun ympärille rakentuneen politiikan touhuun, että pää meinaa räjähtää.
Vielä muutama vuosi, niin vapaudutaan tästä helvetillisestä paskasta ja muutto Espanjaan on edessä.
Terveisin pientä eläkettä nauttiva veropakolainen.- verosopimukset
>> Vielä muutama vuosi, niin vapaudutaan tästä helvetillisestä paskasta ja muutto Espanjaan on edessä.
Espanja on jo pitkään talouskriisin vuoksi kiristänyt verotusta ja supistanut erilaisia etuja ja leikannut paikalisten eläkkeitä.
Espanja "Verotus karkottaa ulkomaalaisia"
- http://www.fuengirola.fi/?q=uutiset/verotus-karkottaa-ulkomaalaisia
"Spain May Raise Income Tax Again, Reduce Pensions, El Pais Says"
- http://www.bloomberg.com/news/2012-08-20/spain-may-raise-income-tax-again-reduce-pensions-el-pais-says.html
"New Spain licence laws 'risk suffocating' property investment"
- http://www.telegraph.co.uk/property/expatproperty/10091105/New-Spain-licence-laws-risk-suffocating-property-investment.html
"Why does my NIE Certificate say it is only valid for three months?"
- http://www.niein1day.co.uk/why-does-my-nie-certificate-say-it-is-only-valid-for-three-months/
Todellisus on se, että nykyisin on hyvin haastavaa löytää hyvää kompromissiä jotakin asuinmaata harkitessaan.
Pitäisi saada samaan kompromissipakettiin sopimaan maltillinen verotus, tasokas terveydenhoito (ongelmia, vakaviakin murheita voi tulla), yleinen turvallisus, maan poliittinen stabiilius, sekä kulttuuri ja kieli, sekä ilmasto joka mielyttää.
Ei ole mielekästä edes harkita muuttaa maahan, jonka kulttuuri ja asukkaat eivät kiinnosta ja jonka kieltä ei ole motivoitunut opiskelemaan.
Itse lähden Suomi p-läpi maasta heti kun eläkeasiat ok. Saatan käydä joskus, kunhan tämän maan kateus on poistunut väestöstä. Eli en varmaan koskaan palaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144