Vaaka ja vaikeus päättää.

lady,.

Olen parikymppinen vaakanainen ja ongelmakseni on koitunut se että minun on äärimmäisen vaikea päättää asioita. Erosin 5 vuoden suhteesta viime keväänä ja jokaisen uuden miehen tullessa kuvioihin ja kun pitäisi jotenkin sitoutua tai päättää tunteistani iskee paniikki ja sitoutumiskammo. En osaa päättää tunteistani enkä siitä haluanko olla suhteessa vai en.
Onko muilla vaaoilla ollut samanlaista? Mikä neuvoksi?

2

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksesta

Itsekin vaakana, tunnistan tuon tunteen. Minunkin on vaikeaa tehdä isoja päätöksiä, epäilen ja pelkään tekeväni väärin. Päättämättömyys voi vaivata itseä ja toisia, mutta se ei ole välttämättä huono asia.
      Neuvoisin, että "Ota järki käteen!" ja katso ulkonäön ohi, kun arvioit uusia tuttavuuksia.
      Tarkkaile ja tsekkaa Big seven ennenkuin sitoudut:
      1. Onko kaverisi introvertti/sisäänpäinsuuntautunut vai extrovertti/ulospäinsuuntautunut?
      Samankaltaisuus helpottaa yhteiseloa.
      2. Läheisyys, toisen huomioiminen, myötätunto, yhteispeli ja avuliaisuus. Vastakohtana etäisyys, kylmyys, itsekkyys, myötätunnoton, yksipuolisesti palvelua odottava.
      3. Temperamentti: Rauhallinen vai hermostunut? Hermostunut yltyy huutamaan pienestä ja toisen on oltava silloin aina varuillaan ja tarkkailtava toisen mielialaa. Suuttuminen ja oikuttelu on merkki keskenkasvuisuudesta ja se on raskasta rauhalliselle ja sovittelevalle parille.
      4. Vastuu ja velvollisuuden tunto. Pitääkö toinen sanansa ja onko luotettava ja uskollinen?
      Onko toisen raha-asiat kunnossa? Tuleeko toimeen omillaan vai lainaileeko sinulta ja kavereilta?
      5. Siisteys ja boheemius. Oletteko samanlaisia. Pidätte huoneenne/kotinne siistinä, tavarat järjestyksessä vai onko toinen boheemi luonne, joka ei paljoa siisteydestä piittaa? Äiti siivoaa.
      Henkilökohtainen siisteys! Hampaat, peseytyminen, puhtaat vaatteet. Oletteko samanlaisia? Jos toinen on siisti ja toinen ei - alkaa toisen läheisyys kuvottamaan. Siisti kärsii aina epäsiististä kaverista.
      6. Uteliaisuus ja avoimmuus!
      Impulsiivisuus, kokemusten ja elämysten kartuttaminen yksin ja yhdessä. Uskallus kohdata haasteita ja aloittaa uusia harrastuksia.
      Samanlaisten on helpompi viihtyä yhdessä.
      7. Huumorintaju. Kyky laskea leikkiä ja nauraa omille puutteille ja kömmähdyksille. Yhdessä nauraminen keventää elämää.

• iknowiknow

äh, itse opin ottamaan rennosti ja annoan ajan päättää. Kilesin itseltäni myös emmätiiän. Pikkusena en muuta sanonutkaa.
      elämä on näin paljon helpompaa-- tosin en pysty sanomaan heippa vanhoille suhteille, laittaa pistettä niihin. Ne roikkuu elämässäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5384
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4627
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2651
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1347
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1276
    Aihe