montiosaaja

montaammattia

Onko muita jotka opiskellut monta ammattitutkintoa? Minulla 3 ammattia ja neljänteen aloitan kouluttautumaan kohta koska en työllisty. Myös putki- ja sähköasentajan tutkinnot kiinnostaisi. Joten ei tiedä vaikka innostuisi joskus neki tutkinnot suorittaa.

6

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko edes mahdollist

Eikö tässä tullut juuri joku rajoitus, että sellaiset, joilla ei ole yhtäkään tutkintoa ovat etusijalla. Jos on jo joku tutkinto, ei pääse ainakaan tavallisiin koulutuksiin, siis ammattiopistot ja kenties jopa amk.
      Tietysti omalla rahalla voi kouluttautua vaikka joka vuosi uuteen tutkintoon, siis kuten esim. markkinointi-instituutti.

• aafewfwefaQF

Kyllä se mahdollista on.

• on se.
        aafewfwefaQF kirjoitti:

Kyllä se mahdollista on.

No, katselin tässä esim. ammatti-instituutin jotain brosyyriä, siis ammattikoulutasoista koulutusta vaikkapa keittiöalalta.
        No, siinä suoraan sanottiin, että 20-50-vuotiaille joilla ei ole ylioppilastutkintoa tai aikaisempaa ammattikoulutusta.

että en ymmärrä vastaustasi kyllä se mahdollista on.
        Mielestäni rajoituksia tuli, ja nyt myös yliopistopaikat aletaan ensijaisesti antamaan ensimmäistä koulutuspaikkaansa hakeville.

• kuinmonta
        on se. kirjoitti:

No, katselin tässä esim. ammatti-instituutin jotain brosyyriä, siis ammattikoulutasoista koulutusta vaikkapa keittiöalalta.
        No, siinä suoraan sanottiin, että 20-50-vuotiaille joilla ei ole ylioppilastutkintoa tai aikaisempaa ammattikoulutusta.

että en ymmärrä vastaustasi kyllä se mahdollista on.
        Mielestäni rajoituksia tuli, ja nyt myös yliopistopaikat aletaan ensijaisesti antamaan ensimmäistä koulutuspaikkaansa hakeville.

On aivan oikein, että moninkertaista koulutusta rajoitetaan. Toisen tutkinnon suorittaminen voi olla asiallista vaikkapa terveydentilan muututtua tai työllisyystilanteen vuoksi. Mutta kolme tutkintoa yhdellä ja samalla ihmisellä on jo epäilyttävää.

Kaikki koulutus nimittäin maksaa. Onko maallamme varaa kouluttaa turhaan? Ehkä kolmannesta tutkinnosta pitäisi jo periä todellinen hinta eli vähimmillään todennäköisesti kymmeniä tuhansia euroja.

• varovaro

Putkari-koulutuksen pääsyehtona on alan työpaikka. Eli pitää olla alalla töissä jo ennen AKK-kurssitusta. Ristiriitaista. Putkarin hommiin ei vaadita pätevyyttä!
      Sähköpuolella pitää olla perustutkinto. Eli sähkäri-kurssille ehkä pääsee helpommin.
      Putkisaneerauksin kulta-aika. En päässyt oppisopimuksella vaikka olin johtavan suomalaisen lv-liikkeenhommissa rakennusapumiehenä. Asbestia joka paikassa. Yksitellen otettiin lopputilejä. Keuhkot on mitä on. Ei auta muuttaa portugaliin.

• Työ

Monta ammattia on ! ei tutkintoja ..työ tekijäänsä opettaa !! ainakin mua !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7495
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3645
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      38