Hei! Auttakaa tyhmää... Ollaan ostamassa taloa avomieheni kanssa. Molemmat ottaa omat lainat. Miehelläni on mökki vakuus omaan lainaan. Minulla ei ole lainaan muuta vakuutta kun ostettava kohde niin kysynkin, voinko minä käyttää koko kohteen vakuus arvon (75%) omaan lainaan? Ja, tarvinko omaan pankkiin mieheltäni jotakin valtakirjaa/todistusta vakuuden käytöstä?
Talon osto
2
137
Vastaukset
- +50
Kauppakirjaan kannattaa laittaa ostajan nimen kohdalle myös sinun nimesi ja omistusosuus 50 %. Erotilanteessa et jää nuolemaan näppejäsi.
Voit käyttää kohteen vakuusarvosta koko 75 % sinun lainasi vakuudeksi, mikäli avopuolisosi siihen suostuu. Avopuolisosi antaa pankissa kirjallisen suostumuksen kiinteistön panttaamiseksi omasta osuudestaan.- omaan taloonko
Kysynpä vielä sellaista et kun oon ensi asunnonostaja "kaikkine etuineen" niin olisikohan tuon lainan voinut hoitaa niin et minä otan koko lainan yksin ja vakuus 75% ostettavana olevasta kohteesta. Mutta, miten mieheni osuus tulisi käyttää minun lainan hyväksi niin ettei tule vero epäilyjä? ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406933
- 323908
- 453290
- 342854
- 162672
- 372228
- 162176
- 412113
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391980