Yläkaapit EK kipsilevyyn

fgyhujkml,

Pysyykö Tuollainen 50cm leveä korkea (988) yläkaappi jämptisti raskaallakin kuormalla erikoiskovassa 13mm kipsilevyssä, asianmukaisin kipsilevyankkurein, vai pitäisikö kipsilevyn taakse laittaa vahvikelauta kiinnityskohdille?

5

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keittiömasentaja

Usein koolausväleihin laitetaan esim. 12-15 mm vaneri. ei tarvitse myöhemmin miettiä
      miten ne kaapit siellä pysyvät. Pelkkään kipsilevyyn en luottaisi ankkureillakaan.

• ftgyhujik

No näin oli tarkoituskin mutta nyt huomasin että timpurit on jo muovittaneet seinät eikä sinne lautoja oltu laitettu. Pitäisikö teetättää työ kuten sovittiin..

• Keittiömasentaja

Joskus on vaneroitu kaapistoseinät kauttaaltaankin, nyt voisi se vaihtoehto olla paikallaan kun on jo muovitettu.
      Ei se tietysti ole iso homma repiä muoveja auki ja levyttää välit ja teipata uudet muovit
      paikoilleen.
      Sopimuksista kuitenkin olisi hyvä pitää kiinni. Miinus timpureille. Nuo vahvistukset pitäisi olla itsestään selviä ammattimiehille.

• ftgyhujik

Ongelma hoidettu tee-se-itse menetelmällä viikonlopun aikana, niin ei viivästy aikataulut ja sain laudat varmasti oikeisiin kohtiin, itsehän tietää parhaiten millaiset kaapit ja mille korolle laitetaan. Pikku viilloilla muoveissa selvittiin jotka tietenkin teippasin höyrynsulkumuoviteipillä. Piti myös poistaa yksi vanha johtorasia jonka oli sähkärit jättäneet paikalleen ja joka olisi jäänyt näkymään, eli kyllä siellä työmaalla kannattaa käydä tarkistamassa että asiat menee siten kuin itse on tarkoittanut.

• Jämpti

1 vaihtoehto olisi ollut laittaa esim. 100 mm levyäpelti suiru rungon päälle ja kaappi kiinni itseporautuvalla ruuvilla 0.7 mm paksu peltisuiru levyn alla ei olisi haitannut käytännössä mitään ja kaapit olisi taatusti pysyneet paikallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7645
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4223
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2581
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2427
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51