Onko kokemuksia venäjälle matkailusta ?

kokomuksia .

Minkälaisiin ongelmiin olette joutuneet kun olette matkanneet venäjälle ? Uskaltaako siellä puhua Suomea vai ohjataanko ystävällisesti ulos ostoskeskuksesta ? Minkälaista palvelua olette saaneet kun huomaavat teidän olevan Suomalaisia. Ilmeneekö rasismia ? Olen ajatellut matkustaa venäjälle mutta toisaalta kauhiasti myös pelottaa.

3

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suamalaine

Suomeen lomalle tulevat Venäläiset ajattevat ihan samoja juttuja. Ihmiset tuntuvat olevan ihmisiä rajan kummallakin puolella. Itse en joutunut ongelmiin. Nähtävää on paljon, upeita asioita ja joitain outojakin.

• Ei juuri ongelmia

Olen omalla autolla tehnyt matkoja Venäjälle jokusen kerran ja suurin ongelma on ollut rajan ylittäminen suuntaansa jos toiseen. Eivät ole saanneet sitä hommaa luistamaan Venäjän puolella, vaikka Neuvostoliitosta on enään muistot jäljellä.
      Tiet on huonoja syrjäisemmillä seuduilla, mutta maisemat on mahtavia ja näkemistä riittää. Syrjäisemmillä seuduilla ajat eivät ole juuri muuttuneet sitten Neuvostoliiton, mutta kaupungeissa meno on muuttunut täysin.
      Hieno maa matkustaa, mutta nyt tämä Ukrainan kriisi varjostaa ainakin minun matkailuani sinne suuntaan, etten viitsi lähteä sinne matkailemaan ihan periaatteesta. Vaikka se kriisi onkin Ukrainassa ja kaukana, niin silti.

• ihmetyttää...

"Uskaltaako siellä puhua Suomea vai ohjataanko ystävällisesti ulos ostoskeskuksesta ?"

Tämä kysymys on hiukan outo. Kirjoitat ensimmäisessä persoonassa joten näyttäisit olevan matkustamassa yksin. Miksi kukaan jossain ostoskeskuksessa huomaisi sinun olevan suomalainen, ellet sitten puhu itseksesi, ja siinä tapauksessa ulos ohjaamisen syy on luultavasti jokin ihan muu kuin suomalaisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6933
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3918
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3290
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      36
      2862
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2113
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe