Jag skall alltid försöka tala svenska om det bara är möjligt.Jag tänker inte börja jäklas med någon kassa på en vanlig affär om hen inte talar svenska..
Men nog på myndigheter och liknande,därför är väl tjänstemännen anställda på tvåspråkiga orter för att de behärskar både finska OCH svenska.
Mitt nyårslöfte.
6
131
Vastaukset
- :-)
Jag med, svarar alltid på svenska även om jag blir tilltalad på det andra inhemska :D
- anser jag
Om vi inte använder vårt språk så vet ingen att vi finns.Vi skall sluta upp att alltid bara vara artiga och "snälla ".
Man FÅR stå på sig när det är fråga om ens modersmål.
- :-)
Om inte för annat så för att retas lite :)
- gott om utrymme
Nåja,inte behöver man skämmas åtminstone för att ens modersmål är svenska.Vi ryms ryms nog alla här i Finland.
- hbl 90
gott om utrymme kirjoitti:
Nåja,inte behöver man skämmas åtminstone för att ens modersmål är svenska.Vi ryms ryms nog alla här i Finland.
"En minoritet måste alltid tänka på sin överlevnad,något som är obegripligt för trygga majoriteter " (Anna - Lena Lauren )
- själens språk
hbl 90 kirjoitti:
"En minoritet måste alltid tänka på sin överlevnad,något som är obegripligt för trygga majoriteter " (Anna - Lena Lauren )
Nog måste vi ju stå på oss,inte gör någon annan det för vår skull.Ens modersmål är ändå det viktigaste språket.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635288- 954894
- 524045
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493996- 2223883
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283598- 413243
- 522819
- 412397