Mitt nyårslöfte.

sur gumma

Jag skall alltid försöka tala svenska om det bara är möjligt.Jag tänker inte börja jäklas med någon kassa på en vanlig affär om hen inte talar svenska..
Men nog på myndigheter och liknande,därför är väl tjänstemännen anställda på tvåspråkiga orter för att de behärskar både finska OCH svenska.

6

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

Jag med, svarar alltid på svenska även om jag blir tilltalad på det andra inhemska :D

• anser jag

Om vi inte använder vårt språk så vet ingen att vi finns.Vi skall sluta upp att alltid bara vara artiga och "snälla ".
        Man FÅR stå på sig när det är fråga om ens modersmål.

• :-)

Om inte för annat så för att retas lite :)

• gott om utrymme

Nåja,inte behöver man skämmas åtminstone för att ens modersmål är svenska.Vi ryms ryms nog alla här i Finland.

• hbl 90
        gott om utrymme kirjoitti:

Nåja,inte behöver man skämmas åtminstone för att ens modersmål är svenska.Vi ryms ryms nog alla här i Finland.

"En minoritet måste alltid tänka på sin överlevnad,något som är obegripligt för trygga majoriteter " (Anna - Lena Lauren )

• själens språk
        hbl 90 kirjoitti:

"En minoritet måste alltid tänka på sin överlevnad,något som är obegripligt för trygga majoriteter " (Anna - Lena Lauren )

Nog måste vi ju stå på oss,inte gör någon annan det för vår skull.Ens modersmål är ändå det viktigaste språket.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7265
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      63
      5288
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4894
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4045
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3996
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      222
      3883
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3598
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3243
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      52