Aikuiskoulutus Tradenomi

Nyttaieikoskaa

Tarkoitus olisi näin 35 -vuotiaana opiskella korkeakoulututkinto.
10 -vuotta alan töitä ja keskiasteen ammattitutkinto näyttöinä alla.
Kuulemma voin hakea joko pääsykokeen kautta tai sitten lisäksi työkokemuspistein.

Millaisia kokemuksia pääsykokeesta onko helppo?
Kuulemma voi verkossakin opiskella onko mihin kaupunkiin helppo päästä :)
Kaikki asialliset kommentit ovat tervetuleita

6

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Namn

Haaga-Helia / Metropolia. Molemmista löytyy monimuotototeutus -puoli, joka on suunniteltu tehtäväksi työn ohessa. Pääsykokeisiin saa kyllä lukea ihan reilusti, mutta jos motivaatiota löytyy niin tuskin on ongelma! :) Koulujen nettisivuilta löytyy kaikki tarvittavat tiedot hakemiseen liittyen.

• jaak5

Tradenomeja löytyy kaupan kassaltakin ja työttömiä riittää tällä koulutuksella. Helpoin mahdollinen ammattikorkea tutkinto, sama tutkinto kuin merkonomi, mutta hieman pidemmäksi venytetty koulutus.

Kannattaisi katsoa työllistymismahdollisuuksia ja miettiä muitakin koulutusvaihtoehtoja.

• jippij

Vai oikein korkeakoulututkinto! Jos sinulla on työ ja toimeentulo, ei paljon kannattaisi panostaa tradenomin opintoihin, sillä siitä elämäsi tuskin paremmaksi tulee.

Jos tosissasi haaveilet korkeakoulututkinnosta, niin katsele yliopistojen suuntaan. Ammattikorkeakoulun tutkinnon nimittäminen korkeakoulututkinnoksi on liioittelua, vaikka nämä jossain yhteydessä vastaisivatkin toisiaan. Kunnollinen korkeakoulututkinto on vähintään maisterin tutkinto.

• Trade-Merkonomi

Itse olen tradenomi ja tosiaan niihin toimistohommiin vaatimuksena on tradenomin, merkonomin tutkinto tai muuten vaan sopiva. Viimeksi katsomaani sihteerin paikkaan vaatimus oli peruskoulun oppimäärä. Joten huviksesi voit suorittaa tutkinnon, mutta mitään hyötyä siitä ei välttämättä ole. Itse olen vaihtamassa alaa.

• yli30v

Tradenomin tutkinnon varaan ei kannata paljon rakentaa. Valmistuin tradenomiksi 7 vuotta sitten. Vakituista työtä ei ole löytynyt, vaikka taustalla on myös aikaisempi merkonomin tutkinto. Vaihdan alaa.

• viistoist

Korkeakoulututkinnolla tarkoitetaan yleensä yliopistossa tai korkeakoulussa suoritettavaa tutkintoa, ei ammattikorkeakoulututkintoja.

Jos sinulla on pysyvä työ, olisi ehdottomasti järkevämpää pyrkiä korkeakouluun opiskelemaan kauppatieteiden maisteriksi. Vaikka nykyinen työnantajasi olisi tyytyväinen tradenomin tutkintoonkin, ko. tutkintoa ei juuri arvosteta työmarkkinoilla eli työpaikkaa vaihtaessasi et juuri tradenomin papereista hyödy.

Kauppatieteitä voit opiskella kandiin asti myös avoimessa yliopistossa työsi ohella ja muutenkin se on yksi kevyimmin suoritettavista korkeakoulututkinnoista, jos omaehtoinen lukeminen sujuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7342
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2275
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37