nitraatti nitriitiksi

lapsenvaara

2

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nitriittinakkiko

Muuten hyvä sivusto, mutta luomuviljelyssä käytetään vuoroviljelyä eli viljellään esim. typpeä ilmasta sitovia kasveja kuten herne- ja papukasveja yhtenä vuotena ja seuraavana vuotena tähän typpipitoiseen maahan istutetaan juureksia, jotka ottavat maahan sitoutuneen typen itseensä, joten en näe mitään eroa luonnollisen lannoituksen kuin väkilannoitteen välillä.

Pahinta on nykytrendi, jonka mukaan myös juuresten maanpäälliset osat käytetään ravinnoksi ja juuri näihin naatteihin sitoutuu suurin osa nitraateista. Ihmettelen suuresti naattien käyttöä ruoanlaitossa, sillä ne eivät edes maistu mitenkään hyvältä - jokainen on maistanut esim. porkkanan kantaa ja se maistuu lähinnä kitkerälle eikä mitenkään hyvältä ja silti ns. ravinteliannoksissa porkkana halutaan aina tarjota vihreän osan kera. Itse kasvatan puutarhassani lukuisia kasviksia ja niiden lehtiä maisteltuani ihmettelen intoa käyttää niitä ruokaan - pelkästään joko mautonta tai tuo mieleen navetan.

Nitraattipitoisimmat kasvikset taitavat olla erilaiset salaatit, rucola ja pinaatti, joita kumpaakin nykyään tarjotaan raaka-salaateissa muka "terveellisinä" aineksina - kohtuullisesti käytettyinä ne varmaan ovat sitäkin, mutta tseimin tapaan yliannostelluina lähinnä haitallisia.

Itse en syö salaatteja vaan korvaan ne ohueksi slaissatulla valkokaalilla tomaatien ja punasipuleiden kera - päälle vähän valkoista balsamicoa ja hyvää oliiviöljyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe