Opiskelemaan tuotantotaloutta?

Matikkanörde

Olen nyt lukiossa ja valmistun keväällä. Olen miettinyt, että hakisin yliopistoon lukemaan tuotantotaloutta joten olisi mukavaa kuulla ainetta opiskelevien kokemuksia :) millaisiin työpaikkoihin valmistuneet yleensä sijoittuvat? Yliopistojen omien sivujen uraesimerkit olivat hieman ympäripyöreästi muotoiltuja.

4

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja_sen_huomaa

Yritä nyt ensin päästä sinne yliopistoon ja suorittaa kandin tutkinto. Sitten voit ehkä ryhtyä haaveilemaan akateemisista jatko-opinnoista, mikäli kanditodistuksen keskiarvo on riittävän korkea. Mutta sittenkin pitää suorittaa diplomi-insinööritutkinto alta pois.

Tuotantotalous on kohtuullisen kevyt yhdistelmä niitä näitä sieltä täältä, eikä siinä paljon matematiikaa tarvita. Toista on traditionaaalisilla insinöörialoilla, joissa saattaa joutua matematiikkaakin jopa opiskelemaan.

Lisäksi sinun olisi hyvä selvittää itsellesi, mikä on akateemista perustutkinnon opiskelua ja mikä taas jatkotutkinnon.

• j12314

Ihan samat kurssit tutalaiset suorittaa matikassa kuin muutkin, ja katkeruutta tuntuu olevan, kun vielä saavat keskimäärin parempia arvosanoja yhteisistä kursseista.

• Matikkanörde

Hei! Vaikka matikasta pidänkin, se ei ole pääsyy hakemiselleni lukemaan tutaa. Sen verran mitä tähän mennessä tutasta tiedän vaikuttaa mielenkiintoiselta ja koska pääsykokeissa on osattava matikkaa ja fysiikkaa niin mielestäni mahdollisuuteni päästä sisälle eivät ole aivan olemattomat. Tämän viestiketjun tarkoituksena olikin saada lisätietoja kyseisestä alasta :-) tiedän kyllä, ettei matematiikka ole tutan pääaine..

• DI2000

Tuotantotalous on asioiden ulkoaoppimista (iso kasa pakolla englannista suomennettuja termejä joilla ei tee normaalissa elämässä mitään) ja paperinpyöritykseen keskittyvä linja. Olen käynyt muutamia tuta-kursseja enkä löytänyt niistä mitään mielekästä. En vain koe tarpeelliseksi opetella tarvikehierarkioita ynnä muita koirakokeita ulkoa, jotta niihin voi viitata jossain muussa. Käytännössä siis itsestäänselvyyksien opettelua typerällä termistöllä. Helppo tutkinto, jos vain jaksaa termit opetella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7675
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4253
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2455
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51