metsästysjousi

aloittelijajousella

Ajattelin, että hankin metsästysjousen ja rupean sillä metsästämään jäniksiä ja kettuja, ajokoira löytyy ja metsästysluvat kunnossa. Tosin en tiedä paljoakaan metsästysjousista eli minkälainen on hyvä ja minkälaisia nuolia tulisi käyttää? mitä muita tarvikkeita tarvii? Miten harjoittelu kannattaa toteuttaa?

3

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jousella

Minkälaista jousta oot ajatellu? Pse on laadukas merkki. Itse suosittelisin ostamaan taljajousen ja harjottelu kannattaa suorittaa vaihtelevilta etäisyyksiltä esimerkiksi: 10m,15m,20m,25m,30m ainakin oon ite reenaan noilta matkoilta. Metästyksessä kannattaa käyttää leikkureita. Kysy lisää jos on kysyttävää? Suosittelen alottomaan jousimetsästyksen se on hieno harrastus! Toivottavasti oli edes vähän apua.

• aloittelijajousella

Juu, siinäpä se onkin kun en tiedä jousella metsästyksestä lähes tulkoon mitään. :) Taljajousta ajattelin. Minkälaisia tarvikkeita siihen tarvii? tapahtuuko harjoittelu erillaisilla nuolilla ja mihin kannattaa harjoitella ampumista? Mitä leikkureita? :) Minkälaisilla nuolilla yleensäkkin kannattaa metsästää?

• jousella

Nuolina kannattaa käyttää harjoituskärjillä tarkoitettuja nuolia ja ampuma taustana kannattaa käyttää vaikka heinäpaalia ja jos on rahaa hommata niin kannattaa ostaa 3d tauluja. No tarvikkeista sen verran että tarviit nuolihyllyn, tähtäimen (jos haluaa niitä on erillaisia) , laukaisulaite (ei pakollinen itsehän en käytä nykyään enkä myöskään tähtäimiä) ja suosittelen jousilaukkua voi säilyttää siinä ja kuletuksessa hyvä ja nimittäin jousiasetta koskee sama laki kun ruutiaseita että pitää olla lataamattomana ja suojauksessa. Kannattaa kysyä lisätietoa paikalliselta jousiammunta seuralta/ jousimetsästys seuralta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7332
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37