Pystyykö hajonneen vessanpöntön palan korjaamaan

sonja21v

Minä kolhaisin noin 5x4cm palasen pöntöstä irti. Pikaliimasin sen paikalleen ja hyvin pysyy, mutta siruja on irronnut reunasta ja näkyy selvästi että jotakin on tapahtunut. Pystyykö jollakin massalla tasaamaan reunat tai muuten häivyttämään tapahtuneen? Pönttö varmaan pitää kokonaan vaihtaa?

11

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipystyei

Jos rikkoo niin korvaa, ota vastuuta.

• silleense

No juu, satasella saa toimivan uuden istuimen, ei sen takia kannata menettää yö uniaan..

• känni_jooseppi

Joo, näin se kannattaa tehdä, koska kysyjä saattaa kännipäissän kolhia vaihdetunkin pöntön rikki.

Sitten, kun muuttaa pois asunnosta, vaihtaa/vaihdattaa taas sinne taas kunnollisen pöntön - sellaisen, joka taloyhtiöllekin kelpaa. Taloyhtiön vastuullahan näiden kunnossapito on - siis kunnossapito. Eli mallin pitää olla alkuperäistä vastaava / sellainen, jota on muihinkin asuntoihin vaihdettu. Että pelaa varaosahuolto jne.

Vuokraloisen kännipäissään rikkoman WC-istuimen maksaa kylläkin vuokraloinen itse, ei taloyhtiö.

• Tunnustettava_on

Ei sitä noin vaan vaihdeta satasen pönttöä vuokra-asuntoon (josta tässäkin on kyse). Kyllä se vain on tunnustettava vuokranantajalle ja hoidettava taloyhtiön vastuulla oleva pöntön vaihto taloyhtiön kautta. Taloyhtiö ei hyväksy mitään "satasen" pönttöä vastuulleen, johon ei saa varaosia jne. Muutaman satasen tulee maksamaan kun taloyhtiö hoitaa pöntön vaihdon.

• sonja21v

senkin hupsut. Youtubessa oli ohjeita, jotain massaa rakoihin, uv-valoa, hiemapaperia niin hyvä tulee. Löytyykö ihan rautakaupasta? (en korvaa mitää :)

• eiääliö

No, tuliko juutupen videoilla hyvä?

• sonja21v

auttakaa tyttöä hädässä :(

• jäykkäkaluinen_mies

Kyrpää kyllä saat, jos haluat, mutta kusipyttyjä en rupea korjailemaan.

• eläkeukko

Huomaa kyllä, että on nykyajan nuori. Kasvatettu tarhassa. Tädit kertoneen lasten ja nuorten oikeuksista. Vielä kun opettaisivat, että ihmisillä on myös vastuu tekemisistään ja niiden tekemättä jättämisistä. Aikuisena on vaikea oppia näitä asioita.

• sonja21v

vastaisitteko mun kysymykseen kiitti sedät

• Vastaataan

Vastasin tuossa ylempänä jo jotain, mutta sepustetaan vielä lisää. Kyllä se korjaus toimii siihen asti kun se omaa silmää miellyttää, mutta viimeistään siinä vaiheessa, kun taloyhtiö tai vuokranantaja haluaa tehdä tarkastuksen (ASOYL 8. luku 1§ ja AHVL 22§) tai kun muutat pois, niin jäät kiinni rikkomastasi pöntöstä, jolloin se tulee maksettavaksesi tai otetaan vuokravakuudesta.

Joten ihan itsestä kiinni, haluatko maksaa heti vai myöhemmin. Itse ehkä valitsisin ilmoittaa huoneiston vuokranantajan vastuulla olevasta vahingoittumisesta heti (kuten myös AHVL 24§ määrää), niin ehtisin itsekin nauttia uudesta pöntöstä sen aikaa kun asun, eikä vasta pois muuttaessa maksaa tuliterää pönttöä seuraavaa asukasta varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43