Voinko laittaa pelkkää peitevoidetta tummiin silmänalusiin vai pitääkö alle laittaa meikkivoidetta ja olen kuullut että jotkut lisää kans valokynää tummimpii kohtiin. Meikkivoide ei oo oikei mun juttu ja omistan suht koht hyvän ihonkin, nii en haluis käyttää sitä.
Vain peitevoidetta kasvoihin?
4
1288
Vastaukset
- akdtyk
Ei tarvitse laittaa meikkivoidetta alle. Meikkaamisessa ei ole mitään sääntöjä. Kukaan ei rankaise vaikka soveltaa ja käyttää tuotteita oman tyylin mukaan.
Itselläni on niin rasvainen iho että peitevoide liukuu pois ellei alla ole meikkivoidetta antamassa sille pohjaa mihin tarttua. Peitevoiteen voi myös laittaa meikkivoiteen alle jolloin meikkivoidetta ei tarvitse edes käyttää niin paljoa.
Valokynää käytetään yleensä kasvojen korkeimpien kohtien korostamiseen (kulmaluu kulmakarvan alla, posken yläosa, nenän varsi silmien välissä, amorinkaari, leuan kärki, otsan keskikohta). Valokynä sisältää valoa heijastavia hiukkasia joten jos laitat sitä suoraan silmien alle ja silmien sisänurkkiin niin tavallaan korostat niitä varjoisia kohtia. Peitovoiteella tai ihon sävyä korjaavalla color correcting-voiteella saa yleensä paremmin varjot peitettyä.
Nämä ohjeet ovat yleisiä meikkausohjeita mitä monissa oppaissa ja videoissa toistetaan. Mutta kuten alussa mainitsin, saat itse tehdä omilla meikeilläsi juuri niinkuin itse tykkäät. Harjoittele kunnes löytyy tyyli mistä tykkäät.- Kokematontyperys
Kiitos, vastauksesta!
- MinäMyös
Ei tosiaankaan tartte käyttää meikkivoidetta. Käytän itsekkin yleensä pelkkää peitevoidetta satunnaisiin näppyihin ja punoitukseen. Kuhan on vaan oikean väristä ettei näytä hassulta :)
- Kokkk
Jos blendaa peitevoiteen hyvin ettei jää läikkyjä naamaan niin mikä ettei☺
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225304- 254498
- 282621
- 342284
- 372028
- 151968
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121551
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211297Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101214