9mm erva paukku.

vfnldkvljknldnfvldzvnld

HMM? Kaverini osti kaupan tyhjäksi aikanaan 9mm Erva paukuista, kun halvalla sai. Siis ennen kuin niistä tuli helvetin vaarallisia lähes sarjatulta ampuvia/ itseohjautuvia täsmäluoteja. Laillinen kauppa siis, ennen lain muutosta.

Kymysys kuuluu: Saako hän luovuttaa noita paukkuja nykylain nimissä vaikkapa minulle taulunpuhkontaan tänäpäivänä. Kun sain luvan omaan Zetoriin 2v senjälkeen, kun Erva asetus astui voimaan?

3

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ervat

Mielenkiintoinen ongelma, todennäköisesti kaverin olisi pitänyt käväistä poliisiasemalla hakemassa paukuille luvat. Viimelain muutoksessakin osasta aseiden lupavapaista osista tuli luvallisia ja ne piti ilmoitusmenettelyllä luvittaa.
      Käsittääkseni patruunat ovat luvattomia ja niiden luovuttaminen sinulle on aselain vastaista sekä samoin niiden vastaanottaminen.

• laittaja123344vbv

Suomessa ei tulkita lakeja taannehtivasti. Osti kasan paukkuja laillisesti "ennen kuin" Erva-asetus tulivoimaan. Laillisia hänen omistaa ja paukuttaa. Mutta saako hän luovuttaa niitä 3 osapuolelle. :)

• tietoviisasko

Ei vanha autokaan tarvitse turvavöitä ja saa olla hakuvalo katolla kun se on siellä ollut valmistuksesta asti.

Se joka niitä paukkuja on ostanut ei saa muuten luovuttaa toiselle ellei pysty menemään ajassa taaksepäin niin paljon että ovat vielä tavallisia patruunoita eli jos on aikakone ja matkustaa kaverin kanssa ajassa taaksepäin paukut mukana voi luovuttaa ne ei muuten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37