Säilytys...

minna

Missä te säilytätte valkosipulia yleensä (jääkaapissa, huoneenlämmössä) ja pidätetteköte sitä jossain muovipussissa (hajuhaitat)? Ostin just kaupasta aika ison valkosipulinipun (ei myyty pienemmissä erissä) ja muistin että ku viimeksi mulla oli valkosipulia niin koko kämppä haisi sille (säilytin huoneenlämmössä muovipussissa) ja heitin sipulit lopulta roskiin ku keittiöön ei enää pystynyt menemään hajun takia.

6

1413

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaapissa

huoneenlämmössä avatussa muovipussissa tai sen päällä. Pidän kuitenkin ylimmällä hyllyllä koska sen alapuolella on loisteputki mikä on usein päällä ja se nostaa lämpötilaa niin että siinä alahyllyllä ei voi säilyttää mitään tuoreita tuotteita.

En tiedä valkosipulista, mutta oon kuullut että ainakin tavallinen sipuli tulee kitkeräksi jos sitä säilyttää jääkaapissa. Jos omistaa jää-viileäkaappiyhdistelmän tms niin varmaan siinä viileässä on hyvä säilyttää, kuten kaikkia muitakin vihanneksia, kun monetkaan ei tykkää olla alle 10 asteessa eikä myöskään n. 20 asteessa.

Täällä ei valkkari koskaan haise ennen kuin sen murskaa. Valitsen aina parhaat valkeimmat ja tuoreimman näköiset yksilöt. Vanhat valkkarit alkaa ihan itsestäänkin haisemaan... tuoreet tosiaan mun mielestä vasta kun ne murskaa.

• minna

Kiitti, ne tais tosiaan olla aika vanhoja (puolivuotta?) ne sipulit mitä viimeksi säilyttelin, saatto johtua jo ihan siitä.

• että näin..
        minna kirjoitti:

Kiitti, ne tais tosiaan olla aika vanhoja (puolivuotta?) ne sipulit mitä viimeksi säilyttelin, saatto johtua jo ihan siitä.

puolivuotta vanhoja valkosipuleja.. kai ne nyt haisee.. meillä ostetaan 2-3 viikon välein uudet sipulit kun entiset loppuu, ja meillä niitä säilytetään jää-viileä kaapin alaosassa eikä haise.

• Biermeister

Suositeltu säilytyslämpötila on siinä 20asteen nurkilla. Itse säilytän korissa keittiössä. Hajuhaittoja en ole huomannut tulevan. Mutta ei ne valkosipulitkaan ikuisesti säily ja paikan on oltava kuiva. Että jos pääsee kostumaan, niin sitte haisee.

• vampyyri

Ostan ison valkosipuliletin aina syksyllä luomumarkkinoilta ja säilytän sitä seinällä roikkumassa keittiössä. Mitään hajuhaittoja en ole huomannut, ja sipulit säilyvät melkein vuoden (siinä ajassa kaikki on syöty, siksi pidemmästä säilytyksestä ei ole tietoa).

Kasvattajalta olen saanut ohjeen, ettei valkosipulia saa koskaan pitää kylmässä (nahistuu äkkiä, tästä syystä kaupoista ei meinaa löytyä laadukkaita valkosipuleita, kun kuljetus- tai varastointi tapahtuu liian viileässä) ja täytyy olla ilmava säilytys, ei siis pussissa.

• Itse viljeltyjä

Säilytän valkosipulini letillä keittiön seinällä.
      Hyvin kestävät seuraavaan satokauteen. Kasvatan ne myös itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2020
    Aihe