Kuulokojeet yksityssektorilta vai Kuulokeskuksesta

12jake

Tästä keskusteltiin, jopa väiteltiin joku vuosi sitten aikas kiivaastikin, kun kirjoitin, ett Kuulokeskuksista ei parhaita laitteita saa. Kaikki eivät uskoneet väitettäni. Mutt taisi olla Phonakin kotisivuilla kun asia kerrottiin julki yleisestikin. No se siitä.
Nyt on positiivinen kirjoitus, jossa useampi kojeiden maahantuojien yhteisesti teettämässä tutkimuksessa kerrotaan kojeiden mielekkyydestä ja positiivisesta vaikutuksesta dementiaan ja syrjäytymiseen.
Ja jutun lopussa Kuulotekniikan (tuo maahan Siemensin kojeita) toim.johtaja Juha Hakalalin toteaa uusimpia ja parhainpia laitteita saatavan yksityiseltä sektorilta - maahantuojien omista liikkeistä ja monista yksityisomisteisista sairaaloista. "Voi vaikka puutarhaa hoitaessaan kuunnella olohuoneessa olevaa radiota..." Ja kirjoituksessa kehuttiin myös suuntakuulon oleellista parantumista uusimmissa kojeissa. Josta pari vuotta sitten kertoessani minua väitettiin erään merkin myyjäksi ja vallan höpöjen puhujaksi...

No nyt sellaisen tai sellaisia suuntakuulon palauttavia kojeita saa tarvittaessa myös Kuulokeskuksista, niin kuin minäkin sain.

Anteeksi, että olen hyvämuistinen ja välillä inhottavan ilkeämielinen kaivellessani vanhoja asioita, joissa kertomaani on valheeksi väitetty.

3

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12jake
    • Mr_Menier

Minä sain juuri kuulolaitteen kuulokeskukselta. Laite on Phonakin Ambra. Käsittääkseni sen on melkein high end tuote. Olen käynyt jo kuuntelemassa musiikkiteatteria, vaikeita neuvotteluja kumisevassa tilassa, perheen touhuissa ja tietysti kuunnellut musiikkia. Ja olen todella tyytyväinen. Elämäni laatu kohosi merkittävästi. Laitteet ovat kevyet, miellyttävät ja helpot käyttää.

En voi kyllä ymmärtää miksi ne laitteet pitäisi sieltä yksityiseltä hankkia jos saa ammattitaitoisen henkilön tarkkaan säätämän laitteen itselleni suuresta ja luotettavasta organisaatiosta jossa on kymmenien vuosien kokemus laitteista sekä lääketieteellinen ymmärrys kuulo-ongelmista.

• phonak-versata

osuit asian ytimeen!! kait ne on niitä raha"rikkaita jotka haluaa tekaritkin kullasta!!! :) ettei tule "alemmuus" kompleksia julkisesta puolelta!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      317
      8133
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      99
      6379
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3683
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      72
      2529
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2450
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      45
      2263
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2176
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2024
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      89