Mulla on 214 tkm ajettu 2,5 diesel -Transu. Lopetteli lataamisen ensin tyhjäkäynnillä kun kone lämpesi, sitten suunnilleen kokonaan. Jotain kitinää oli pitänyt jo vähän aikaa. Hain Motonetistä saman näköisen, alkuperäinen on Mitsubishin tekemä, Motonetin joku tarvike tms. Siinä on vakuumipumppukin päässä valmiina. Nyt olen pähkäillyt, että mitä kaikkea pitää ottaa tämän laturin vaihdossa huomioon? Olen bensakoneen latureita vaihtanut, mutta en koskaan pumpullisen diesel-vehkeen. Pumpusta lähtee kolme putkea. Ensimmäisen tehtävän ymmärrän, eli sen ohuen putken, joka menee jarrupolkimen lähelle tehostajan "padan" kylkeen. Siitä tehostaja saa vakuumin, samalla tavalla kuin bensakoneen kaasarin kurkusta imetty vakuumi. Mutta ne kaksi paksumpaa putkea, jotka menevät koneen kylkeen eri puolille? Kait jommasta kummasta pumppu puhaltaa sen ilman pois, minkä on imenyt jarrutehostajasta? Ovatko nämä kaksi ihan ilmaletkuja vai saako sieltä öljyt silmille, kun avaa liitoksen? Liittyvätkö jotenkin pumpun mahdolliseen voiteluun tms? Onko niissä koneen käydessä kova paine vai riittääkö, että tungen ne paikalleen vain "käsitiukkuuteen?
Transit on ollut mulla runsaan vuoden enkä tiedä siitä paljoakaan...
Auto on tuossa katuvarressa ja ajamaan pitäisi päästä. Olen erittäin kiitollinen hyvistä vastauksista.
yst terv. Pentti
Transit -98 laturin vaihto, outo vakuumipumppu ym
0
156
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396895
- 323888
- 453270
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372082
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482037- 371952