Virtsausongelmat MS-taudissa.

Mäsäläinenn

Minkälaisia oireita virtsaukseen liittyen teillä muilla on? Miulla satunnaisesti tulee virtsaamiseen jälkeen tunne että pissittää koko ajan, ja semmonen "kirvelyn" tunne koko ajan niin kuin tulehduksessa, mutta ei kuitenkaan niin paha. Sitten en voi pidätellä kun tämä iskee, mutta ei kuitenkaan tule kun tippa kun virtsaamisen jälkeenhän tämä iskee eli rakko tyhjä. Mikään ei auta, yleensä menen suihkuun tai istun pöntöllä pitkään.. Sitten se häviää parin tunnin päästä. Todella inhottava oire, onkohan MS-tautia vai jotain muuta?

4

725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kskkskks

Ihan ensiksi kannattanee tutkia ettei ole virtsatietulehdus , myös klamydia/tippuri seulontanäytekin olisi hyvä tutkia jos aihetta. Ms asiasta ja virtsavaivoist en osaa sanoa....

• jkkkkkkkkk

Ylivilkas rakko ??? Siihen löytyy lääke. Itselläni kyseiseen vaivaan auttoi plasmolyt niminen lääke, joka rauhoittaa rakon supistelua.

• StemunBlues

On tuo ihan yleinen MS-taudin oire, mutta jos sulla ei ole diagnoosia MS-taudista, en ihan ensimmäiseksi lähtisi avaamaan pulmaa siitä. Ei muuta kuin urologille. Kyllä se syy selviää. Virtsarakkoa ympäröi lihaksia ja virtsateissä on kaksi sulkijalihasta, joiden toiminta MS-taudissa usein häiriintyy.

• Eivielädiagnoosia

Minulla on näin eli normaali hätä menen vc:hen ja pissaan normaalit pissa mutta sitten tulee jälkipissaa ja sitä en enää tunne. Eli käyn vc:ssä ja jää niin sanotusti hana vuotamaan enkä tunne sitä, ponnistelemalla saan rakon tyhjäksi, joudun kuitenkin kättämään inkotenssi suojaa, varmuuden vuoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2020
    Aihe