Monikohan noista kavereista vielä elää?

Xseiluri

10

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xmxyya

Hieno filmi ja tunnelma niiltä ajoilta, kun minäkin aloitin merimieselämäni. En täysin ehkä soveltunut ja lopetin 43 vuoden kokeilun jälkeen. Paljolti hyviäkin vuosia mielestäni.

Ketään kuvista en tunnistanut. Ehkä syy on osaltaan siinä, että taisin seilata eri varustamoissa.

Tätä 60 ja 70 luvulla seilannutta porukkaa on toki vielä paljon elon tiellä mukana. Moni on nukkunut pois nuorena, mutta jäljellä on runsaasti 60, 70, 80 vuotta täyttäneitä, ehkä joku 90 vuoden virstanpylvään saavuttaneitakin. Vanhin tuntemani on toki vain liki 90 vuotias pirteä mies.

Vanhojen merimiesten tapaamisia lienee eniten Helsingissä. Myöskin eri varustamoiden "nostalgia" tapaamisia on ollut moniakin. Merimiespalvelutoimisto lienee paras paikka kysellä tulevista tapaamisista, sillä useimmat järjestäjät ovat MEPAan yhteydessä. On mahtavaa tavata vaikkapa viisikymmentä vuotta sitten olleita kavereita jostakin laivasta. Tai vain kolme vuosikymmentä sitten.

Vertaansa vailla oleva palsta on myös Äänimeri, www.aanimeri.fi tai miten se kuuluukaan olla. Siellä on valtavasti muisteluita, historiaa, kuvia ja kaikkea miellyttävää.

Vanhoja kavereita tuolta mainitulta ajalta löytyy, kun etsii.

Kivaa kevättä

• Konekakkonen

Olihan noissa "Linjalaivan likoissa" tuttu laiva, eli Finhansa tuttuine porukoineen. Itse olin siinä hiukan noiden kuvausten jälkeen. Muuten hyvä laiva, mutta linja hieman yksitoikkoinen.

• Eläkeukko

Tuossa Dafnyssä olin-72-73. Oli mun eka laiva.
      Nyt olen eläkkeellä. On mont kaveria jo ottanut viimeisen ulosmaksun,mutta moni elää ja nähdään silloin tällöin.

• Vanha-eldari

Kuvissa näkyi ainakin K. Koponen haitari sylissä. Laivat tuttuja, olikohan se Algotin tankki Jenny?

• Perkel

Tulethan "Kotkan Ruusu" Nilsun reissulle???? :-*

• Perkel

Viikko vielä onnehen :-*

• tankkijopi

Heiton Mara ainakin tulee tolle nielsenin reissulle jos vain henki pihisee,tuttu kippari ei vain oltu samalla aloksella .

• Perkel

Olin menomatkalla Tukholmaan, tulihan jokunen kätteltyä ja "Kotkan Ruusua" halattua :-*

• Perkel

Siiffi nukkunut pois! R.I.P. Jaska :´-(

• Perkel

When I left my home and my family
      I was no more than a boy
      In the company of strangers.......

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7675
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4253
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2455
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51