Mistä saa kestäviä sipulikukkia

Villiorvokki

Sellsisia tulppaaneja jotka kukkisivat vuodesta toiseen ja jopa lisääntyisivät ja niitä ei tarvitse nostaa maasta ylös

8

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettäsillee

tulppaanit istutetaa syksyllä,,, silloin niitä saa jokapaikasta

• tutkimaan

tuskinpa joka paikasta saa kaikkia lajikkeita. Useimmiten syksyllä marketit tmv myyvät lähinnä halpoja yhden kauden kukkijoita. Tavallisesti vuosia säilyvät ja kukkivat lajikkeet on puutarhaostoksia eikä halvimpia, mutta lajikkeita kannattaa tutkia hyvä aina maksaa ja vaatii sopivan maan ja hoidon

• rillipää-puutarhuri

Olen istuttanut haarautuvia kirkkaan punaisia tulppaaneja, jotka eivät ole kovin korkeita, mutta palkitsevat vuodeta toiseen ja jopa lissäntyvät itsestään. Ts samasta sipulista tulee monta kukkaa. Myymälässä vuosia sitten joku toinen asiakas niitä minulle suositteli ja ovat olleet todella hyvä ostos. Valitettavasti nimeä en osaa sanoa, mutta sipulipussin kyljessä on varmaankin kuva jossa lyhyehköjä monihaaraisia tulppaaneja. Onnea etsintään...

• Piva

Tiedän kukkapenkin, jossa kukkii edelleen vuonna 1995 istutetut keltaiset tulppaanit. Ovat levinneet hyvin, joskus on otettu ylös ja jaettu. Kaikki muut vuosien aikana istutetut ovat hävinneet osa nopeammin, osa vähän hitaammin. Voisiko keltainen väri olla kasvilla erityisen kestävä? Sipulit olivat ihan vain marketista.

• 1818

keltainen on jokin perusmuoto, aika monet punaisetkin 'muuttuu' vuosien myötä keltaiseksi...koskaan ei keltaista ole laitettu, mutta niin vain muut värit vähenee ja keltaisia ilmestyy tyhjästä.

• puupeukalo

Tulppaanit ei tykkää tiiviistä savimullasta. Semmoiselle maalle pitää tulppaanipenkki perustaa hiekkapitoiseksi multamaaksi.

• tulppaaninsiemen

Villitulppaanit ja Darwin-lajikkeet kestää ja lisääntyy, pitkälle jalostetut tahtoo taantua ilman uudelleenistutusta. Talvimärkyys tekee eniten tuhoja, eli puupeukalon neuvo hyvä. Ainakin Viherpeukalon sipulit on olleet hyviä ja suht edullisia, markettiostot joskus ihan huippuja eli kokeile ja hämmästy:)

Narsissit säilyy myös, niiden sipulit ei maistu myyrillekään.

• 1177

meillä maistuu myyrille ihan kaikki... narskut syöty loppuun ja nyt on menossa valkosipulit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3347
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe