XP:n asentaminen tikulta

äkspee

Miten asennetaan XP tikulta? Kokeilin WinSetupFromUSB.02.3, mutta ei onnistu, jämähtää heti alussa tikulta käynnistyessään vilkuttamaan kursoria.

Olen tuon joskus jollain ohjelmalla tehnyt Acer One miniläppärille, mutta yksityiskohdat unohtuneet...

https://makee72.pp.fi/xp.boot.to.usb.html

4

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitääollaiso
      • äkspee

Nonnii, mokailin kun valitsin BIOS:issa USB-Memory, vaikka olisi pitänyt valita käynnistykseen USB-HDD muistitikunkin tapauksessa.

Asennus lähti käyntiin, mutta nLitellä integroidun SP3-päivityksen kanssa tuli ongelmia kun asennus alkoi kyselemään sen perään. Olisi pitänyt kirjoittaa riville polku mistä löytyy joku siihen liittyvä tiedosto. Tuohon on integroitu SATA-ajuritkin, mutta se näytti toimivan kun löysi SATA-levyn.

Eikä tässä vielä kaikki. Yritin asentaa sitä läppärin CD-aseman tilalla olevalle kovalevylle ja siksi CD-asemaa ei voi käyttää asennuksessa. Saisin tuolla tavalla käytettyä XP:tä satunnaisesti, mitenkään puuttumatta koneen varsinaisella kovalevyllä oleviin asioihin.

• mietinvaan

Mietin vaan, olisiko XP:n asentaminen virtuaalikoneeseen ollut sopivampi vaihtoehto.

• äkspee

Ei välttämättä. Haluan pitää nämä kaksi käyttistä täysin erillään, eri levylläkin.

Asensin läppärin varsinaisessa kovalevypaikassa käyttiksen kahdelle kovalevylle. Toisen kovalevyn laitoin sitten CD-aseman tilaan tökättävään moduliin. Nyt käynnistettäessä voin valita kummalta kovolta ladataan käyttis. Epäilin ensin, että asennuksen olisi pitänyt tapahtua siinä CD-modulipaikassa.

Normaalisti CD-asema on paikallaan ja vaihdan kovalevymodulin tilalle kun tarvitsen erästä XP-ohjelmaa (melko harvoin).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7065
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2968
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2088
    Aihe