Mistä voi johtua että kansirempan jälkeen auton tyhjäkäynti pätkii noin 5-10s välein ja HC arvo on selkeästi noussut pakokaasutestissä? Auto tuntuu myös hiukan tehottomammalta kuin ennen, varmasti sen takia että ne hiilivedyt tulee pakoputkesta ulos sen sijaan että muuttuisivat energiaksi.
Tuo pätkiminen tulee esiin myös käynnistettäessä joskus, vähän niin kuin syttyis vääränä ajankohtana ja se saa starttimoottorikin pysähtymään. Kierroksilla pätkimistä ei huomaa.
Voiko olla että sytytys on jotenkin pielessä ja tästä selviäis sytytyksen säädöllä? Olen lukenut että korkeat HC arvot johtuvat sytytysongelmista. Mietin vain kuinka ajoitus on mennyt pieleen kansirempan aikana, ihan kokenut ammattilainen oli tekemässä. Katoin virranjakajaa ja se oli ainakin täsmälleen merkityssä kohdassa. Sytytysosat ovat ainakin kunnossa.
Autossa tosiaan ihan normaali kaasarikone ilman ylimääräistä elektroniikkaa ja kansi rempattiin halkeaman takia. Muutaman viikon taisi olla vähän jäähdytysnestettä palotilassa/öljyssä ajellessa, en tiedä voiko siitä syntyä vikaa/kulumista mikä aiheuttaa tuota nykimistä.
Kansirempan jälkeen tyhjäk. pätkii ja HC koholla
7
66
Vastaukset
- kuppelo
Mikä auto on kyseessä? Eihän ois jako hampaan pielessä?
- 22622
Mazda 626 -90 1.6. Mietin itsekin tuota että olis hammas pielessä, oli vaan aika kokenut moottorikoneistaja tekemässä työn joten en ihan heti asennusvirhettä epäillyt. Jos ei sitten joskus aiemmin oo mennyt hammas pieleen ja sytytys on säädetty väärän ajoituksen mukaan. Jos kyse olis siitä että on jako hammas pielessä voiko siitä selvitä vain sytytystä säätämällä?
- uskomatonta
mitä järkeä on tehdä noin vanhaan autoon jotain kansiremppaa? eikö kannattaisi jo paalata se ja hankkia uudempi auto. en voisi kuvitellakaan ajavani missään tapauksessa yli kymmenen vuotta vanhalla autolla.
- 22622
Koko kannen koneistus, asennus ja hitsaus töine ja alkuperäisine tiivitesarjoineen maksoi 300e, taitaa uuden auton pelkkä pieni huolto maksaa saman verran?
- Osamaksu-unelma
22622 kirjoitti:
Koko kannen koneistus, asennus ja hitsaus töine ja alkuperäisine tiivitesarjoineen maksoi 300e, taitaa uuden auton pelkkä pieni huolto maksaa saman verran?
Uuden auton yhden kuukauden osamaksuerä on jo suurempi, ainakin jos puhutaan kunnon autoista. Eriä sitä paitsi riittää useammaksi vuodeksi.
- kuppelo
Jos jako on hampaan pielessä, on ainoa konsti laittaa se kohdalleen. Venttiilien pitää aueta oikeaan aikaan kampiakseliin nähden. Minä aloittaisin siitä. Tuossa moottorissa se käy suht helposti. Joskus sattuu virheitä ammattimiehillekkin. Minustakaan ei ole iso sijoitus jos muuten hyvä auto. Nyt sillä ajaa taas monta vuotta.
- 196
Jakopään tarkistukselle ääni täältäkin. Yhtälailla vahinko voi sattu ammattimiehellekkin, kun tässä vain ihmisiä ollaan. Ajoitus kannattaa varmuuden vuoksi katsoa aina lampulla, vaikka olisikin merkit oikeassa kohdassa. Ikinä ei voi tarkistaa liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225264- 254458
- 282571
- 342274
- 372018
- 151948
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191617- 121551
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211287Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101194