Kummitus Tv-ruudussa

ghostTv

Paranormaaliblogissa on artikkeli, ja vieläpä Suomesta, jossa kerrotaan siitä kun kiinni olevan TV:n ruutuun on ilmestynyt kasvot. Myös muita vastaavia tarinoita olen jostain lukenut joskus. Voiko siis olla mahdollista, että kummitukset voivat näkyä TV:n ruudussakin, vai onko näihin havaintoihin joku luonnollisempi selitys?

3

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lintti_Penkola_II

On selitys. Ihmisellä tuntuu olevan pakonomainen tarve etsiä kasvoja kaikesta mahdollisesta; taivaan pilvistä, verhojen kuvioinnista, mattojen tekstuureista jne... Itselläni tämä "ilmiö" on niin paha, että epäilen ettei mielenterveyteni ole ihan parhaassa mahdollisessa kunnossa...

• Asrar

Tämä ilmiö on nimeltään ”pareidolia”. Ilmiö on luovien ihmisten kiusa tai ehtymätön ideoiden lähde, johon kannattaa suhtautua huumorilla, ei menettää mielenterveyttään. Kummittelun tai muunkaan ns. ”yliluonnollisen” kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, tai on, jos niin haluaa uskoa. Esimerkiksi voimakkaan tieteellisen maailmankatsomuksen omaava ateistiystäväni näkee luonnossa mm. tonttuja, menninkäisiä, noitia ja keijuja. Minä, tieteelliseen maailmankatsomukseen koulutettuna, mutta jonkin sortin uskovaisena näen kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Kunnon suomenkielistä vastinetta sanalle ”pareidolia” ei taida olla. Pohdin juuri, että voisiko meitä ilmiön kokevia kutsua ”pareidoolikoiksi”? Ohessa muutama linkki aiheeseen:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pareidolia

Iltalehti: Näetkö herkästi kasvoja eri kuvioissa?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013042816957226_uu.shtml

Googlen kuvahaku tuottaa ilmiöstä runsaasti materiaalia.

https://www.google.fi/search?q=pareidolia&biw=1082&bih=628&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vnBBVaP0K4PQygPhvYHIBg&ved=0CDEQsAQ

• Yleinen_ilmiö_tellyssä

Pareidolia on kyllä ihan selvä ihmisomimaisuus, mutta töllössä näkyvät selkeät kasvot eivät mene sen piikkiin.

Äitini näki joskus serkkuvainaani tellyssä, joka oli kiinni.

Spiricom on hyvin dokumentoitu toosa jolla nämä vanhahkot herrat rupattelevat delanneiden kavereidensa (tai tietämättään demonien?) kanssa. Haulla spiricom löytää myös näiden herrojen itc-kokeiluja, joissa saavat tuttuja kasvoja telkkariin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe