Säärisuojat

ms.amadeus

Elikkäs mun pitää hankkia jo peruskurssille säärisuojat ja mietinkin noita kokoja. Netistä jonkin verran oon kattellut mutta kysynpähän vielä täältä.

Oon 153 cm, kantapäästä polveen noin 42 cm. pohkeen ympärys n. 36 cm.
Tiiä nyt, tekeekö noilla mitoilla mitään mutta minkä kokoiset suojat kannattaa ostaa? S?

Onko Tampereella tai lähistöllä kauppaa mistä saisi? Perusliikkeiden nettisivut oli aika tyhjähköt varusteiden osalta.
Toki netistä voi tilata mutta kai se ois kannattavaa kokella eka.

4

1245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tjaahh

Kannattaa varmaan foorumeilta lukea kommentteja eri merkkien ja mallien hyvistä ja huonoista puolista, huomioiden että vuosien aikana on voinut tulla muutoksia ajoittain. Jotkut on esim. synteettisiä pinnaltaan, paremmin kuivuvia, kevyempiä mutta pintakovia (Fairtex oli ainakin aikoinaan verrattuna Twinseihin). Istuvuudessa, kiinnityksissä, hiertämisessä jne. on myös eroja, ja toiset sopivat toisille paremmin jne.

Pituudesta sulle varmaan S tai XS ehkä jopa, jos sellaisia löytyy. Pikkuisen turhan pitkät on vähän kömpelömmät, mutta suojaavat hieman polvia joissakin tilanteissa (ainakin thainyrkkeilyssä, tiedä sitten miten potkiksessa nykyisin treenaillaan, onko K1-säännöt joka seurassa jo vahvasti mukana). Makuasia onko hyvä.

Kannattaa vilkaista myös voimailuun liittyvät putiikit, niissä on usein kamppailuvarusteita.

Seuroilla on usein myytävänä jotain merkkiä, mutta tosiaan foorumeilta voi silti kannattaa ensin lueskella tietoja. En tiedä tarviiko ne nyt peruskurssin alkupuolella ainakaan olla valmiina, mutta eihän tuosta haittaa ole, kunhan et tee huonoa ostosta...

• Noin kuukausi ollaan nyt treenattu ja vapun jälkeen kuulemma olisi hyvä suojat olla.
        Seuralla on tosiaan myytävänä mutta kaikki on kokoa M tai sitten isompia. Jos kokeilis ihan piruuttaan M-kokoisia ja miettisi sitten hankkiiko S:n vai pienemmät. Jossain muistaakseni näin XS:t mutta taisi olla jalkasuojat.

Pitää vielä vähän enemmän lueskella ja vaikka kysyä omalta valmentajalta mielipidettä.

• Tjaahh

Käytetäänkös potkiksessa vielä niitä mikkihiirisuojuksia? Siis jalkapöydälle erikseen, Mikin kenkien muotoiset? Tuossa kirjoitin nuo yhdistetyt sääri- ja jalkapöytäsuojat mielessäni siis.

Ja kisasuojat ja kilpailusuojathan ovat thaikussa erikseen (amatöörikisoissahan on semmoiset sukkasuojat, joita voi käyttää tosin myös noiden em. syndien alla halutessaan)

• Tjaahh

Eiku kisa- ja treenisuojat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1730
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe