En löytänyt sopivampaa aihealuetta mun tyhmältä kuulostavalle ongelmalle. Tää on sellainen juttu, josta en ikinä ole kuullut mitään keskustelua:
Ilmenee aina kun pelaan netissä esim. Mahjongia, täytän sanaristikkoa tai sudokua tai muuten keskityn johonkin, vaikka kirjaan, tai askartelen jotain pientä. Mieleeni nousee menneisyydestä kaikkea hävettävää tai raivostuttavaa tai minua loukanneita ihmisiä, ja rupean kiroilemaan. Verenpaine nousee, ja negatiiviset tunnekuohut valtaavat ajatusmaailmani. Kun lopetan ko toiminnan, tuntemukset ovat ohi.
Mistä ihmeestä tuollainen voi johtua? Onko täällä vertaistukea tai muuta tietoa? Olenko ainoa puolipöhkö? Muuta mielenterveyden ongelmaa ei ole enkä käytä lääkitystä.
No, kuten sanottu, kreisi on kysymys itsenikin mielestä.
Mistä outo raivo?
9
99
Vastaukset
- mahdolista
Tulee mieleen teoria, että jätät psyyken kontrollin ja suuntaat ajatuksen muualle, niin alitajuntaan kätketyt käsittelemättömät negatiiviset tunteet, muistot ja padottu viha pääsee pintaan. Voi olla hyväkin, että saat ikävät asiat esille, mutta ne pitäisi käsitellä, järkeillä, ja saada sovintoon.
- aloittaja2
Erittäin hyvä teoria. Tavallisessa arjessa tosiaan defenssit toimivat, ja kun keskittyy johonkin pisteenomaiseen, unohtamismekanismi pettää.
En ollut ajatellut noin, mutta toimiva oletus kyllä, kiitos. - aloittaja2
Valaisisitko vielä jonkin tavan, jolla saa menneisyyden asiat sovintoon itsen kanssa?
- minnesodat
Minulla oli ennen tuollaisia raivopuuskia. Mutta ovat kadonneet lääketyksen myötä. Olen kärsinyt mielenterveyden häiriöstä ja minulla on tarkkaavaisuus- ja keskittymishäiriö. Nykyään en oikein enää saa noita raivokohtauksia. Kai aikuistuminenkin vaikuttaa siihen.
- Älä_pelkää
Suosittelen itse mieluummin raivon kohtaamista ilman lääkkeitä, niin asian saa käsiteltyä. Lääkkeet lakaisaa ongelmaa vaan maton alle, kun oireet vähenee.
Mut kuulostaa hyvältä, et tuollaista nousee, asian saa sit työn alle. Vaikka se toki raskasta voikin olla. :( - tuttujajuttujaonjuu
tuttu juttu. En suosittele lääkkeitä minäkään. Itse olen kokeillut sellaista, että jos tai kun ajatukset on suurin piirtein samoja, niin koitan ajatuksissa "todeta heti itse itselleni" että negatiivisia ihmisiä on maailmassa, sitä ei voi muuttaa, mutta että tapahtuma on jo menneisyydessä, en ole tekemisissä hänen tai hänen kaltaisten kanssa nyt tai jatkossakaan, ja eikä saman lauseen tai tuntemuken x ajattelu tänäänkään muuta suuttumusta joka tuli esim. tunti sitten tai eilen. yhtä usein kun pakkotoisto toistaa, pyrin toistamaan järkevän toteaumuksen heti alkuunsa kun se tulee mieleen. eräässä pakkoneuroosia vähentävässä ns. "terapia-ohjevideossa" youtubessa liitettiin tähän vielä kuminauhalla itseään näpsäyttäminen ranteessa että jotkut neurosensorit yhdistäisi epäsopivan ajatuksen epätoivottuun fyysiseen tuntemukseen.
- Tää_voiko_olla_totta
Voisit linkata tänne sen juutuubin, kiitos jos viitsit.
- 45hj543kklh46kjjh3
tuossa ei ollut sitä kuminauhajuttua, laitan kun löydän sen, mutta 4 muuta samasta aiheesta jeesaavia videoita, ja lisää löydätte ehdotetut videot listasta youtubessa oikealla reunalla.
Kati Morton : https://www.youtube.com/watch?v=Mz7xVjo57ik
kate d ath : https://www.youtube.com/watch?v=_Wss6W11bPM
ocd victory : https://www.youtube.com/watch?v=4SfoS5bZABM
permanent ocd cure : https://www.youtube.com/watch?v=G9nPBmGXbcE
- Hahehehehe
"Poliisi joutui rauhoittelemaan henkilöä, joka oli saanut raivokohtauksen mahjongn pelin aikana" Hahahaaa!!
t:Rosvoroope
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717