15 min.opetus.
Miten Jumala voi pitää paaduttamiaan ihmisiä vastuullisina? Toimiiko Jumala sattumanvaraisesti ja mielivaltaisesti? Onko ihmisillä vapautta valita millaiseksi tulevat? Millä tavalla Jumala toimii ihmisten suhteen? Millaisiksi Jumala haluaa ihmisten tulevan?
- Opetusta Jumalan ja ihmisten vapaasta tahdosta -
https://www.youtube.com/watch?v=UrAz8ab-iTA
Ihmisen vapaa tahto
9
81
Vastaukset
Tosiaankin jokainen tulee näin tietämään millainen on Israelin Jumala
Minun mielestäni on oltava toisenkinlainen tapa kokea jumaluus- MEläjä
Ihmisen vapaa tahto on Jumaluutta.
- sorivaanfx
Ihminen,luoja, itse asiassa mikään tai kukaan olemassa oleva ei ole vapaa. Alun jälkeiset ovat esim. aina riippuvaisia edeltävistä valinnoista ja nykyiset toisistaan.
- Vapausasteita
sorivaanfx kirjoitti:
Ihminen,luoja, itse asiassa mikään tai kukaan olemassa oleva ei ole vapaa. Alun jälkeiset ovat esim. aina riippuvaisia edeltävistä valinnoista ja nykyiset toisistaan.
Tuo sisältää jälleen harhaisen olettamuksen, että on vain kaksi vaihtoehtoa: joko olemme täysin sidottuja (OFF, 0%) tai sitten kaikkivaltiaita (ON, 100%).
- tähätä
Olemassaolevat ovat riippuvuussuhteissa, eivätkä siten täysin vapaita toimimaan. Ihminen on halujensa, ominaisuuksiensa summa, johon liittyy ympäristö, kasvatus ja geenit, mikä ihminen muuta edes on kuin noiden ohjauksessa ja otteessa oleva "jokin"?
//Tämä "jokin" valitsee joka hetki.//
Valinnalle ei ole vaihtoehtoja tarkoitan että valitsematta jättäminen on myös valinta.
Tarkoitus on ainoa valinta "David Hofmeister"
Kaikki on riippuvuussuhteessa toisiinsa koska Mieli on yhteinen. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Perhosen siivenisku Brasiliassa.....www.helsinki.fi/~enqvist/artikkeli.dir/poincare.html
Voin valita mikä on toimintani tarkoitus omassa mielessäni, eli millä mielellä touhuan tai passivoidun. Sen mielialan välitän maailmaan ja koska kaikki vaikuttaa kaikkeen saan vastaani eli saan kokemuksen siitä millaisen vaikutuksen lähetin "maailmaan"
Itämainen meditointi tiedostaa tämän kuvaamallaan ooommm äänteellä O
Eli ympäri käydään YHTEEN tullaan. Yksi voi olla numero, lukusana tai mentaalinen Ykseys ja jälleen jokaisen valinta vaikuttaa jokaiseen.
Vapausasteita On tosiaan vain kaksi tässä dualismissa, joko pelko kaikissa mahdollisissa epäilyksen ja syyllisyyden mahdollisissa muodoissa tai rakkaus jolloin synonyymeja ovat hyväksytä, luottamus mitä sanaa haluat käyttää.
Totuudessa on vain yksi. Vain yksi totuus on. O
- hhghg
Vapaan tahdon problematiikka on siinä, että kaikki on toki sallittua, mutta kaikki ei ole kuitenkaan kovin viisasta. Kokeilemalla sitä kuitenkin oppii erottamaan nämä asiat toisistaan, joten ei muuta kuin kokeilemaan!
Maailman mielettömyys parhaiten näkyy tällä hetkellä.
On parannettava Suomen kilpailukykyä. Siis suomalaisten tehtävänä on osoittaa häviäjä. On oltava parempi kuin kukaan. Jonkun on oltava huonompi. Miten voittaja muuten erottuisi. Häviäjät hukkuvat Välimereen ja sotiin ja maanjäristyksiin ja suomalaisten on pelastettava häviäjät hukkumasta Välimereen sotiin, maajäristyksiin.
Eihän tämä ole lainkaan mieletöntä Vain OOOOMMMM osoittaa totuuteen. Ympäri käydään YHTEEN tullaan.- ghhhjk
Ennen kaikkea meidän on kuitenkin pelastettava RAHA!
;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717