Sain päiväsakkoja ylinopeudesta ja siinä sitten poliisitäti kyseli ovatko tulot muuttuneet aiemmista verotiedoista. En ole ennen saanut päiväsakkoja, joten heitin siinä arvion nykyisistä kuukausituloista ja tajusin vasta jälkeenpäin, että jos olisin kertonut tulojen pysyneen samoina, olisin saanut pienemmät sakot. Tämä ei kuitenkaan jäänyt vaivaamaan loppujen lopuksi kovin paljoa, olin kuitenkin rehellinen ja hyväksyn sakkoni koska kyseessä oli oma virheeni.
Jäin nyt miettimään kuitenkin tuota, että olen tällä hetkellä kansaneläkkeellä ja välillä teen osa-aikatöitä siinä ohessa. Määräytyykö tuo sakko siis pelkästään tämän/edellisen kuun tulojen mukaan vai huomioidaanko tuossa koko vuoden tulot ja otetaan niistä joku keskiarvo? Minulla kun saattaa olla jonain kuukautena esim. 1500e tuloja ja seuraavat puoli vuotta pelkkä eläke eli vajaa 1000e. Oletetaan, että olen tienannut viimeiset kaksi kuukautta juurikin hieman enemmän eli tuon 1500e ja ilmoitin myös kyseisen summan poliisitädille. Seuraavassa kuussa saattaa tulot taas romahtaa tuohon 1000e/kk. Maksanko nyt oikean summan sakkoa jos se on laskettu tuosta 1500e:stä? En siinä tilanteessa osannut alkaa kyselemään tarkemmin kun tuntui, että se on vaan sakko käteen mahdollisimman nopeasti ja kiitos moi.
Päiväsakko ja epäsäännölliset tulot
ansku768
1
329
Vastaukset
- 0-14
Lasketaan silloin pidemmältä ajalta, kun tulot eivät ole säännöllisiä. Osingonsaaja saattaa saada tammikuussa tililleen 1.000.000 euroa. Helmikuussa hän ajaa ylinopeutta saa sakot ja kertoo, että hän ei ole töissä ja saa nolla euroa. Vaikka sakon rahamäärä määräytyy tekoajankohdan tienestien mukaan, niin tällaisessa tapauksessa lasketaan vuoden keskiarvo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225304- 254498
- 282621
- 342284
- 372028
- 151968
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121551
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211297Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101214