Eli minulla on tuollainen parivuotinen ammatillinen perustutkinto (aikuiskoulutuslinja), ja olen kuullut että voin täydentää tutkintoani jotta saisin ns "täyden" hakukelpoisuuden korkeampiin koulutuksiin, koska nythän voin hakea vain omalle alallani jatkokoulutukseen. Kysymykseni onkin että miten minä tuota tutkintoa täydennän? Olen menossa omaa alaani sivuavalle kansanopistolinjalle vuodeksi, onko se siis käypää täydennystä? En tunnu löytävän mitään infoa siitä missä ja miten tuota tutkintoa voi täydentää vastaamaan kolmivuotista tutkintoa..
Kaksivuotinen ammatillinen pt, täydennys?
MitenOn
1
95
Vastaukset
- Cleaning_Wipes
Systeemit on muuttuneet.
Kelpoisuusvaatimuksena ammattikorkeakouluun on muun muassa "120 opintoviikon laajuisen ammatillinen perustutkinto tai sitä vastaavat aikaisemmat opinnot" ja moni ammattikorkeakoulu tulkitsee aiemmat ammatilliset tutkinnot tällaisiksi vastaaviksi aiemmiksi opinnoiksi.
Ota yhteys sen ammattikorkeakoulun hakijapalveluun, johon aiot pyrkiä ja tarkista mitä he hyväksyvät.
Miksei OPH vain anna määräystä asiasta? No kun korkeakoulut ovat autonomisia ja päättävät itse tulkinnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467555
- 334173
- 573675
- 503170
- 172846
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562456- 542378
- 402329
- 442302
- 162266