Naissaareen

Pitkäköli

Olen köyhä ja siksi jään. Silti vähän kummastuttaa näiden Viron puolen satamien hinnoittelu. Tallinnan Old City Marinan 40€ (Alle35 feet) ymmärrän kun sijainti on loistava ja palvelu pelaa. Sen sijaan esim Naissaari 18€ suihku 4€/hlö tai sauna 35€/h ja päälle sähkö 25€/24h. WC ja roskis tosin sisältyy Satamamaksuun. Etteivät vaan hinnoittelisi itseään ulos markkinoilta. Sen sijaan esim Kärdla. Varsin kohtuullinen hinta ja kaikki toimii...

2

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä tuossa Naissaaren hinnassa ole minusta mitään poikkeavaa normaaliin satamaan verrattuna. Saunan hinta esim. Lähteelässä näyttää olevan sama, tosin tällä puolella vuoro on 1,5h.

Sähkön hinta johtuu siitä, että ko. saari ei ole sähköverkon piirissä. Sähkö tehdään joko paneeleilla tai generaattorilla.

Viron rannikolla on se "ongelma" että luonnollisia syviä satamapaikkoja ei ole. Kaikki satama pitää siis rakentaa ja pitää ruoppaamalla kulkukelpoisina. Tuo johtaa satamien vähyyteen ja yllä kuvattuun hintatasoon rakennetuissa satamissa.

Köyhän budjettiratkaisuhan on jäädä ankkuriin ja mennä jollalla maihin, ei maksa mitään. Naissaaren itärannallakin on hyvää ~10 metrin syvyistä tok. näk. hiekkapohjaa tarjolla. Normaaleilla lounas- / länsituulilla ei pitäisi olla kohtuu hyvin suojassa. Laivat tosin saattavat tehdä häiritseviä aaltoja.

• trickerr

Ja vesivessat sulkevat, kun toimisto menee illalla kiinni. Silloin veneen huusi ainoa säällinen, kun täysin hoitamattomia ulkohuusseja
      rannalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7545
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4163
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40