MS:n aihettama näön menetys lopullista?

MjaS

Minulla muutamien vuosien takaa MS diagnoosi ja siitä lähtien toisesta silmästä noin puolet näöstä menetettynä, ei muutosta suuntaan toiseen.

Halusin vain kysyä jos jollakin olisi "ihme" tapahtunut ja näkö olisi edes osittain palannut Huom! vuosien jälkeen?
Olen kyllä lukenut että monesti näköhermon tulehduksen jälkeen (jopa kuukausia) On näkö parantunut, onneksi olkoon heille.

Vai saako toivon heittää kun noita vuosia tosiaan kertyy? Toisessa silmässä näkö on ollut aina hyvä, paitsi nuo roskan tunteet silmissä joskus ärsyttää.

Jos jollakin myöhemmin toinenkin silmä myös sokeutunut,ei tarvi kertoa mielenrauhani edes osittaisen säilymisen takia.

3

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggggghhhhhj

Mulla näkö parantuu kokonaan. Mutta siihen meni vain pari kuukautta. Oletko minkä ikäinen? Voisko iällä olla väliä?

• MjaS

40 ikäisenä meni, nyt suunnilleen 4v kulunut samassa tilassa.
        Mutta fiilikset on jälkeenpäin sellaiset,että tauti jylläsi varmaan kymmenisen vuotta takaperin jo.
        Tuo näköjuttu oli vain se "herättäjä" (kortisoonitiputukset muuten sain kyllä sairaalassa )

Aiheuttaa tuo silmä kurjan tunteen kun toisella näkee lähes täydellisesti,toinen puolitangossa. Pikkasen meinaa häiritä tuota mailmankuvaa?!
        Ehkä vaan annettava tuon roikkua mukana, jos vaikka mailmalla keksittäisiin ennen kupsahtamista jokin ratkaisu.

• einäistäkylätiiä
        MjaS kirjoitti:

40 ikäisenä meni, nyt suunnilleen 4v kulunut samassa tilassa.
        Mutta fiilikset on jälkeenpäin sellaiset,että tauti jylläsi varmaan kymmenisen vuotta takaperin jo.
        Tuo näköjuttu oli vain se "herättäjä" (kortisoonitiputukset muuten sain kyllä sairaalassa )

Aiheuttaa tuo silmä kurjan tunteen kun toisella näkee lähes täydellisesti,toinen puolitangossa. Pikkasen meinaa häiritä tuota mailmankuvaa?!
        Ehkä vaan annettava tuon roikkua mukana, jos vaikka mailmalla keksittäisiin ennen kupsahtamista jokin ratkaisu.

Toivotaan että parantuu, mutta 4 vuotta on jo aika pitkä aika? Etsi joku mikä edistäis hermosolujen uusiutumista. Ehkä? Onko semmosta? Tuu kertoon jos on. Ja jotain mikä lisäis välittäjäaineiden toimintaa? Berberiini?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43