Onko tämä ruusufinnin alkua? (kuvia)

Worried

Olen 20v nainen ja mua on alkanut viimeaikoina suuresti huolettamaan ihoni punoitus, ajoittainen kuumoitus ja lehahtelu jolloin kasvojen iho muuttuu ihan punaiseksi!

Aluksi oletin että kyseessä on vain harmironta couperosaa, mutta voiko hoitamattomasta couperosasta puhjeta ruusufinni?! Ja vaikka tämä olisikin harmitonta niin kasvojen kuumoitus ja punaiseksi lehahtelu on oikeasti alkanut vaikuttamaan jokapäiväiseen elämiseeni ja erityisesti sosiaaliseenelämään. Vaikka iho ei välttämättä ihan joka päivä lehahda niin kuitenkin on kokoajan pelko siitä milloin se taas tulee. Enkä selvästikään voi vaikuttaa siihen mitenkään.

Äitini ja kaverit ovat sanoneet että ei tämä nyt niin paha ole että ihotautilääkärille kannattaisi mennä, mutta hoitamattomana tämä voi vain pahentua ja tulla pysyvämmäksi eikö totta?

Olen myös ihmetellyt miksi joskus otsaan ja leukaan on ilmestynyt pieniä, osittain vähän rakkulamaisia finnejä ja aloin miettimään olisiko se yksi ruusufinnin oireista? Siitä on kyllä aikaa kun viimeksi näitä näppyjä ilmestyi.
Yleensä jos kasvoihin alkaa muodostua näppyjä olen hoitanut ne pois Basironilla. Mulla on omasta mielestäni pintakuiva sekaiho. Vaikka kasvot ovat punakkaat niin en näe ihon pinnalla verisuonia muualla kuin nenässä vähän.

Näin alkuun olen menossa kosmetologille joka tekee ihoanalyysin ja toivon mukaan punoitusta rauhoittavan hoidon ja mitä mieltä kosmetologi sitten onkaan niin aion todennäköisesti varata ajan ihotautilääkärille.

Tässä 3 kuvaa: http://imgur.com/a/lcc1p

Ekassa kuvassa ihoni on "normaalissa" olotilassa.

1

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekaekaeka

Haluutko keksin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40