Olen 14-vuotias, ja mua kiinnostaa tuo rauhanturvaamis homma aika paljon. Mulla on suht koht hyvä kunto, ja ehkä myös harkitsen erikoisrajajääkäriks lähtöö, mut se on 50/50 tilanne tällä hetkellä. Miten pääsee rauhanturvaajaksi? Pääsekö jos ei ole käynyt varusmiesaikana siellä Porin prikaatissa??
Miten pääsee rauhanturvaajaksi??
2
249
Vastaukset
- vinkki1
Odota että pääset ensin inttiin ja puhu siellä. Siellä kerrotaan mielellään.
- Tytteli-03
Lue Puolustusvoimien sivulta. Tossa on pätkä siitä, millainen tulee olla:
27-45 -vuotias,ammattikoulutettu (esim. opettaja, poliisi, ostopäällikkö, teknikko, asiantuntija, insinööri),rikkeetön kansalainen arvosanoinsotilasarvoltaan vähintään luutnantti (PlmA 254/2006, 2§),hyvän fyysisen kunnon ja terveyden omaava,ei voimakasta yliherkkyyttä ulkoiselle tekijälle kuten ampiaisenpistolle, ruoka- tai lääkeaineelle,vähintään B-luokan suomalaisen ajokortin omaava (II-vaihe oltava suoritettu - UNTSO -operaatioon vaaditaan C- tai C1- luokan ajokortti),kielitaitoinen (opetushallituksen järjestämän englannin yleinen kielitutkinto, keskitaso)ATKj-taitoinen
Muista että joka vuosi hakijoita on 60, joitka jaetaan kolmelle eri 15 hengen ryhmään. Siis näin pääsee kurssille..... Mun ope on kapteeni ja ollu 6 operaatiossa. Se oli nyt taas Porin prikaatissa ja lähtee keväällä UNTSO:n operaatioon....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477725
- 334283
- 573755
- 503220
- 172906
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons692636- 642508
- 582459
- 402349
- 162306