Aloitan muuraustyöt.

ammatinvaihto

Ostin muurausvehkeet Honkongista ja nyt pitäis saada vain tilauksia.

Kysyisinkin kuinka saa parhaiten tilauksia ja kuinka paljon voi näin aluksi laskuttaa tunnilta. Uskoisin että jaksan tehdä nyt n. 6-7 tuntia päivässä.

Mulla on muurarin vasara, lasta ja 60 sm passi ne maksoi 11 euroa kaupassa. Tarviiko siinä pakosta muuta kun oli tuota kalastajan lankaa vanhastaan.

33

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BauHerr

Kyllä. Jotta pääset kunnolla rappaamaankin, niin osta rappauspumppu ja siihen lamellikomprressori. Alkuun pääset noin 10.000 eurolla.

Minä voisin myydä yhden käytetyn.

• Puhelimella

Ensin kuin voi omaan rakennukseen harjoitella ja sitten kavereille jos työn jälki on hyvää niin töitä kyllä tulee.

• hormikivi

Sopiva pala ikkunalasia tarpeen hormin tukkeeksi, jos uunin muurauksen jälkeen odotat isännältä savuviinoja.

• remonttimies1

"Uskoisin että jaksan tehdä nyt n. 6-7 tuntia päivässä."
      Kaikki muuraustyö on raskasta, vaihda vielä kun kerkeät VÄHÄN kevyempään ammattiin, uhraa rahaa toinenkin 10 euroa : )

• ammtinvihto

Ei mua oikein kiinnosta maalarin hommat.

• lastalasse

Noin minäkin aloittelin noin vuosi sitten,tosin en raaskinut passia ostaa. Nyt olen muuraillut tuhatkunta takkaa ja ansiot kuutisen kymppiä/tunti.Kyllä kannatti siirtyä insinöörin hommista.

• helppoomommoo

Noin se menee, maailman toiseksi helpoin homma. Homma tehty 1000v samalla tavalla eikä ole näkyvissä että tietokoneet korvaa muurarin. Lätkit vaan kuraa ja tiiliä vuoronperään.

• BauHerr

"Homma tehty 1000v samalla tavalla eikä ole näkyvissä että tietokoneet korvaa muurarin"

Onhan noita muurausrobotteja. Robotti pistää 3.000 tiiltä seinään päivässä. https://youtu.be/OKoQMD0QZQs

• lastalasse

Minkähänlaisen uunin tuo masiina värkkäisi?

• Bau

Insinöörinä osannet vääntää AutoCADilla suunnitelman, joka robotti sitten toteuttaa. Kaikki, mikä voidaan piirtää, voidaan koneellisesti toteuttaa..

• lastalasse

Mahtuukohan tuo "kone"muurari ovesta työpaikalleen, kun pitäisi saunakamarin takka uusia??

• tekeväehtii

kolometuhatta tiiltä seinään leipasee kuka tahansa, jos vaan laasti kuivuu niin, että seinä pysyy pystyssä. Tuo "tuhankunta takkaa" vuoteen, on kyllä kova sana..
      Olen itsekin talon ulkovuorin muurannut, että siitäkin jotain sentään tiedän..

• muurari11

Moi ! Kyllähän noin valtavalla investoinnilla uskoisin mestarien oittelevan perään 24/7.
      Alkajaisiksi voisit harjotella vaikka rappausta laron seinään, jos olis kevät niin nuoskalumi on siihen edullista. Nyt kun on kesä niin joutunet kaivaan lihavaa savea ja vähän soraa koostumukseltaan siro sata.
      sekaa ne 5 osaa savea ja yksi osa mursketta. Voit lisätä lorauksen nestemäistä saipuaa niin ei tartu savi kuokkaan.
      Tästä minäkin olen aloittanut.
      seuraava investointi voisi olla pätkä sähköputkea niin ei tarvi kauhan vartta pilata!
      Onnea ja tervetuloa tekemään rahaa kanssamme

• mistäänkotoisin

Kyllä minua nauratti nuo viestit......piti ihan ääneen lukea muulle porukalle ja naurua riitti.

• Kylläsesiitä

Pyydä aluksi 17€ tunti. Ota muurattavaksi vain seiniä jotka rapataan. Myöhemmin puhtaaksimuurausta. Takat jätät noille lasimestareille.

• rakmies

Voit kysellä muurareilta jos ottaisivat sinut ruokapalkalla apuriksi, näin aluksi. Ellet pääse apuriksi niin etsi jostain vanhoja tiiliä ja osta pari säkkiä laastia. Muurauksen jälkeen kysy naapurin mielipidettä muuraustyöstä. Jos hän pyörittelee vain päätään niin kokeile jotain muuta työtä.
      Nykyiset muurarit on käyneet kolmevuotta koulua ja harjoitelleet ammattimiehen mukana vielä vuosia. Että sillee...

• Oppi-isä

Yritä myydä nuo muurausvehkeet ja ala johonkin hommaan johon voi heittäytyä, esimerkiksi hieroja ei tarvitse työkaluja.
      Muuraus on oikeitten miesten hommaa ei siinä vehkeitä ostamalla pärjää.
      Tietenkin voit tulla minulle repsikaksi ja yrittää opetella siinä sivussa tätä muuraustiedettä.
      Koska olet noin oma-aloitteinen voin antaa sinulle oppipaikan repsikkana 200euroa päivä, tietenkin sinä maksajana.
      Peli on raakaa, mutta rehellistä.

• muuraatter

Muistaakseni eräs heppu toimi lääkärinä siis vale semmoisena noin 25-vuotta,ilmeisen hyvällä menestykselläkin.Tuosta vaan muurarin työkalut ostava paljastuu jo ensimmäisessä tiilessään.

• reikätiili

Pitäis varmaan tietää kuinkpäin reikätiilet laitetaan, reiät ylöspäin vai alaspäin.

• tilauspakko

Älä koskaan mene taloon muuraamaan, jos ei ole tilattu.

• muuraatter

Noh kuis muuraa nyt ,vai joko riitti räh....ä?

• ammatinvaihto

Minä en enää vastaa, kun vastaukset menee piruiluksi.

• hyvä-veli

päätit sitten ryhtyä vapaa muurariksi siellä kyllä rotari veljet järkkää hommia

• tulevamuurari

mä hommasin kans ämpärin ja kauhan, kumpi tulee ensiks kura vai kivi?

• tulevamuurar

niin siis, onko se, kura kivi, kura kivi, kura kivi jne jne

• tulevamuura

hopi hopi, vastatkaa äkkii, se mäski alkaa kovettuu jo tonne paljuu

• utelu

Et kai "pimeisiin hommiin "ole ryhtynyt,kun yöllä räpellät??

• 2ja2

Riippuu kokonaan siitä, aloitatko ylhäältä vai alhaalta muurauksan. Tajuuthan sen itsekkin. Sekoita sitä pruukia usein niin pysyy juoksevana.

• joopassi

Myy ostamasi välineet ja ala hierojaksi, siinä et tarvitse työkaluja lainkaan.

• paajossi

Joo, mutta siinä hommassa maksetaan luonnossa ja kuolee ennen pitkää nälkään.

• hgqwfefjygegrf

voi herra isä älä vain mene mittään itte muurailemaan

• rakentaja5

Onkos tullu paljo tilauksia ? Onko riittäny vielä normaali työpäivä ?

• ammatinvaihto

Olen saanut krillin muurauksen ja yhteen kellariin muurasin väliseinää.

Se väliseinän muurauksessa ei tullut kunnon palkkaa, kun luulin muurattavan leveällä puolella ja piti muurata tiilet reunalleen. Oli hidas työ.

Laatoittanut olen tiskipöydän taustaa joten nyt kesän koittaessa odotan kunnon töitä ja tuloja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4875
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      498
      1541
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe