Moikka. Ostin ite eile 21tkm ajetun 04 suzuki gs 500f ekaks pyöräks. 500km ajoin mainiosti mut sit tuntu ku bensa syöttö ois loppunu. Bensahana oli on asennossa ja pyörä ei lähteny käyntii ku 5 min välei ja pysy hetke käynnis. Sit annoin olla 15 min ja pystyin ajaa joku 1 min sit taas tuntu ettei saa bensaa. Sit vaihdoin tankin asennon pri asentoon (oletettavasti vapaa virtaus) ja ajelin varti tos kylil eikä mitää ( annoin olla puolituntia ennen sitä) ja ennen sammumista ajoin 100km märällä kelillä. Ideoita mistä moinen käytös? Josai tukos? Eli on asennossa ei vissii saa bensaa ku alkaa pätkii ja lopulta sammuu. Pri asennossa käy ja kukkuu normaalisti?
suzuki gs 500f
1
115
Vastaukset
- SuzukiMies
Joissakin pyörissä on kolme asentoa: PRIMARY, ON ja RESERVE.
Normaalisti tulee käyttää sentoa ON, jolloin bensanvirauksesta tai sen katkaisemisesta huolehtii alipaineella toimiva automaattinen alipaineventtiili.
Tapauksessasi joko tuo venttiili jumittaa tai siihen imusarjasta johtava kumiletku on murtunut. Ja tämä ei ole ollenkaan harvinaista eli ensiksi tarkista tuon letkun päät ettei ole letku ole haljennut yhteiden kohdalta. Toki joku tukos voi olla syynä myös.
PRI -asennossa ainoastaan kaasuttimen kohokammio täytetään vaikkapa talven seisottamisen jälkeen eikä sillä ole tarkoitus ajaa jatkuvasti. Riippuen vähän neulaventtiilin toiminnasta, kohokammio voi alkaa tulvia ja bensaa tippuu kaasarin alle tai ainakin seos on hetken aikaa sekaisin.
RES on "varatankki". Bensa otetaan tankin pohjalta, muutama litra jemmassa siellä (tosiasiassa imuputken pää on vain alempana kuin ON-asennossa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396915
- 323898
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372092
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 381963