E2 sotilas E4
Susianalyytikko vastaan innokas35
45
86
Vastaukset
Elikkä
1. e4 e5- innokas35
Ethän sä voi mun nappuloita siirtää?
1. e4 e5 tarkoittaa, että pelin ensimmäisessä siirtoparissa sinä olet siirtänyt sotilaan e2:sta e4:een ja minä sotilaan e7:sta e5:een. Kannattaa opetella, miten shakkisiirtoja merkitään. Anna nyt toinen siirtosi.
- innokas35
Aa okei. En ole ikinä ennen pelannut shakkia muuten kuin fyysisesti shakkilaudalla, joten kiitos tiedosta. Lähetti C4:ään.
- innokas35
Kuningatar H5:een
- innokas35
Kuningatar F3:een
- innokas35
Sotilas G4:ään
- innokas35
En innokaasta tiedä, muttei ainakaan kovin fiksu siirto. Sen myönnän.
Kuningatar D3:een 6. Dd3 d5. Sotilas d5:een.
- innokas35
Sotilas D5:een.
7. exd5 Lxg4.
exd5 tarkoittaa, että e-linjan sotilas syö sotilaan d5:sta ja Lxg4, että lähetti syö sotilaan g4:sta. x tarkoittaa siis syömistä.
- innokas35
Sotilas H3:een
- innokas35
Kuningatar E3:een
9. De3 Rxc2
Shakkia merkitään :lla. Syön siis ratsulla sotilaan c2:sta ja shakkaan. Aika paha hevoshaarukka.
- innokas35
Totta. Kuningas E2:een.
10. Ke2 Rxe3.
- innoks35
11. dxe3
11. Rxd5
- innokas35
12.Lxd5
- innokas35
13. Rc3
- innokas35
14.Rf3
14. 0-0-0
Pitkää linnottautumista merkitään näin, joten kuningas tulee c8:een ja a-linjan torni d8:een.
- innokas35
15. e4
- innokas35
16. Rxe5
- innokas35
17. Rxf7
- innokas35
18. Kd2
- innokas35
19. Re2
- innokas35
20. Kd1
- innokas35
Kiitokset mukavasta pelistä ja onnittelut voitosta.
No joo, pari vähän harkitsematonta siirtoa osaltasi heti alkupelissä niin ne sitten poikivat lisä virhettä. Ehdottomasti liity paikalliseen shakkikerhoon ja netissä hyvä pelata vaikkapa chess.com, play ok, jne...
Ei se kannata daamia heti alussa syökseä peliin kun sen suojelemiseen menee sitten liikaa energiaa ja oma peli jää kehittymättä. Upseerit kentälle heti alusta ja sotilaat taistoon. Sotilaslasketju on armoton työväline ja daami siinä sitten rallattelee ja etsii sopivaa kyttäyspaikkaa.
Hyvää jatkoa ja kiitoksia mielenkiinnosta. Ei tätä elämää liian vakavasti kannata ottaa, leikki on aina paikallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738