Keskellä päivää tänään havaitsin tuossa ulkoterassin laudoituksella lepakon. Olen toki nähnyt näitä elävinä ja kuolleina aiemminkin. Luulin, että kissani oli tuolta aitan vintiltä pyydystänyt tuon ja tuonut minulle näytille. Kun menin lähemmäksi niin tuo kaveri alkoi oikoa siipiään. Laitoin hanskat käteen ja nostin tuon veijarin ylös ja lentämään tuo lähti. Lensi parikymmentä metriä kuten pesästä lähtenyt linnunpoika. Ajattelin tuon olevan saalistajille kovin helppo ja otin sen siitä kukanvarrelta käteeni. Ajattelin, että ehkäpä tuo luonnoneläjä on vammautunut ja minun on lopetettava sen kärsimykset. Ei onneksi tarvinnut. Siivet näyttivät toimivan hyvin ja kovasti terveeltä vaikutti kun äänteli ja näytti hampaitaan. Vein tuonne halkoliiteriin puupinon päälle ja kovasti tuo näytti vikkelästi liikkuvan ja painui piilopaikkaansa.
Tiedän, että luonnoneläimiin ei pitäisi koskea. Eikä ainakaan poikasiin. Muutenkin kunnioitan luontoa sen monissa muodoissaan. Tuo lepakko vaikutti kokonsa perusteella aikuiselta, mutta ehkäpä oli vielä poikanen. Toivottavasti tuo maailmalle lähtenyt kaveri osaa kuitenkin etsiä itse ravintonsa. Lepakkoemohan kyllä imettää, mutta kun pienokainen lähtee liikenteeseen niin jotain hyönteisravintoahan sen pitäisi saada...:)
Lepakko elikä pohjanlepakko
penttilepakko
0
50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010