Olen huomannut että kun ostaa mansikoita ja haluaisi niiden pysyvän hyvänä ...jonkin päivää niin hyväksi olen todennut että.
Kun laittaa mansikat kantoineen vaikka muovi tai teräskattilaan ja sekoittaa kulhossa teelusikallisen pöytäsuolaa kylmään veteen. Kylmä suolavesi kaadetaan mansikoiden päälle ja mansikka astiaan päästetään hanasta kylmää vettä niin että marjat peittyvät. Sitten astia jääkaappiin. Siellä marjat pysyvät hyvinä pitkään eikä homehdu.
Olenkin ajatellut että juuri poimitut mansikat kannattaisi ehkä "ryöpätä " suolavedessä joolloin niissä mahdollisesti olevat homeitiöt kuolevat.
Käteväksi todettu "konsti".
näinmeillä
2
228
Vastaukset
- BLOODisLIFE
En o tota juttua kokeillu mutta karat kannattaa kyllä jättää niin ne säilyy hyvinä ja oon laittanu myös jääkaappiin mutta sitten kun pakastaa niin karat kaikista marjoista pois!
- kokeilla_voiv
http://www.dansukker.fi/fi/resepteja/sitruunamarinoidut-mansikat.aspx
Tuossa vois huuhtoa, esim just suolavedellä ja maustaa sitruuna makusiirapilla kera mintun/sitruunamelissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467625
- 334203
- 573705
- 503190
- 172866
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652551- 542398
- 512378
- 402339
- 162276