törkeä liikenteen vaarantaminen minkälaine tuomio?

joetjg

Moro tuli vähän ajeltua prätkällä poliisi sai tutkaan 185km/h 80km/h aluella ja mulla oli a2 kortti ja pyörä täystehonen eli ei kortti riitä ja vielä kaiken lisäks väliaikanen kortti.kakkos vaihe on käyty mutta ei kolmosta.ja mulla oli vuos sitte kortti pois 1kk ylinopeudesta.
Kysymys kuuluu nyt että paljon tulee ajokieltoa?paljon sakkoa?käyn töissä aika paskalla palkalla 1300e jää käteen kuussa.ja voiko tulla ehdollista vankeutta? joudunko käymään autokoulun kokonaan uudestaan vai mitä?
ja pahentaako enää paljoa asiaa jos vaan jatkan ajeluita kortitta?

t:joe

5

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joetjg

niin ja jos lieventää niin ei muuta liikennettä suora tie kuiva ja valosa keli ei risteyksiä ja sori kirjotus virheet maistuu vähän tuo viina

• fghthjjy

Elinkautinen olisi sopiva, jottei tule enempää vahinkoa :)

• surulllllista

Turhaa edes kysyt tuollaista jos meinaisit vielä kortittakin ajaa edelleen.... se kuuluisa tyhmyys taas nähdään.

• 1-20

Aika reippaasti törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen puolelle meni ja ajo-oikeudetta ajo päälle. Sanoisin 60-70 päiväsakkoa tulee, mikä tekee sun tuloillas karkeesti 1000-1200 euroa maksettavaa. Voi tulla ehdollista vankeuttakin ja oheissakko, mutta sitten sakkojen määrä jää matalammaksi, ehkä 20-30 päiväsakkoon. Ajokieltoa tulee puolisen vuotta.

Kyllähän kuljettajantutkinto menee uusiksi ja seuraava kortti taas lyhytaikainen. Päälle tulee myös vuoden karenssi ajokorttiluokan korottamiselle, koska et voi saada ajokorttilupaa vuoteen ajo-oikeudetta ajosta.

Jos jatkat kortitta-ajamista, seurauksena on lisää päiväsakkoja, joita korotetaan neljällä joka kerrasta. Ajokieltoa tulee niin ikään lisää. Tarpeeksi monta kortitta-ajoa ja joudut niistäkin käräjille.

• 6-5

Eipä tuohon ole muuta lisäämistä, kuin tuo mahdollinen kortitta-ajaminen.
        Jos aloittaja käryää kortitta-ajosta ajokiellon aikana, niin heti rapsahtaa 30 päiväsakkoa, kun täysin kortittomalle se olisi 20. Tuohon 30:een aletaan lisäämään niitä neljiä päiväsakkoja jokaisesta kärystä ja jos ajot vain jatkuvat, niin lopulta haaste käräjille ja vankeustuomio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7465
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4108
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2386
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43