Nikkor AF-S DX 16-80mm f/2.8-4E ED VR

mutta_liian_tyyris

Vaikuttaa hienolta mutta on turhan hintava putki tällaiselle tavalliselle harrastajalle. Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro HSM OS "C" (Contemporary) kun saa 1/3 hinnalla.

5

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jfkfkfififi

Miksi ei ole f4 koko polttoväliltä? Harvemmin f2.8 tarvii laajassa päässä ellei tähtiä kuvaa, mutta sellaset hankkii sit oikeen laajiksen. Jos ois f4 niin ois pieneempi, kevyempi ja halvempi.

Toi ois hyvä lasi videointiin, mutta nikonin rungoilla ei videointi onnistu kiitos nikonin.

• kentietää

Ehkä sitä kevennystä on haettu sillä ettei ole f2.8 koko polttovälillä, vaan on liukuu f4 saakka.

Itse käytän järkkäriä still kuvaamiseen ja videokameraa videokuvaukseen, mutta se olen minä. Muut tehkööt kuten parhaimmaksi näkevät.

• En normaalisti käytä videointia koska olen kuvaajaharrastelija mutta olen kokeillut nikon rungoilla videointia enkä ole huomannut mitään kovin kummallista, hyvinhän niitä on tullut joskin ilman mitään jalustaa tai muuta videovakaajaa hieman kuva pomppii.

Kun kamera on 24 - 36 Mpix kennolla niin miksi ihmeessä tyytyisin videon 2 Mpix kuvaan? Video tosin on hyvä muistiinpano väline kun siihen saa puhua sen mitä siitä näkymästä pitäisi muistaa.

• Canonisti_minäkin
      • sigsig

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2834
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2040
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2027
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      34
      1920
    Aihe