Olen tekemässä pihasaunan. Runko tulee kakkoskolmosesta
jonka naulaan lappeeltaan päällekkäin. (ulkosyrjä hienosahattu, muut höylätty)
seinästä tulee ns. massiivipuurakenne.
Kannattaako laittaa lankkujen väliin pellavakaistan vai naulaanko lankut vain
toisiinsa kiinni ? Kummastakohan vaihtoehdosta tulee pitkäikäisempi sauna ?
t: Ensimmäisen pihasaunan tekijä
Laitanko lankkujen väliin pellavakaistan ?
4
302
Vastaukset
- raksapete
Meinasitko tehdä pihasaunan kakkoskolmosesta? Naulaat ne toisiinsa lätsälleen? Nyt taitaa olla huumormies liikenteessä.
- ohoohohohoo
Melekosta hommoo sanosin, tehtävä kutenkin nurkat, kuten hirsirakenne, vai?? Voihan siellä pellavaakin olla, ja RUUVEILLA kiinni, niin pysyvät! Jos niitä reunoja ei ole viistetty, edes vähän muistuttamaan hirttä, tulee tuosta melko karu laite.. eihän sen väli, jos vielä kattohuovan seinään kopistelee, mieluummin molemmin puolin :D
- Saunaaaan
Nurkat tehdään ns. ryssän jiirillä eli jokatoinen lankku menee päätyyn asti. mitään ei loveta. katsoppa netistä sauva savu. hiukan samaan tyyliin, mutte eri mallinen.
Mietin myös olisiko tarpeellista viistää hiukan lankun (ulostulevan yläreunasta ja ajaa sirkkelillä pieni ura alalaitaan ikään kuin tippanokaksi. Toki voin tehdä kakkos nelosestakin, mutta samallla idealla. - rane2
Saunaaaan kirjoitti:
Nurkat tehdään ns. ryssän jiirillä eli jokatoinen lankku menee päätyyn asti. mitään ei loveta. katsoppa netistä sauva savu. hiukan samaan tyyliin, mutte eri mallinen.
Mietin myös olisiko tarpeellista viistää hiukan lankun (ulostulevan yläreunasta ja ajaa sirkkelillä pieni ura alalaitaan ikään kuin tippanokaksi. Toki voin tehdä kakkos nelosestakin, mutta samallla idealla.Osta valmis leikki/lautamökki on halpa ja valmiiksi saunannäköinen ????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728