Olen parikymppinen nuori nainen ja poikaystäväni on saman ikäinen. Tulin vahingossa raskaaksi ja poikaystäväni kanssa oltiin alusta asti samaa mieltä kun vasta epäilin raskautta että ei ole muuta vaihtoehtoa kun tehdä abortti, koska ei olla millään lailla valmiita vanhemmiksi sosiaalisten syiden ym. vuoksi.
No, nyt mulla on aika lääkäriin pian ja abortti edessä tässä parin viikon sisällä ja poikaystävääni ilmeisesti ahdistaa tämä asia yhtäkkiä kovasti sillä hän on siitä lähtien kun sain tietää olevani raskaana (n. muutama viikko sitten) ollut lähes joka päivä ulkona tai baarissa ryyppäämässä kavereidensa kanssa ja tulee sitten baarien sulkemisaikaan about kotiin aivan kännissä :(
Musta tuntuu että hän ei tue mua yhtään tässä asiassa. Jättää vaan yksin kotiin ja lähtee pitämään hauskaa kavereiden kanssa eikä pahemmin edes soittele illan aikana. Hävettää kun munkin ystävät kyselee että eikö se mies taaskaan ole kotona. Sitten mies on kaikkea höpötellyt, että ymmärtää kyllä kun tuttavapariskunnalla oli ollut samanlainen tilanne ja pari oli päätynyt eroon ja minun seura kuulemma ahdistaa tällä hetkellä kauheasti ja hän muistaa asian koko ajan jos on mun kanssani.
Tuntuu pahalta kuulla tuollaista, koska raskaus oli meidän molempien "vika" yhtälailla ja ei tämä ole minullekaan yhtään helppoa! Olen jopa harkinnut lapsen pitämistä koska ajattelen että sitten asiat muuttuisivat paremmiksi, vaikka abortti tässä tilanteessa on ainoa oikea vaihtoehto syiden takia joita en tässä sen enempää avaa.
Surettaa myös sen takia kun ollaan juuri miehen kanssa muutettu omistusasuntoon ja olisi kiva laittaa asuntoa ja sisustaa mutta minkäs teet kun mies on koko ajan juhlimassa :( Niin ja ollaan seurusteltu n. 8 kuukautta..
Anteeksi sekava viesti oli pakko vaan jonnekin purkaa tunteitaan :( Onko muilla kokemuksia että mies on lähtenyt lätkimään/ muuttunut vältteleväksi abortin vuoksi?
Ero abortin takia?
112
1648
Vastaukset
- elämääää
Jos mies ei nyt ole tukenasi, niin jatkossa ei hyvältä näytä. En halua yllyttää aborttiin, itse tiedät parhaiten pärjäätkö lapsen kanssa todennäköisesti yksin. Toivon sinulle voimia olipa ratkaisusi mikä hyvänsä. Mies taitaa olla vielä kypsymätön parisuhteeseen, eihän ne kaikki kypsy koskaan, ehkä sitten kun levoton elämä on vienyt terveyden.
Tunnen siksikin myötätuntoa sinua kohtaan kun itsekin olin samassa tilanteessa, jäin yksin odottelemaan, miehelle iski juoksuaika päälle kun sai tietää raskaudesta. Tulin siihen tulokseen että raskaus on minulle liian suuri rasitus niissä olosuhteissa ja päädyin aborttiin. Ainoa tunne oli suunnaton helpotus jälkeenpäin, en ole katunut vaikka aikaa on kulkenut paljon niistä ajoista. Meille tuli ero, mies anoi takaisin abortin jälkeen mutta onneksi pidin pääni. Nyt elän hyvässä suhteessa, on lapsikin, molempien toivoma.- elämääää
Olen ansainnut hyvän elämän ja lapseni. Hän on hyvissä käsissä, terve onnellinen nyt jo ylä-asteella. Olen pystynyt antamaan hänelle hyvän elämän kunnon miehen myötävaikutuksella. Mies tietää abortista eikä tuomitse.
- aborttitakanaeikäkaduta
Ehdottomasti olet ansainnut ja on hienoa että lapsesi voi hyvin eikä abortista seurannut katumusta :) Kyliksellä vaan ei ole niin sanotusti kaikki inkkarit kanootissa, siksi hän moralisoi täällä muita ;) Moraalikäsityksiäkin vaan sattuu olemaan tässä maailmassa noin 7 miljardia erilaista, joten niin kauan kuin toimimme laillisesti ja oman moraalikäsityksen mukaan ei muulla oikeastaan ole väliä. Toki jos toisten ihmisten asiat kiinnostaa jopa omia enemmän, on helppo mennä heille pätemään että ovat toimineet väärin, sillä vaan ei saavuta mitään ja ns moraalipoliisit jotka keskittyvät muiden elämään omansa sijaan ovat valitettavasti niitä kaikkein onnettomimpia.
Ja moraalikäsityksiä edelleenkin on maailmassa noin 7 miljardia erilaista, laki on ainoa jolla on väliä koska laki on ainoa jonka pohjalta ihmistä voidaan rangaista. Ajattelepa, minäkin olen huuhtonut sikiön alas vessanpöntöstä, etkä voi tehdä minulle YHTÄÄN MITÄÄN vaikka asia näköjään vaivaakin sinua kohtuuttoman paljon ;) Ihan mielenkiinnosta, oletko koskaan yrittänyt oikeassa elämässä eli siis ei-nimettömänä käydä jonkun abortin tehneen kimppuun verbaalisesti/fyysisesti? Oletko saanut syytteitä?
- vakuuttelevaan
Moraalihan on se joka viime kädessä määrittää mitä tekee, ja valtaosa ei tapa lapsiaan. Jotkut taas murhaa vaikka se ois laitontakin. Ja onhan niitä lakejakin ties moniako kymmeniä - satoja erilaisia :) ettei se palvomas 5 miljoonan "oma" oo kun pikku kärpäsen paska tällä pallolla.
"Ihan mielenkiinnosta, oletko koskaan yrittänyt oikeassa elämässä eli siis ei-nimettömänä käydä jonkun abortin tehneen kimppuun verbaalisesti/fyysisesti? Oletko saanut syytteitä?"
TähänKIN on jo muualla vastattu, vai menikö taas noin pahasti rajallisen käsityskykys...? :D - aborttitakanaeikäkaduta
Olisi vain äärettömän hauska tietää miten ihmiset yleensä reagoivat kun menet heille päin naamaa suoltamaan törkeyksiäsi?? :D Vaikea uskoa, ettei sinua ole koskaan haastettu oikeuteen...
- miksmenisin
eipä mulle kukaan tollasia törkeyksiä päin naamaa oo alkanu suoltaa mitä sinä teet ;DDD
"Vaikea uskoa, ettei sinua ole koskaan haastettu oikeuteen..."
Mulle on kuule ihan yks hailee mitä joku netin sekoräyhä hullumurhis uskoo tai ei :D kai nyt ite tiedän paremmin oonko joutunu vai en... vai kuvitteletko tietäväs tonkin mua paremmin ja ihan vaan nettikirjotusten perusteella? :DDDDD - aborttitakanaeikäkaduta
Käytän nimitystä Kylähullu ihan oman käytöksesi vuoksi, mielestäni se sopii sinuun täydellisesti, jos et ole huomannut niin itse kykenen vähän älykkäämpään argumentointiin kun omasi rajoittuu muiden käyttäjien lapselliseen nimittelyyn. Jopa teini-ikäiset osaavat käyttäytyä sinua paremmin. Ikävää että otat itseesi kaiken niin herkästi, kannattaisi varmaan opetella kestämään kritiikkiä tai sitten muuttaa käytöstään parempaan suuntaan :) Mielestäni on kummallista että itket sitä kun sinua kohdellaan täällä niin huonosti, kun joka kerta aloitat keskustelun rähinällä kun et kestä sitä että ihmiset tekevät elämässään omat ratkaisunsa. Et kestä sitä kun joku tulee tänne puhumaan tulevasta abortista eikä muutakaan mieltään jonkun tuntemattoman murhaaja-huutelujen vuoksi. Se on sinulle joka kerta yhtä vaikea tilanne kestää ja aina aloitat riehumisen. Ymmärrän ettet hyväksy aborttia, jännä juttu vain että olet ainoa vastustaja joka antaa itsestään niin sivistymättömän kuvan.
- peiliäesilletaas
Sokkoummikko ei tietenkään huomaa omissa räyhähuuteluissaan mitään asiatonta :DDD
Käytän nimitystä HulluMurhis ihan oman käytöksesi vuoksi, mielestäni se sopii sinuun täydellisesti, jos et ole huomannut niin itse kykenen vähän älykkäämpään argumentointiin kun omasi rajoittuu muiden käyttäjien lapselliseen nimittelyyn. Jopa teini-ikäiset osaavat käyttäytyä sinua paremmin. Ikävää että otat itseesi kaiken niin herkästi, kannattaisi varmaan opetella kestämään kritiikkiä tai sitten muuttaa käytöstään parempaan suuntaan :) Mielestäni on kummallista että itket sitä kun sinua kohdellaan täällä niin huonosti, kun joka kerta aloitat keskustelun rähinällä kun et kestä sitä että ihmiset mieluummin suojelee lapsiaan. Et kestä sitä kun joku tulee tänne puhumaan totuuksia abortista, suojeleekin lastaan eikä muutakaan mieltään jonkun tuntemattoman solumöykky-huutelujen vuoksi. Se on sinulle joka kerta yhtä vaikea tilanne kestää ja aina aloitat riehumisen. Ymmärrän ettet hyväksy "vääriä" mielipiteitä, tosin et ole lainkaan ainoa suosija joka antaa itsestään niin sivistymättömän kuvan.
Näin kaikki kalahti taas kerran sinne omaan nilkkaas ;) - heitäpellpojankoltiainen
jos junnu ei tue toista.on paras laittaa oveen uusi lukko ja sisälle ei tartte tulla.jos juoksee jo nyt juoskoon sitten seuraavat 80 vuotta missä haluaa.heitä pellolle ja hanki oikea mies joka pitää puolison etua tärkeämpänä kuin omaansa.eletään nyt jo kolmannella vuosituhannella eikä tuollaista enää tarvitse enää nykyään kärsiä.
- parry
Ihan oikeesti, heitä pellolle tuollaanen jätkä, onneksi se tapahtui kun olette noin nuoria, näet kyllä ettei jätkä kaverisi oo mitenkään siäistäny sitä asiaa että ei ole enää sinkku, eli ei se auta asunnon osto, sehän vain saa sen voimaan pahoin,että tässäkö hänen elämä on.Tuallaasia äidin kullan nuppuja on maaima pullollaan, ei oteta mistää vastuuta.Toivon että sinulla on hyviä ystäviä, jotka tukee sinua. Mutta lasta ei voi pitää senn takia että sä saisit pitää tuan raakileen jätkän, se lähtee suraava kerta jonkin muun syy takia. Ole rohkea, ja elämäsi on sun oma. Toivon että elät onnellisena, että et heitä sitä vessan pöntöstä alas,tuollaasen raakileen jätkän kanssa.
- Mummopuoli66
älä välitä tosta idiootista joka haukkuu sua murhaajaksi sillä sehän on vasta sikiö ei lapsi. Tee niinkuin sinulle on paras ei tarvi saada sitä lasta jos mies ei välitä tukea vaan kaverit on tärkeempiä. ei se mies muutu syyttää myöhemmin ett pakotit sen olemaan isä. parempi erota. äläkä ota takasin jos muuttaa mielensä se on liian kypsymätön parisuhteeseen. Tsemppiä.
- älävälitä
idiooteista jotka tulee tänne vähättelemään lasta ja hänen elämäänsä.. tulevat tänne vaan hoidattamaan niitä omia kipeitä aborttitraumojaan itsepetoksensa vallassa, muiden lasten hengen ja epävarmojen äitien mielenterveyden kustannuksella.
- Anonyymi
Tosi rumasti sanottu ei kaikki ole vielä valmiita äidiksi nuorena mutta se ei tarkoita ettei he voisi olla hyviä äitejä vanhempana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi rumasti sanottu ei kaikki ole vielä valmiita äidiksi nuorena mutta se ei tarkoita ettei he voisi olla hyviä äitejä vanhempana.
No voi nyyh. Lapsensa m.urhanneet ei voi koskaan enää olla hyviä äitejä, kenellekään. Ei KOSKAAN.
- sossusyyttiedetään
Vahingossa?? Olikohan edes ehkäsyä yritetty..?
"ei olla millään lailla valmiita vanhemmiksi sosiaalisten syiden ym. vuoksi. "
Toisin sanoen itsekkäiden mukavuudenhalujen..
"poikaystävääni ilmeisesti ahdistaa tämä asia yhtäkkiä kovasti "
Onko tuo nyt ihmekään, lapsen isähän taitaa käsittää mitä hänen lapselleen ollaankaan tekemässä.
"Hävettää kun munkin ystävät kyselee että eikö se mies taaskaan ole kotona."
Tälläsikö sinä häpeät kun haudot lapses survomista kuolemaan??
"Olen jopa harkinnut lapsen pitämistä koska ajattelen että sitten asiat muuttuisivat paremmiksi, vaikka abortti tässä tilanteessa on ainoa oikea vaihtoehto "
Järki ja äidinvaistot on siis välillä jopa voittamassa, kunnes taas ne mukavuudenhaluiset murhanhimot jyllää.
Paremmiksko ne sitten yhteinen lapsi tappamalla muuttuu? Mikä (muu kun kuoleman vakava terveydellinen) syy voi olla sellanen että se laittaa harkitsemaan lapsen tappamista, ja joita ei kehtaa edes kertoa?
"ollaan juuri miehen kanssa muutettu omistusasuntoon ja olisi kiva laittaa asuntoa ja sisustaa mutta minkäs teet kun mies on koko ajan juhlimassa"
Tätä se sitten tulee olemaan kun jälkikasvu viruu raatona viemärissä...on se "kiva" varmaan laittaa uutta ns. kotia kun siellä on esikoinen tapettu raa'asti.
"Onko muilla kokemuksia että mies on lähtenyt lätkimään/ muuttunut vältteleväksi abortin vuoksi?"
Takuulla näin useammin kuin että suhde jatkuisi entisellään veriteon jälkeen. Miehillä on tapana hyljätä lapsensa murhaaja ja etsiä kunnollinen, vaaraton nainen lastensa äidiksi. - aborttitakanaeikäkaduta
Hahah saanko esitellä tuossa ylempänä rouva Kylähullu, joka on tullut tänne jakamaan iänikuista viisauttaan ja johdattamaan meitä tässä elämän pimeässä suossa, jossa ilman häntä emme koskaan pärjäisi ;) Liitytkö Kylis Fanclubiin?
Tilanteesi on ikävä, olen pahoillani puolestasi. Mutta 8 kuukauden parisuhde ei saa olla se peruste, millä teet ratkaisusi suuntaan tai toiseen. Mieti tarkkaan, kun kerran noin ns kevyin perustein jo nyt harkitset lapsen pitämistä, oletko sittenkään valmis luopumaan lapsesta ja tekemään abortin? Tuleeko asia kaduttamaan sinua myöhemmin (ilman että mietit sitä tuleeko ero vai ei)? Miehellä on oikeus niihin tunteisiin mitä hän ikinä tunteekaan ja sinulla on oikeus päättää haluatko synnyttää ja pitää lapsen tai haluatko ehkä synnyttää adoptioon? Oletko miettinyt tätä vaihtoehtoa yhtään?
Abortti on täysin laillinen ja hyväksyttävä päätös, jos se on sinulle oikea ratkaisu, mutta harkitse nyt todella tarkkaan minkä asian kanssa SINÄ pystyt elämään loppu elämäsi, minkä kanssa et. Jokainen meistä on yksilö ja kokee nämä asiat eri tavalla.- ajatteletarkkaan
Olet järkevä kirjoittaja. Jos ei ole miettinyt asiaa joka kantilta ja tekee ratkaisun hätäilemättä ei tule katumista jälkeenpäin. Abortti on lopullinen, sitä ei voi perua jos alkaakin kaduttaa.
- kumpikampi
ajatteletarkkaan kirjoitti:
Olet järkevä kirjoittaja. Jos ei ole miettinyt asiaa joka kantilta ja tekee ratkaisun hätäilemättä ei tule katumista jälkeenpäin. Abortti on lopullinen, sitä ei voi perua jos alkaakin kaduttaa.
Myös äitiys on lopullinen. Sitäkään ei oikein voi perua, jos alkaakin kaduttaa.
- buhohahahhaaa
Saako esitellä Murhiksen jonka pitää tunkea näitä samoja törkysiä mantrojaan joka ketjuun "väärää" mieltä olevien päälle :DDD
"hyväksyttävä päätös, jos se on sinulle oikea ratkaisu,"
Kenen muun kun sunkaltasten mielestä? Onko murha hyväksyttävää ja 'oikea ratkaisu' kun murhaaja itse on sitä mieltä?
"Olet järkevä kirjoittaja. Jos ei ole miettinyt asiaa joka kantilta ja tekee ratkaisun hätäilemättä ei tule katumista jälkeenpäin."
Järjetöntä mutusontaa. Missä näin olikaan todistettu?
" ei oikein voi perua, jos alkaakin kaduttaa."
Lapsen voi aina antaa muillekin. - syyllisyytesjyllää
Oi teidän murhankiihkohulluutenne, ihanaa että olet täällä meidän tavallisten kuolevaisten keskuudessa <3 Muistutuksena jankkaukseesi: Laki ei ole moraali ;) Ketuttaako?
Silti aloittaja tai kuka tahansa tässä maassa voi tehdä abortin 12 viikkolle saakka ilman että sakko-/vankeusrangaistus häntä uhkaisi. Sen sijaan jos sinä käyt vaikka kadulla abortin tehneen kimppuun, saat aivan varmasti syytteen. Tai jopa jos omalla naamallasi ja henkilöllisyydelläsi uskallat edes netissä lähetellä jollekin henkilökohtaisesti samanlaisia viestejä kuin mitä täällä foorumilla nimettömänä kirjoitat, saat kunnianloukkaussyytteen ja lähestymiskiellon. Onko sinulle koskaan sattunut tällaista? Vai etkö uskalla laukoa mielipiteitäsi muutoin kuin anonyymisti? :)
- senkununelmoit
Kovillehan se ottaa mitä sunkaltasista oikeesti ajatellaan.. vaikkei siellä kadulla ääneen tai muualla päin naamaa sanottaiskaan :)
Et vastannut kysymyksiini.
- niinkumihin
"Onko sinulle koskaan sattunut tällaista? Vai etkö uskalla laukoa mielipiteitäsi muutoin kuin anonyymisti? :)"
Näihin jatkuviin typeryyksiis?
No väännetäänpä taas, eli EI ja KYLLÄ. :) - aborttitakanaeikäkaduta
Miltä sinusta tuntuu kun kohtaat abortin tehneen kasvotusten? Haluaisitko lyödä häntä? :D
- oletväärässä
Tärkein pointti on se että aborteissa tapetaan pelkillä itsekkäillä syillä pikkuisia ihmisiä! Totuus on joillekin kipeä, mutta sitä ei vastaan rääkymiset, törkyherjaukset eikä edes se armas lakinnekaan muuksi muuta, että voi voi.
Lisäksi jälleen muistutuksena, laki ei ole yhtä kun moraali, eikä sitä ole koskaan kansanenemmistöllä hyväksytetty.
"Eihän tämä henkilö ikänä vastaa yhteenkään suoraan kysymykseen; "
Opettele nyt jo herranjesta TAJUAAN joskus ne miljoona kertaa annnetut vastaukset :D ja miks ihmeessä kenenkään pitäs uhrata aikaa ja vaivaa johonkin suosijakiihkojen lapsellisiin typeryyksiin vastailuun? Voi olla parempaakin tekemistä. - osaatko_edes_hävetä
"saanko esitellä tuossa ylempänä rouva Kylähullu"
Onko tuo nimitys mielestäsi kuinka asiallinen? - aborttitakanaeikäkaduta
Vastauksena kysymykseesi: KYLLÄ on. Tämän kyseisen henkilön kommentointi on niin epäasiallista, että hän on ehdottomasti arvonimensä ansainnut. Rouva Kylähullun taktiikkaan kuuluu mm. lapsellinen nimittely ja tarpeeton räyhääminen. Hän ei kykene älykkääseen ja asialliseen keskusteluun, vaan leikkii psykologia ja kuvittelee tietävänsä muiden ihmisten tuntemukset, jos Kylikselle sanoo "abortti ei kaduta minua, enkä tunne siitä syyllisyyttä" hänen vastauksensa on "niinhän sinä väität mutta minä kyllä tiedän mitä sinä tunnet paremmin kuin sinä itse senkin traumainen murhaajalortto". Onko TÄMÄ mielestäsi asiallista ja johtaako se minkäänlaiseen älylliseen keskusteluun? :D Niin kauan kun Kylis jatkaa samalla linjalla, on ko. lempinimi TÄYSIN osuva ja ansaittu. Toki hän voisi tässä nyt itse pelata viisaasti ja siirtyä asiallisemmalle linjalle, jolloin tämä nimityskin olisi ihan yhtä tyhjän kanssa. Mutta niinhän sitä sanotaan ettei vanha koira opi uusia temppuja :)
- asian.vierestä.mutta.sil
aborttitakanaeikäkaduta kirjoitti:
Vastauksena kysymykseesi: KYLLÄ on. Tämän kyseisen henkilön kommentointi on niin epäasiallista, että hän on ehdottomasti arvonimensä ansainnut. Rouva Kylähullun taktiikkaan kuuluu mm. lapsellinen nimittely ja tarpeeton räyhääminen. Hän ei kykene älykkääseen ja asialliseen keskusteluun, vaan leikkii psykologia ja kuvittelee tietävänsä muiden ihmisten tuntemukset, jos Kylikselle sanoo "abortti ei kaduta minua, enkä tunne siitä syyllisyyttä" hänen vastauksensa on "niinhän sinä väität mutta minä kyllä tiedän mitä sinä tunnet paremmin kuin sinä itse senkin traumainen murhaajalortto". Onko TÄMÄ mielestäsi asiallista ja johtaako se minkäänlaiseen älylliseen keskusteluun? :D Niin kauan kun Kylis jatkaa samalla linjalla, on ko. lempinimi TÄYSIN osuva ja ansaittu. Toki hän voisi tässä nyt itse pelata viisaasti ja siirtyä asiallisemmalle linjalle, jolloin tämä nimityskin olisi ihan yhtä tyhjän kanssa. Mutta niinhän sitä sanotaan ettei vanha koira opi uusia temppuja :)
Olen samaa mieltä. Nimitys on jopa hieman kaunisteltu, sillä kyseessä on älyllisesti taantunut henkilö, jolla on pakonomainen tarve oksentaa pahaa oloaan muiden päälle. Sanavarasto on suppea rajoittuen tappamiseen, vereen ja vessanpönttöön liittyviin aiheisiin. Toistaa samaa kuviota kuin kone. Ei vastaa, kun kysytään, ja vastaa, vaikka ei kysytä. Mitään inhimillistä ajattelua tai kykyä keskusteluun saati myötätuntoa muita kohtaan ei ole. Täysin kylmä luonne. Sohaisee ja pakenee.
Noita psykiatrisia potilaita palstoilla purkaa pahaa oloaan, kun hoitolaitokset on ajettu alas ja potilaat siirretty Suomi24:ään avohoitoon. - peiliskertomaa
"kyseessä on älyllisesti taantunut henkilö"
Kukas taantunu tekopyhä puskapsykohullu se siellä taas diagnosoikaan muita :DDDDDD satuit kulkeen taas vahingossa peilis ohi?
Sulla on tosiaan tarve oksentaa pahaa oloas muiden päälle. Sanavarasto on suppea rajoittuen solumöykyn poistoon, naisen (murha)oikeuteen ja katumattomuuteen liittyviin aiheisiin. Toistaa samaa kuviota kuin kone. Ei vastaa, kun kysytään, ja vastaa, vaikka ei kysytä. Mitään inhimillistä ajattelua tai kykyä keskusteluun saati myötätuntoa muita kohtaan ei ole. Täysin kylmä luonne. Sohaisee ja pakenee.
"Noita psykiatrisia potilaita palstoilla purkaa pahaa oloaan, kun hoitolaitokset on ajettu alas ja potilaat siirretty Suomi24:ään avohoitoon."
Juuri näin. Ja kuten nähdään, sinä olet siitä varottava esimerkki osuvimmasta päästä. - ldpeldope
oletväärässä kirjoitti:
Tärkein pointti on se että aborteissa tapetaan pelkillä itsekkäillä syillä pikkuisia ihmisiä! Totuus on joillekin kipeä, mutta sitä ei vastaan rääkymiset, törkyherjaukset eikä edes se armas lakinnekaan muuksi muuta, että voi voi.
Lisäksi jälleen muistutuksena, laki ei ole yhtä kun moraali, eikä sitä ole koskaan kansanenemmistöllä hyväksytetty.
"Eihän tämä henkilö ikänä vastaa yhteenkään suoraan kysymykseen; "
Opettele nyt jo herranjesta TAJUAAN joskus ne miljoona kertaa annnetut vastaukset :D ja miks ihmeessä kenenkään pitäs uhrata aikaa ja vaivaa johonkin suosijakiihkojen lapsellisiin typeryyksiin vastailuun? Voi olla parempaakin tekemistä.No ihan ensinäkin, jokainen meistä elää täällä kerran ja on oman elämänsä tärkein ihminen, itsekkyys on tossa asiassa ihan paikallaan. Toiseksikin, abortin voi tehdä hyvin epäitsekkäistä syistä ja nimeomaan lasta ajatellen. Jos olosuhteet ovat sellaiset, ettei lapsen ole hyvä olla perheessä niin minusta parempi ennaltaehkäistä tulevan ihmisen loppuelämän kärsimystä. Näitä esimerkkejä löytyy hyvin paljon esim. päihdeongelmaisten perheestä. Voitko väittää, että fass lapsi, tai vaikka fyysisesti tervekin, on onnellinen kun kiertää koko lapsuuden ajan laitoksissa, koska vanhemmat eivät kykene hänestä huolehtimaan? Ovatko he onnellisia, kun eivät ole saaneet minkäänlaista kiintymyssuhdetta ja joutuvat loppuelämän käymään terapiassa ja kärsiä henkisistä ja mahdollisesti fyysisistä vioista? Minusta on vaan vastuuntuntoista ja epäitsekästä tehdä abortti, jos olosuhteet eivät ole lapselle suotuisat. Jos parikymppinen äijä, joka on henkisesti ihan lapsi vielä, juoksee kaikki päivät kuppiloissa välttääkseen vastuun, niin mitäs kävisi sitten kun on lapsi? Mitäs jos lapselle sattuu jotain, jättääkö hän silloinkin puolisonsa yksin. Tossahan käy nimeomaan niin, että isä ei ota vastuuta (niinkun ei nytkään ota), nainen jää yksihuoltajaksi ja jos tiedossa on jo nyt, että ette ole valmiita vanhemmuuteen, niin minusta olet vain fiksu nuori nainen ja kaikkea hyvää sinulle ja valintaasi, on se sitten mikä tahansa.
ajatteletarkkaan kirjoitti:
Abortti on yhtä lopullinen kuin ehkäisykin. Sitä ehkäistyäkään lasta ei saa takaisin millään.
- naurettavuuksia
"on oman elämänsä tärkein ihminen, itsekkyys on tossa asiassa ihan paikallaan."
Juu, niin tärkee että tappaa muita sen takia!?
" abortin voi tehdä hyvin epäitsekkäistä syistä ja nimeomaan lasta ajatellen."
Korkeintaan sillon jos lapsi ois todella sairas ja kärsivä, se voi olla sille ns. parhaaksi, kaikki muu on itsekkyyttä ja 97% itsekkäiden mukavuudenhalujen turhaa selittelyä. Jos väkivaltanen tappaminen ois lapsen "parhaaks" (kuten suosijasakin kieroutuneessa mielenmaisemassa on), miksei niin tehdä sitten vauvoillekin?
"fass lapsi, tai vaikka fyysisesti tervekin, on onnellinen kun kiertää koko lapsuuden ajan laitoksissa"
Muiden onnesta sinä et tiedä mitään, tai voi sanoa pitäskö jonkun olla mieluummin kuollu jos elämän lähtökohdat on ollu keskimäärästä heikommat.
Juopot ym. pitäs laittaa pakkohoitoon raskauden ajaks. Mut kun sekin on niiiiin hirveetä naisen riistoo että nyyh!
"Minusta on vaan vastuuntuntoista ja epäitsekästä tehdä abortti, jos olosuhteet eivät ole lapselle suotuisat."
Höpöhöpö. MITÄÄN vastuuntuntosta ei ole toisten mukavuusmurhailussa, vaan se on mitä pelkurimaisinta vastuun PAKOILUA, jossa itsekkyys nimenomaan kukoistaa. Lapsenhan vois antaa aina muuallekin elämään, mutta kun se minäminäminä-omanapa menee lapsen hengenkin edelle!
"juoksee kaikki päivät kuppiloissa välttääkseen vastuun, niin mitäs kävisi sitten kun on lapsi?"
Ja sen takia lapsi on parempi tappaa??
"Sitä ehkäistyäkään lasta ei saa takaisin millään"
Mitä lasta, kun mitään ei oo koskaan ollu olemassakaan?
- novoikoirantassu
Aika erikoista on, että muuten kypsymättömät parikymppiset ovat sellaisessa taloudellisessa asemassa, että on muutettu omistusasuntoon ja mielessä pyörii kiva sisustaminen, joka ei ole ihan halpaa touhua sekään. Seurustelua takana vain 8 kk.
Siitä miehestä ei ole vielä isäksi eikä edes vakavaan parisuhteeseen ilman lasta. Teetä abortti tai varaudu yksinhuoltajuuteen.
Epäilen kylläkin aloitusta provoksi. - lknm
"Tulin vahingossa raskaaksi"
Seurusteltu noin 8 kuukautta ja asutaan yhdessä. Miten siinä tilanteessa voi tulla vahingossa raskaaksi vuonna 2015?
Abortti oikea ratkaisu.- hippu00
Itse olen seurustellut kolmisen vuotta, kondomi petti, jälkiehkäisy petti, tein abortin eilen. En siis tiedä aloittajan ehkäisystä yhtään, ajattelin vain kertoa et kyllä näitäkin valitettavasti välillä sattuu.
- viekottelijatvauhdissa
"Teetä abortti"
"Abortti oikea ratkaisu."
Miksi itsekäs lapsentappaminen ois oikein?
Pitäskö olla levittelemättä niitä haaroja jollei sitten vastuun kantaminen huvitakkaan, eikä ilmeisesti ehkästäkään osata? - lknm
viekottelijatvauhdissa kirjoitti:
"Teetä abortti"
"Abortti oikea ratkaisu."
Miksi itsekäs lapsentappaminen ois oikein?
Pitäskö olla levittelemättä niitä haaroja jollei sitten vastuun kantaminen huvitakkaan, eikä ilmeisesti ehkästäkään osata?Sinä puhut lapsentappamisesta, minä taas abortista. Näemme asiat eri tavoin.
Abortti on aina ikävä, mutta se on silti toisinaan paras ratkaisu. Tunteilu ei siinä auta. On oltava realisti. Kaikkein vähiten abortin tekemään joutuva kaipaa haukkumista, lyömistä ja tuomitsemista.
Turha on moralisoida ja neuvoa, kun ei ole kulkenut toisen töppösissä. - tottahantoki
ne tunteet, äidinvaistot ja omantunnon ääni pitää kiivaasti kylmällä "järjellä" vaientaa jotta sen tappamiskynnyksen pystys ylittään.
"Kaikkein vähiten abortin tekemään joutuva kaipaa haukkumista, lyömistä ja tuomitsemista."
No voi kyynel, ei varmaan, mutta ketä tämä nyt liikuttaa? Ompa hirveetä että jotkut kertoo karuja tosiasioita näille kieltäjille, kun jotain toista ollaan sentään tappamassa!
"Turha on moralisoida ja neuvoa, kun ei ole kulkenut toisen töppösissä."
Ei tietenkään oo turhaa ja kaikesta saa olla mielipiteitä ilman omia kokemuksiakin. - aborttitakanaeikäkaduta
Mutta ei sitä äidinvaistoakaan automaattisesti kaikilla ole. Joillekin se tulee vasta lapsen syntymän jälkeen, joillekin sitä ei tule koskaan, mikä on tietysti äärimmäisen ikävää lapsien kannalta. Hieno juttu Kylis että sinun äidinvaistosi toimii niin hyvin että jaksat tuntea sitä jopa _kaikkien_ muidenkin lapsia ja syntymättömiä sikiöitä kohtaan, mutta ihmiset on tässäkin asiassa erilaisia :)
- voiälyhoi
"Jos nainen raiskataan niin sinä rääyt hänellekin yhtälailla."
Onko Murhis jo niin sekasin että eksyy räksyttään väärässä alotuksessa vai missä sanottiin että alottaja raiskattiin? Eikä pikemminkin, " raskaus oli meidän molempien "vika" yhtälailla"?
Et sie ole muuta kuin traumainen surkimus jota kukaan ei kuuntele livenä.
Täällä saat sitten pakonmaisesti hidattaa niitä traumojas 247 oksentamalla sairasta herjaripulias lapsia suojelevien päälle.
"Abortti on sinulle keppihevonen, ei muuta."
Ja mitähän tääkin taas mahto tarkottaa... keppihevonen MIHIN? Eihän näistä sun houreistas ota enää selkookaan.. :DD - aborttitakanaeikäkaduta
KHYLIIIIS <3 Täytyy selventää tässä, että MINÄ otan siis kunnian lempinimesi keksimisestä ja kirjoitan tällä nimimerkillä, mikä tuossa yläpuolella näkyy. Mutta hienoa että nimityksesi on alkanut leviämään muidenkin käyttäjien keskuuteen, annan ehdottomasti luvan sen käyttämiseen KAIKILLE niin kauan kun kommentointisi on asiatonta räyhäämistä :) JOS joskus opit kommentoimaan asiallisesti, sittenhän tuolle lempinimelle ei ole enää käyttöä.
- OnSeJärkyttävää
Surullista... Toiset hyväksyy abortin ja toiset ei. Erimielisyyttä siitä, saako ihmisalkion tai -sikiön tappaa... Ei se tosiasia muuksi muutu, elämä lopetetaan puolustuskyvyttömältä...
Ihan tosiasia se onkin, että elämä lopetetaan jo ennen kuin lapsi on ehtinyt syntyäkään ja kyllä se alkio/sikiö nimenomaan kuolee siinä prosessissa. Tosiasia on kuitenkin myös se, ettei ketään voi pakottaa jatkamaan raskautta ja synnyttämään, kyse on kuitenkin naisen omasta kehosta ja lisääntymisen kuuluu olla vapaaehtoinen asia. Olisihan sekin kamalaa jos naisia pakotettaisiin tekemään abortti vasten tahtoaan.
Ikävä sivutuote on tietenkin se, että on olemassa äärimmäisen typeriä yksilöitä, jotka käyttävät aborttioikeuttaan väärin eli eivät huolehdi ehkäisystä kunnolla. Mutta kyllä heidän oma kehonsa siinä kärsii myös, abortin tekeminen on vähintäänkin fyysisesti inhottavaa hommaa ja sen itsekin läpi käyneenä minua ihmetyttää että jotkut todella ovat niin vastuuttomia että hankkiutuvat tilanteeseen useita kertoja elämänsä aikana. Mutta yksittäisiä vahinkoja voi kyllä sattua kenelle tahansa ja jos ei missään tapauksessa halua jatkaa raskauttaan, on hyvä ettei siihen voida ketään pakottaa. - rääväturpaselle
Senku suollat sitä tekopyhää sontatörkyäs vaan, ethän sä kykene tajuaan että muutoksen pitäs lähtee sieltä päästä ja peilissäs on se suurin syyllinen :DDD joten olet sitten HulluMurhis tästälähtien :))))
"ei ketään voi pakottaa jatkamaan raskautta ja synnyttämään, kyse on kuitenkin naisen omasta kehosta ja lisääntymisen kuuluu olla vapaaehtoinen asia."
Miksei murhaajia vois pakottaa olemaan tappamatta ja suojella uhreja?
Turha miettiä lisääntymättä olemisia siinä vaiheessa kun on jo lisäännytty. Voidaan miettiä enää tappaako vai ei. Vapaahetosesti ne haarat on yleensä levitetty.
"Olisihan sekin kamalaa jos naisia pakotettaisiin tekemään abortti vasten tahtoaan."
Näinhän sitä maailmalla tapahtuukin, mistä olet tietysti salaa mielissäs. - aborttitakanaeikäkaduta
Mutta VUOKKOSENI, kerrotko sitten millä tavalla muutoksen kuuluisi lähteä päästäni? Pitäisikö minun nyt väkisin yrittää katua aborttiani? Vai pitäisikö minunkin yrittää pakottaa tuntemattomia naisia synnytykseen hinnalla millä hyvänsä? Vai pitäisikö kenties allekirjoittaa Kylähullu-Kemppaisten upeat kansalaisaloitteet? ;)
- koitahanpäättää
Nytkö se "rouva Kylähullu" muuttu sitten jokski ihmeen Vuokkoseks??!! :DDDD
"kerrotko sitten millä tavalla muutoksen kuuluisi lähteä päästäni? "
Yritä nyt tajuta niillä aivonrippeilläs kun aina pitää vääntää ratakiskoja. Lue hitaasti ja MIETI mitä aiemmin on sanottu, mm. tässä "peilissäs on se suurin syyllinen" ;)
Muuten saat täällä edelleen vaan sen mitä ihan itse ryhdyt tilaileen, hanipuppeli HulluMurhikseni :)
"Kylähullu-Kemppaisten upeat kansalaisaloitteet? ;)"
Kannattaa sitten huomata että tässä herjaat jo ihmisiä oikeilta nimiltä. Näistäkin vois saada jo kunnianloukkaussyytteet kasaan ;) odotteleppa vaan niitä poliiseja ovelles. Älä nyt livauta löysiä punttiin mutta voin halutessani vinkata näille henkilöille että laittavat asian eteenpäin.. - aborttitakanaeikäkaduta
Niin SINÄ voit vinkata, kröhöm.... Kun ihan itse olet kyseessä :DD Ihan itse olet soppasi keittänyt, olet politiikassakin mukana, kävin tutkimassa. Itse olette siis itsenne julkisuuteen tuoneet ja henkilöllisyytesi paljastuminen on varmasti sinulle kurja juttu kun et kerran kykene seisomaan vesikauhuisten kommenttiesi takana. Mutta käsittääkseni henkilöllisyytesi on jo täällä aikaisemminkin paljastettu ja jollain oli muistissa joku videokin.....
Tosin ymmärrän kyllä sinua siinä että varmastikaan KUKAAN ei halua naamaansa/nimeään yhdistettävän noihin sinun kommentteihisi. Huomauttaisin kuitenkin että olet jopa todennut täällä raiskatulle naiselle että hän on kohtalonsa ansainnut. Eli ymmärrän kyllä jos hävettää.
Ja toki haluan sanoa että 100% varmuutta ei henkilöllisyydestäsi ole, mutta vahva epäilys noiden kansalaisalotteiden pohjalta, joissa käytetään lähes samanlaista kieltä (toki hyvin paljon siivottuna). Lisäksi muut käyttäjät täällä vaikuttavat olevan ihan 100% varmoja jonkun videon perusteella, minkä ehdottomasti haluan joskus päästä näkemään :DD
- epäilerauhassa
Onhan se jo nähty kuka täällä kuvittelee tietävänsä muista kirjottajista KAIKEN, jopa henkilöllisyyden, muille niistä 'tunteiden tietämisistä' räksytellessä :D et huomaa taaskaan tekopyhyyttäs, mikä ei tosin yllätä mitenkään. Miksi joku muu ei vois käyttää samanlaista kieltä kun joku toinen jonka kirjotuksia on nähny? Ai niin, eihän nyt tällänen todennäkönen vaihtoehto edes kävässy pienessä rajottuneessa mielessäs... XD
"Lisäksi muut käyttäjät täällä vaikuttavat olevan ihan 100% varmoja jonkun videon perusteella,"
Tietysti haluat uskoa niitä muun sakkis yltiömäisiä hullunharhoja :D epäilerauhassa kirjoitti:
Onhan se jo nähty kuka täällä kuvittelee tietävänsä muista kirjottajista KAIKEN, jopa henkilöllisyyden, muille niistä 'tunteiden tietämisistä' räksytellessä :D et huomaa taaskaan tekopyhyyttäs, mikä ei tosin yllätä mitenkään. Miksi joku muu ei vois käyttää samanlaista kieltä kun joku toinen jonka kirjotuksia on nähny? Ai niin, eihän nyt tällänen todennäkönen vaihtoehto edes kävässy pienessä rajottuneessa mielessäs... XD
"Lisäksi muut käyttäjät täällä vaikuttavat olevan ihan 100% varmoja jonkun videon perusteella,"
Tietysti haluat uskoa niitä muun sakkis yltiömäisiä hullunharhoja :DOlet räyhännyt ja solvannut täällä naisia melko rauhassa varmaan vuosikymmenen. Aivan uskomattomilla räävittömillä nimityksillä. Alkaakohan solvauksesi kääntyä viimeinkin sinua vastaan. Sinulla on vakionimitykset naisille jotka ovat teettäneet abortin tai hyväksyvät sen, sinusta on mahdotonta erehtyä. Olen ihmetellyt eikö kukaan tee loppua vaikeassa tilanteessa olevin naisten vuosikausia kestäneelle solvaamiselle. Kielenkäyttö jota harrastat on niin ainutlaatuista että koskaan en ole tavannut vastaavaa. Nyt olisi aika etsiä vikaa itsestään, aborttia saa vastustaa, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta ihmisten solvaaminen ei edes abortin varjolla ole hyväksyttävää.
mielikki.neito kirjoitti:
Olet räyhännyt ja solvannut täällä naisia melko rauhassa varmaan vuosikymmenen. Aivan uskomattomilla räävittömillä nimityksillä. Alkaakohan solvauksesi kääntyä viimeinkin sinua vastaan. Sinulla on vakionimitykset naisille jotka ovat teettäneet abortin tai hyväksyvät sen, sinusta on mahdotonta erehtyä. Olen ihmetellyt eikö kukaan tee loppua vaikeassa tilanteessa olevin naisten vuosikausia kestäneelle solvaamiselle. Kielenkäyttö jota harrastat on niin ainutlaatuista että koskaan en ole tavannut vastaavaa. Nyt olisi aika etsiä vikaa itsestään, aborttia saa vastustaa, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta ihmisten solvaaminen ei edes abortin varjolla ole hyväksyttävää.
Juuri näin. Suorastaan toivon että joku täällä vielä joskus kertoo oman tarinansa ihan omalla nimellään yms, lyön vetoa ettei Kylis-Vuokkonen pysty hillitsemään itseään siinäkään tilanteessa pätkän vertaa, rapsahtaisi oikeudessa aika nätit korvaukset sen tasoisesta rähinästä, mitä täällä tähän asti on nähty ;)
- täysinalaarvoista
Tässä on kyliksen lausunto 15-vuotiaalle raiskatulle tytölle.
"Mitä jos antaisitkin lapses jatkaa elämää? Se kun on täysin syytön siihen mitä joku muu teki. Murhaamalla lapsesi olet raiskaajaa vielä PALJON pahempi ja alhaisempi. Lasten mukavuusmurhaajat on ihmisyyden alinta pohjasakkaa. Lapsen tappamisen jälkeen peilistäsi katsoo MURHAAJA joka ikinen päivä, koko surkean loppuelämäs ajan. Lisäksi moni lastaan abortilla murhannut on kuivunu itsekin kuoliaaksi siihen verilammikkoonsa. Se tosin on niille itsekkäille mukavuudenhalusille lelliakoille enemmän kun oikein. Jotkut eivät saa enää koskaan lapsia kun tappoivat ensimmäisen, mikä sekin on täysin ansaittua ja oikeus toteutuu tuolloin. Kelle lapselle olisikaan terveellistä "äiti" joka onn tappanut vanhemman sisaruksen... mietippä näit."
Tässä olisi syy ilmoittaa virkavallalle, hän voi pahimmillaan ajaa herkässä tilassa olevan tytön vaikka itsemurhaan. Turha on uhkailla kun on iso roska omassa silmässä. - arvotontasontaa
"Aivan uskomattomilla räävittömillä nimityksillä. Alkaakohan solvauksesi kääntyä viimeinkin sinua vastaan. "
No oi voi, senkun toivot vaan. Suosijatörkyturvat saa vaan takasin tasan sen mitä on itse ryhtyneet aina tilaileen :D ja onhan se ikävää jos tosiasiat "solvaa" joitain. Se ei oo kuitenkaan totuudenkertojan vika. Että oisko se vika kuitenkin siellä peilissä? Miks vastustajia sitten saa solvata ihan miten lystää, mutta mitään vastaavaa ei sais vastata?
"ihmisten solvaaminen ei edes abortin varjolla ole hyväksyttävää."
Ketä se liikuttaa mitä sinä hyväksyt tai et?
"ettei Kylis-Vuokkonen pysty hillitsemään itseään siinäkään tilanteessa pätkän vertaa, rapsahtaisi oikeudessa aika nätit korvaukset sen tasoisesta rähinästä, "
Ethän sinäkään kyennyt siinä raivokiihkon vallassas vaan tulit jo herjanneeksi alotteen tekijöitä ;) että eiköhän ne rapsut sulla lähempänä oo :) ainiin, itessäs et taaskaan huomaa mitään vikaa :D
"Tässä olisi syy ilmoittaa virkavallalle"
Eikä XDDDD taasko alkaa tää säälittävän epätoivonen poliisilla uhkailukin??
No kenenkään ei oo mikäänn pakko tulla tänne kertoon asioistaan, ja pysyköön poissa jos ei totuuksia kestä :) tässä maassa on edelleen SANANVAPAUS jolle et voi sakkeines yhtikäs mitään, onneks.
"voi pahimmillaan ajaa herkässä tilassa olevan tytön vaikka itsemurhaan. "
Tiestikö murhis muuten ettei sellanen oo edes laitonta?
Turha on uhkailla kun on iso roska omassa silmässä. - aborttitakanaeikäkaduta
Aloitteen tekijät on kuule molemmat politiikassa mukana että heidän tekojaan saa aivan vapaasti arvostella, itse kun en käytä yhtä sivistymätöntä sanavarastoa kuin sinä. Toki ymmärrän että kuka tahansa voi kokea erittäin pahana herjauksena jos nimi/naama yhdistetään SINUN kommentteihisi. On kuitenkin vähän eri juttu sanoa 15-vuotiaalle asioita kuten "toivottavasti kuolet" ja "kuulut hullujenhuoneelle", kuten äskettäin tuolla toisessa keskustelussa olet tehnyt. Sinä väität suojelevasi lapsia ja nyt yrität tarkoituksella aiheuttaa raiskatulle LAPSELLE pahaa oloa.
- voihellanlettas
Siis ymmärsinkö oikein että tämän foorumin pahin riehuja on nyt käynyt jostain toisesta käyttäjästä tekemässä rikosilmoituksen pelkästään sen perusteella että kommentissa spekuloidaan hänen oikeaa nimeään ? Nauroiko poliisit kuinka paljon ?
- heeeeeeeh
arvotontasontaa kirjoitti:
"Aivan uskomattomilla räävittömillä nimityksillä. Alkaakohan solvauksesi kääntyä viimeinkin sinua vastaan. "
No oi voi, senkun toivot vaan. Suosijatörkyturvat saa vaan takasin tasan sen mitä on itse ryhtyneet aina tilaileen :D ja onhan se ikävää jos tosiasiat "solvaa" joitain. Se ei oo kuitenkaan totuudenkertojan vika. Että oisko se vika kuitenkin siellä peilissä? Miks vastustajia sitten saa solvata ihan miten lystää, mutta mitään vastaavaa ei sais vastata?
"ihmisten solvaaminen ei edes abortin varjolla ole hyväksyttävää."
Ketä se liikuttaa mitä sinä hyväksyt tai et?
"ettei Kylis-Vuokkonen pysty hillitsemään itseään siinäkään tilanteessa pätkän vertaa, rapsahtaisi oikeudessa aika nätit korvaukset sen tasoisesta rähinästä, "
Ethän sinäkään kyennyt siinä raivokiihkon vallassas vaan tulit jo herjanneeksi alotteen tekijöitä ;) että eiköhän ne rapsut sulla lähempänä oo :) ainiin, itessäs et taaskaan huomaa mitään vikaa :D
"Tässä olisi syy ilmoittaa virkavallalle"
Eikä XDDDD taasko alkaa tää säälittävän epätoivonen poliisilla uhkailukin??
No kenenkään ei oo mikäänn pakko tulla tänne kertoon asioistaan, ja pysyköön poissa jos ei totuuksia kestä :) tässä maassa on edelleen SANANVAPAUS jolle et voi sakkeines yhtikäs mitään, onneks.
"voi pahimmillaan ajaa herkässä tilassa olevan tytön vaikka itsemurhaan. "
Tiestikö murhis muuten ettei sellanen oo edes laitonta?
Turha on uhkailla kun on iso roska omassa silmässä.Ethän sinäkään kyennyt siinä raivokiihkon vallassas vaan tulit jo herjanneeksi alotteen tekijöitä ;) että eiköhän ne rapsut sulla lähempänä oo :) ainiin, itessäs et taaskaan huomaa mitään vikaa :D<<<
Tulihan se sieltä ihan oman kätösen kautta, puolustat typerien aloitusten tekijöitä> oma lehmä ojassa. Huomasitko edes että kannattajia ei ollut kuin muutama, nekin olitte itse haalineet. - oijoiXD
Mitäs puolustelua tosiasian toteeminen on, sen että sinä sakkeines herjaat alotteentekijöitä? Hauskaa nähdä minkälainen kova paniikki se siellä jo jylläilee :D ja edelleen kun se ei sinne kuuppaas näytä menevän, MULLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ KOKO ALOTTEEN KANSSA. Että voi harmi :) Joko meni perille vai toistetaanko montakin kertaa vielä? :)
Höpöhöpö vaan herjaustesi kanssa, kukaan ei ole sanonut mitään laitonta täällä ko. aloitteentekijöitä koskien, ainoa herjaus on edelleenkin se JOS heidän henkilöllisyytensä on turhaan yhdistetty sinun sekoiluusi täällä, mikä olisi kenelle tahansa äärimmäisen epäedustavaa, eikä kukaan varmasti halua tuollaista käytöstä tunnustaa. Ei ole mitään laitonta arvostella kansalaisaloitteen tekijöiden toimintaa. Ei ole myöskään mitään laitonta siinä jos spekuloidaan anonyymin kirjoittajan oikeaa henkilöllisyyttä tällaisten älyvapaiden aloitteiden ja ala-arvoisen kielenkäytön pohjalta. Tässä ei ole kukaan levittänyt kenenkään yksityisasioita. Jos sinä kiljuisit jollekin ei-anonyymille henkilökohtaisesti tuota "murhaajalortto"-mantraasi, niin aivan varmasti saisit syytteen. Ikävä juttu sinulle, mutta muut täällä osaa keskustella ilman tällaisia asiattomuuksia. Mitään herjausta ei näin ollen ole tapahtunut vain sen perusteella että mainitaan käyttäjän mahdollinen etu- ja sukunimi, että onnea matkaan sen poliisijuttusi kanssa :D
- voitotapaniikkiaXD
"Aloitteen tekijät on kuule molemmat politiikassa mukana että heidän tekojaan saa aivan vapaasti arvostella"
Niinkö? Ettäkö poliitikkoja saa kunnianloukata mielin määrin lman seurauksia, haukkua Kylähulluiks ym., kuten sinä "suuressa sivistyksessäs" ;D oot tehny?
"ymmärrän että kuka tahansa voi kokea erittäin pahana herjauksena jos nimi/naama yhdistetään SINUN kommentteihisi."
Voi voi :) sehän on vaan taas ihan omaa mutuharhaas :D ja sinä tuskin on mitään rikollista, etenkään kun se kehen on yhdistetty, ei mitään rikollista oo tehny :) ja alotteentekijäitä sun harhas tuskin hetkauttaa mihkään suuntaan.
"On kuitenkin vähän eri juttu sanoa 15-vuotiaalle asioita kuten "toivottavasti kuolet" ja "kuulut hullujenhuoneelle", kuten äskettäin tuolla toisessa keskustelussa olet tehnyt. Sinä väität suojelevasi lapsia ja nyt yrität tarkoituksella aiheuttaa raiskatulle LAPSELLE pahaa oloa."
SUN mielestä on, vaan kyse on edelleen laintakaamasta sananvapaudesta jolle et vaan noilla raivoillas voi yhtään mitään XD tilanteessa tietenkin se pienempi lapsi tarvii enssijaista suojelua, ja kyllä 15-vuotiaan pitäs tajuta jo mikä on oikein, mikä väärin.
"Siis ymmärsinkö oikein "
Et. Kyse on HulluMurhiksen alotteentekijihin kohdistuneesta herjauksesta joka täyttää kunnianloukkauksen ainekset.
"Höpöhöpö vaan herjaustesi kanssa, "
Höpöhöpö vaan kiistopaniikkis kanssa, olethan jo todella hädissäs :D ja ihan syystäkin. Kaikki näkee edelleen mitä tulit ripuloineeks siinä raivos kiimassa, etkä sille enää mitään voi :)
"ainoa herjaus on edelleenkin se JOS heidän henkilöllisyytensä on turhaan yhdistetty sinun sekoiluusi täällä,"
Sun mutuharhoissas ei oo osotettavissa kyllä mitään rikollista, mutta olet siis mielestäs syyllistyny herjaukseen tässäkin kohtaa?
"Ei ole mitään laitonta arvostella kansalaisaloitteen tekijöiden toimintaa."
Älä jaksa selitellä vaikka nyt kuinka hädissäs ootkin :D onko sun mielestä siis KYLÄHULLUKS haukkuminen "toiminnan arvostelua"? :DDDD
"Ei ole myöskään mitään laitonta siinä jos spekuloidaan anonyymin kirjoittajan oikeaa henkilöllisyyttä"
Aivan niin, saat spekuloida ihan mielin määrin niitä omia harhasia hulluksias ja se tuskin vois vähempää kiinnostaa noita alotteentekijöitä :D
"Jos sinä kiljuisit jollekin ei-anonyymille henkilökohtaisesti tuota "murhaajalortto"-mantraasi, niin aivan varmasti saisit syytteen.
Mutta sehän ois ihan omalla logiikallas vaan sitä "toiminnan arvostelua" ;DD
"Ikävä juttu sinulle, mutta muut täällä osaa keskustella ilman tällaisia asiattomuuksia. "
Ikävä juttu sulle, mutta sinä et ainakaan niihin kuulu ja siksi saatkin sitä omantasostas tekstiä takasin mitä oot tilannukin :)
"Mitään herjausta ei näin ollen ole tapahtunut vain sen perusteella että mainitaan käyttäjän mahdollinen etu- ja sukunimi, "
Kiistä vaan ja odottele siellä pelko perseessä kutsua raastupaan ;)) viestistä ja ketjusta käy kyllä ilmi ketä henkilöitä tarkotetaan. Että onnea matkaan vaan vakuutella siellä oikeudessa "mutku määhän vaan arvostelin niiden toimintaa" :D - aborttitakanaeikäkaduta
Ikävää sinulle mutta noin pieni juttu ei ikinä menis oikeuteen. Henkilön nimi sana "kylähullu" keskustelupalstan kommentissa ei tosiaankaan riitä kunnianloukkaussyytteeseen, ei lähellekään. Tuon kommentin voin myöntää ihan missä vaan ja hymyillä perään. Oikeusjärjestelmää ei tuollaiset pikku jutut työllistä. Mutta en tietysti tiedä millä planeetalla sinä elät.
- paniikkisjyllääXD
"noin pieni juttu ei ikinä menis oikeuteen."
Voithan sä siinä ilmeisen kovassa hädässäs itelles näitä selitellä, sitä syytettä odotellessas ;) ikävää tietysti sulle ettet vaan taida uskoo itekään.
"Henkilön nimi sana "kylähullu" keskustelupalstan kommentissa ei tosiaankaan riitä kunnianloukkaussyytteeseen,"
Sinä kun et vaan edelleenkään määritä sitä mikä riittää, mikä ei, vaan se uhrisjoka on kokenu sen herjaukses loukkaavana.
"Oikeusjärjestelmää ei tuollaiset pikku jutut työllistä."
Luuletko sitten jonkun 15-vuotiaan anonyymin trollin itkujen sitä työllistävän, jossa mitään rikosta ei oo edes tapahtunu? :D Mutta en tietysti tiedä millä planeetalla sinä elät. - aborttitakanaeikäkaduta
Joo turhahan se on sulle järkeä puhua, siinä olet oikeassa, ei muuta kun odotellaan vaan sitä rosista ja valtavaa vankilatuomiota :DD enpä pidättäis henkeäni tämän suhteen.
- oletoikeassa
aborttitakanaeikäkaduta kirjoitti:
Aloitteen tekijät on kuule molemmat politiikassa mukana että heidän tekojaan saa aivan vapaasti arvostella, itse kun en käytä yhtä sivistymätöntä sanavarastoa kuin sinä. Toki ymmärrän että kuka tahansa voi kokea erittäin pahana herjauksena jos nimi/naama yhdistetään SINUN kommentteihisi. On kuitenkin vähän eri juttu sanoa 15-vuotiaalle asioita kuten "toivottavasti kuolet" ja "kuulut hullujenhuoneelle", kuten äskettäin tuolla toisessa keskustelussa olet tehnyt. Sinä väität suojelevasi lapsia ja nyt yrität tarkoituksella aiheuttaa raiskatulle LAPSELLE pahaa oloa.
Henkilön poliisiuhkailut kertovat aina vaan siitä, että oma lehmä on ojassa. Ei kukaan jaksa noin kiivaasti puolustella tuntemattomien ihmisten "kunniaa", epäilyt henkilöllisyydestä ovat käytöksensä perusteella ihan oikeaan osuneet. Ja näinhän se on, oikeudesta saatujen ennakkopäätösten perusteella julkisuuden henkilön, kuten poliitikon tai yrityksen toimitusjohtajan tulee kestää huomattavasti normaalista poikkeavaa ja rajumpaa arvostelua. Kemppaiset ovat siis itse leikkiin lähteneet.
- turhasullejärkeepuhua
Joko tajusit kuka tässä niitä turhia poliisiuhkailuja suoltaakaan?
"Henkilön poliisiuhkailut kertovat aina vaan siitä, että oma lehmä on ojassa. "
Näinhän se usein näkyy suosijasakilla olevan, kun epätoivoset uhkailut alkaa.
"Ei kukaan jaksa noin kiivaasti puolustella tuntemattomien ihmisten "kunniaa", "
Oi voi :DDD ei tässä mitää oo puolusteltu, kunhan ihan sun kiusaks ja paniikin aiheuttamiseks on todettu että niistä vois saada kasaan jo kunnianloukkaussyytteen :D ja hyvinhän toi näkyy tehoovan :) oikein hauska seurata kuinka hädissään seliselitellään jälkeenpäin ja yrietetään kiistää vimmasella raivolla se oma ilmiselvä syyllisyys.
"epäilyt henkilöllisyydestä ovat käytöksensä perusteella ihan oikeaan osuneet"
Senku jatkat näitä naurettavia fantasioitas vaan :D eihän sulle mee mikään kaaliinkaan kun haluat niin kiivaasti uskoo niitä harhojas, vaikka suoraa sanottas ettei oo MITÄÄN tekemistä minkään alotteiden eikä videoiden kans....jatkat sitä oman totuutes pakonomaista jankkausta viestistä toiseen :DDD no, toisaalta mulle aivan yks hailee mitä uskottelet ittelles, jos sitä traumasta pahaa oloos tosiaan helpottaa :)
"poliitikon tai yrityksen toimitusjohtajan tulee kestää huomattavasti normaalista poikkeavaa ja rajumpaa arvostelua."
Tääkin on samoin omaa hätästä paniikkitoivemutuas jolla nyt yrität rauhotella ittees siellä löysät puntissa haastetta odotellessa :) ja miten ihmeessä alotteentekijät on yhtäkkiä verrattavissa poliitikkoiin ja yritysjohtajiin? Omia mutujas nekin, alotteen kun voi tehdä kuka tahansa tavis kansalainen. Ja kun on vaan edelleen eri asia haukkua HENKILÖÄ kuin sen tekemisiä ;)) että koita kestää nyt vaan, vaikka ymmärrän kyllä että nolottaa ja olet valtavan hätäännyksen vallassa. - aborttitakanaeikäkaduta
No niin kipitä nyt sitten hopihopi sitä rikosilmoitusta tekemään äläkä vaan soita suutas siellä, odottelen edelleen sitä syytettäsi täällä :D Aloitteentekijät on olleet vähintäänkin kunnallisvaaleissa ehdolla ja jo pelkkä aloitteen tekeminen on julkista toimintaa, johon ihan itse ovat lähteneet. Ymmärrätkö edes minkälainen määrä rikosilmoituksia poliisille tulee päivittäin ja kuinka pieni prosentti niistä johtaa yhtään MIHINKÄÄN. Pitää olla jo kyseessä aika äärimmäisen raskauttava loukkaus että syytteeseen asti menisi, et näköjään tiedä oikeusjärjestelmästä yhtään mitään, mutta anna mennä, kokeile! :)
- voi_katokun
sun onneks mä en sitä voi tehdä koska en oo asianomistaja (harhoistas huolimatta ;)) mutta voishan tosta käydä vinkkaamassa niille..
"Ymmärrätkö edes minkälainen määrä rikosilmoituksia poliisille tulee päivittäin ja kuinka pieni prosentti niistä johtaa yhtään MIHINKÄÄN."
Senku tuudittaudut tähän vaan, pakkohan kaikki syytteet on käsitellä kun niitä tulee.
Ja tässä uskossako tosiaan luulet että ne korvaansa lotkauttas jollekin 15-v trollin ininiöille, kun on tullu nyyhkytinyyh "loukatuks" anonyyminä nettipalstalla?? XDDDDDDDDDDDDDD
et näköjään tiedä oikeusjärjestelmästä yhtään mitään. - aborttitakanaeikäkaduta
"Kaikki syytteet käsitellä" voi hellanlettas missä maailmassa elät. Ensinnäkin, SYYTE on olemassa vain JOS syyttäjä päättää sellaisen nostaa, sitä ennen on esitutkinta, jonka poliisi jättää kesken nykyään aina silloin kun rikos ja sen seuraukset nähdään niin lievinä, ettei tutkintaa rajallisten resurssien takia kannata jatkaa. Mutta ei, sinun todellisuudessasi Suomen valtion rahathan riittäisi niiden kaikkien tuhansien alkioidenkin tuilla elättämiseen.
Sen 15-vuotiaan tyttöraukan kohdalla en näkisi mahdottomana, että vanhemmat selvittävät henkilöllisyytesi ja ottavat sinuun yhteyttä ihan ilman mitään poliisejakin, olisi ainakin oikein. Puhut aina siitä timanttisesta moraalistasi, mutta raiskatun lapsen vainoaminen ei näköjään olekaan sinusta väärin. - yritänytosottaa
jo että se sun kunnianloukkaus ois pätemätön tai niin lievä ettei mitään syytettä nostattais :) onnistuuko vai jatkako vaan niitä loputtomia hätäkiistotuudittautumisia?
"riittäisi niiden kaikkien tuhansien alkioidenkin tuilla elättämiseen."
Voi kuule kun sitä näkyy riittävän miljardeja johonkin niin paljo tuhempaankin (esim. mukavuusabortteihin ja niiden jälkivaivojen hoitoihin).
" ottavat sinuun yhteyttä ihan ilman mitään poliisejakin"
Jossain haaveissas varmaan :DDD et näytä tietävän yhtikäs mitään. Miten ihmeessä kuvittelet, mistä kautta ne mahtas saada kirjottajan yhteystiedot? Ensin pitäs osottaa että on tapahtunu joku rikos (ja tarpeeks vakava), jotta poliisi vois alkaa operaattoreilta selvittää ip-osotteiden perusteella käyttäjätietoja :) että voi hellanlettas missä maailmassa elät :D mutta jatkahan vaan sitä unelmointias noissa yhteydenotto-fantasioissas. Luulatavasti edes teinimurhaajan vanhemmat ei ole noin lapsellisia kaikkivoipasuus-luuloharhoissa eläjiä kuten sinä, ja ymmärtää minkään jatkotoimien olevan toivottomia mahdottomuuksia, ja parempi vaan unohtaa koko juttu ja niellä se että anonyymillä julkisella palstalla saa kaikenlaista palautetta, eli sinne menee omalla vastuulla.
"raiskatun lapsen vainoaminen ei näköjään olekaan sinusta väärin."
Aika pientä siihen nähden että sun mielestä viattoman, pienemmän lapsen itsekäs tappaminen ei ole mitenkään väärin. Etkä omine kalmantekoines ole yhtikäs mikään moralisoimaan muille mistään.
- LopunAlku
Mukavuusabortti abortoi myös parisuhteen. Ei sellainen suhde kestä, jonka hedelmä surmataan. Asia on aina mielessä.
Nainen ei koskaan surmaa rakasamansa miehen lasta. Mies tietää tämän, jättää abortöörin ja etsii itselleen oikean naisen.- aborttitakanaeikäkaduta
Tämähän riippuu täysin suhteesta ja niistä suhteen osapuolista, omani kesti hienosti, minä ja mies ei kumpikaan olla koskaan haluttu lapsia, syksyllä tulee parisuhteemme alusta 4 vuotta, kertaakaan ei olla erottu :)
Mutta tasapuolisuuden nimissä sanoisin että tiedän myös suhteita, jotka ovat abortin takia katkenneet (tai varmaan muiden ongelmien myös, mutta abortti on ollut osasyy). Jälleen kerran, kaikki on yksilöllistä.
- tptpptp
"Mukavuusabortti abortoi myös parisuhteen. Ei sellainen suhde kestä, jonka hedelmä surmataan. Asia on aina mielessä. "
Lapsen syntymäkin saattaa abortoida parisuhteen ja vähentää kuulemma onnellisuuttakin. Perin merkillinen ilmiö, kun lapsen mainostetaan tuovan sekä leivän että onnen. Osaako abortinvastustaja selittää nämä avioerotilastot, kun kuulemma enemmistö ei tee aborttejakaan. - jasittenon
lukuisia muita tutkimuksia jotka osottaa että pidemmän päälle kuitenkin lapsia saaneet on onnellisempia.
"Osaako abortinvastustaja selittää nämä avioerotilastot,"
Erolleko ei voi olla suosijasakin mielestä mitään muuta syytä kun lapset, tai jotain niihin littyvää? - niinvoiko
Samalla logiikalla abortin tehneen masennukseenkin voi olla muu syy kuin abortti
- joo.mutta
onhan se kumma miten monilla ne masennukset ym. vaivat alkaa vasta abortin jälkeen ja aiemmin ei mitään mielenterveysongelmien historiaa.
- samallalogiikalla
Niin kumma juttu miten lapsien jälkeen voi alkaa parisuhdeongelmat mitä ei ennen ollut. Osoittaakseni vain että sama logiikka tässäkin toimii.
- niinkö
Missä oli todistettu ettei mitään ongelmia ollu sitä ennen?
Miks silti suurin osa lapsiperheistä on onnellisia? - edelleensamajuttu
Missä oli todistettu ettei ongelmia ollut ennen aborttia?
Miksi silti suurin osa abortin tehneistä elää ihan normaalia elämää ja on päässyt asiasta hyvin yli? - edelleen_
no josko ihan sieltä mielenterveyshistorian aiemmista hoitotiedoista (ettei niitä ole).
"suurin osa abortin tehneistä elää ihan normaalia elämää ja on päässyt asiasta hyvin yli?"
Mistä sä senkin tiedät? Monet ei kehtaa hakeutua koskaan hoitoihin, kun häpeävät tekoaan ja tulokset näkyy sitten mm. itsemurhatilastoissa. - jankkaavainrauhassa
Niin mistäs sinä tiedät ettei ole juuri lapsista johtuva ero? Suhteessa kun on yleensä kaksi henkilöä, mies ja nainen. Sinä et onneksi kolmantena kuulu muiden ihmisten suhteisiin.
- eipäkiinnostaiskaan
en toki ole moraalivajukki siltäkään osin (toisin kun eräät), vaikka mistäs sinä muiden kuulumisistakaan tietäisit..
"mistäs sinä tiedät ettei ole juuri lapsista johtuva ero?"
Oliko niin väitetty? Yleensä kuitenkin lapset kuuluu jossain vaiheessa vakavampiin suhteisiin luonnollisena osana ja sen jatkumona, johon on varauduttukin, toisin kun niiden tappamiset. - Anonyymi
"Mukavuusabortti abortoi myös parisuhteen. Ei sellainen suhde kestä, jonka hedelmä surmataan"
Sehän on vain hyvä juttu jos on tahtonutkin eroon paskasta suhteesta. 😆 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mukavuusabortti abortoi myös parisuhteen. Ei sellainen suhde kestä, jonka hedelmä surmataan"
Sehän on vain hyvä juttu jos on tahtonutkin eroon paskasta suhteesta. 😆Erota ei siis voi ilman lapsen hengen uhrausta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erota ei siis voi ilman lapsen hengen uhrausta?
Herra jestas, jos ei tee aborttia niin ei pääse ikinä eroon. Abortti on hyvä ja ainut keino katkaista kaikki siteet paskikseen, johon on ehkä erehtynyt sekoileen.
- miten.muten
Tämähän on aivan järjetöntä paskanjauhantaa koko ketju! Täyshullu "kylis" suoltaa sellaista tekstiä, ettei voi olla terveen näppikseltä. Paljon olen nähnyt, kuullut ja lukenut, mutta tämä on häijyydessään ja tyhmyydessään aivan käsittämätöntä raatelua. Sitä hän ilmeisesti juuri tavoitteleekin, olla Suomen julmin ja käsittämättömin herjaaja. Onneksi olkoon vaan "kylis", olet ylittämätön!
Ei muuten tarvitse sitten kiittää eikä vastata mitään muutakaan. Ymmärtänet. - peiliäesille
"Tämähän on aivan järjetöntä paskanjauhantaa koko ketju! "
Siksi koska SINÄ HulluMurhis ja muutama sivupersoonas teet tästäkin ketjusta sellasta.
Täyshullu "murhis" suoltaa sellaista tekstiä, ettei voi olla terveen näppikseltä. Paljon olen nähnyt, kuullut ja lukenut, mutta tämä on häijyydessään ja tyhmyydessään aivan käsittämätöntä raatelua. Sitä hän ilmeisesti juuri tavoitteleekin, olla Suomen julmin ja käsittämättömin herjaaja. Onneksi olkoon vaan "murhis", olet ylittämätön! - Arbuusi
Miten voi tulla vahingossa raskaaksi? Heitetäänkö naista kalsarilla vai miten se onnistuu? Miettikää nyt hyvät naiset montako eri askelta olette ottaneet ennen kuin olette housut kintuissa! Eivät housut itsestään putoa. Saata lapsesi isä vastuuseen teostaan, mutta älä usko, että hänestä tulee vastuuntuntoisempi kuin mitä hän nyt on. Jätä kaveri! Pidä lapsi!
- Kannattako
Hei. katsoppa Ester Peltola you tubesta. On muitakin vaihtoehtoja, kuin abortti.
- josmuuttaisitmielesi
Oletko miettinyt adoptiota? Voisit ensin normaalisti synnyttää lapsesi ja katsoa rauhassa haluatko pitää sen itselläsi. Jos et niin sitten voisit adoptoida sen. Voisit näin myös näyttää poikaystävällesikin, että voit sinäkin muuttaa mieltäsi ja se olisi hänelle aivan oikein.
- ITU-projekti
Astu tarinaan, Ester Peltonen siis ja muutenkin ITU-projekti YOU TUBESTA
- johanna50v
En ole jaksanut lukea koko pitkää ketjua, joten otan kantaa vain aloituskirjoitukseen.
Sinulla on täysi oikeus tehdä abortti välittämättä siitä, mitä muut asiasta ajattelevat. Abortti on Suomessa onneksi laillinen, mutta muista tehdä se viimeistään 12. raskausviikolla.
Tulit raskaaksi melko lyhyen (8kk) seurusteluajan aikana. Poikaystävästäsi ainakin minä saan sen kuvan, ettei hän ole sinulle "se oikea".
Läheinen ystäväni teki aikanaan abortin, ja tuin häntä siinä. Hän on nykyään kolmen jo täysi-ikäisen lapsen äiti.
Kahden täysi-ikäisen tyttären äitinä olisin ehdottomasti suositellut aborttia, jos he olisivat tulleet vahingossa raskaaksi alaikäisenä. No, ehkäisy oli kummallakin onneksi kunnossa.- sairasta_
"Sinulla on täysi oikeus tehdä abortti"
kuinkahan monien mielestä?
Lapsella on täysi ihmisoikeus elää.
"muista tehdä se viimeistään 12. raskausviikolla."
Niin että kiirettä oikein pitäs pitää.. no saahan sen ihan sinne rv20 saakka ja niillä samoilla "sosiaalisyillä" kun ennen rv12kin. Eikö kannatakin palvoo tällästä lakia.
"Läheinen ystäväni teki aikanaan abortin, ja tuin häntä siinä."
Niin tietysti.. montakohan itelles on tehty? Hoidatitko omia traumojas siinä "ystävän" kustannuksella?
"Kahden täysi-ikäisen tyttären äitinä olisin ehdottomasti suositellut aborttia"
Mummo joka haluaa että lapsenlapset tapetaan "kun tyttö on vielä liian nuori"... kuvottavaa.
- ehkäisy
Oletko kuullut sanasta EHKÄISY???!!!
- Huomannut3
Onko miehesi alkoholisti tai nisti?
- Isälläkintunteita
Asiaa voi ajatella myös poikaystävän kannalta: isällä ei ole oikeutta päättää syntymättömästä lapsestaan, ei suuntaan eikä toiseen. Ilmeisesti abortti tuottaa hänelle ahdistusta eettisistä tai periaatteellisista syistä. Kenties hän tuntee myös syyllisyyttä, että olet joutunut tuohon tilanteeseen. Ymmärrän häntä, vaikka tietysti baareissa juokseminen ei ole sopiva tapa hoitaa ahdistusta. Abortti ei ole useimmille mikään läpihuutojuttu vaan suuri ja pohdintaa herättävä kysymys. Suhteet ovat kaatuneet paljon pienempiinkin (moraalisiin) ongelmiin. Reilua olisi toki tukea sinua, mutta ei poikaystäväsi ole pikkumainen, jos tahtoo erota tällaisen jutun jälkeen.
- ensuosittele
Outlander - Matkantekijäksi ei teistä ole.
pidä vain lapsi,kyllä se elämä siitä suttaantuu,niin ei tarvitse katua myöhemmin tekemisiään,tsemppiä
- johanna50v
Nimimerkille sairasta. Itselleni ei ole koskaan tehty aborttia, koska ehkäisy on ollut kunnossa niin kuin molemmilla tyttärillänikin on aina ollut.
Suomessa on voimassa laki, joka takaa naiselle oikeuden aborttiin. Helpointa se on tehdä viimeistään raskausviikolla 12. Tietyistä perustelluista syistä sen voi tehdä vielä 24.raskausviikollakin. Nimimerkin sairasta olisi tarpeen tutustua ko. lakiin.
Ystävättäreni on kertonut minulle, ettei ole koskaan katunut tekemäänsä aborttia. Hänen elämäntilanteensa oli sellainen, ettei muuta vaihtoehtoa ollut. Päätös oli hänen, mutta tottakai läheisenä ystävänä tuin häntä käymällä mm. tapaamassa häntä sairaalassa abortin jälkeen.
Toivon vielä jonakin päivänä tulevani mummiksi, mutta asia ei ole minun päätettävissäni.
Minun mielestäni lapsella on oikeus syntyä toivottuna. Omat lapseni ovat niin syntyneet.
Suomen lain mukaan abortti ei ole murha. Niin minäkin ajattelen ja olen tyytyväinen, että maassamme on sellainen laki. Nimimerkki sairasta saa kaikessa rauhassa pitää kiinni omasta näkemyksestään.
Luojan kiitos, ettemme asu maassa, jossa abortti on kaikissa olosuhteissa rikos. Sellaisissa maissa naisen hengellä ei ole mitään arvoa.- kummajuttu
"Suomessa on voimassa laki, joka takaa naiselle oikeuden aborttiin."
Ettäkö oikein takaa... kummasti siihen joutuu jokatapauksessa luvan aneleen.
"Tietyistä perustelluista syistä sen voi tehdä vielä 24.raskausviikollakin. Nimimerkin sairasta olisi tarpeen tutustua ko. lakiin."
Niin? Mikä kohta olikaan väärin? Vai oliko kenties järkyttävää tietää että sen saa ihan niillä samoilla sossusyillä jopa rv20 saakka?!
"Ystävättäreni on kertonut minulle, ettei ole koskaan katunut tekemäänsä aborttia."
Juujuu ja sinä haluat tietenkin uskoo :) no ihan kaikkee ei kerrota ns. ystävillekään...
"asia ei ole minun päätettävissäni."
Kuitenkin oisit pakottanu tyttäres aborttiin teineinä!
"Minun mielestäni lapsella on oikeus syntyä toivottuna. "
Taas tätä suosijasakin tekopyhän korulauseen lässytystä... Miten se lapsi vois 'syntyä toivottuna' jos ei saa edes oikeutta ELÄÄ??
Abortti sopii joka seikaltaan murhan yleismääöritelmään (1), joka siis on eri kuin juridinen (2).
"ettemme asu maassa, jossa abortti on kaikissa olosuhteissa rikos."
Kuka täyskieltoa on halunnu? Mukavuusabortit (joita tässä maassa 97%) onkin aivan eri juttu. Siinä ei lapsen hengellä ole mitään arvoa.
- Pohdintaa
Itse olin 18v kun tulin raskaaksi melkein 19v. Oltiin yhdessä oltu 1.5v ja yhteen muutettiin 6kk ennen vauvan syntymää. Epävirallisesti asuttiin yhdessä 6kk lisää tuohon. Mies ensin oli sitä mieltä et abortti. Mutta juteltiin ja keskusteltiin. Itse en olisi uskoltanut tehdä sitä. Kyllä ne lapset rikastuttaa elämää ja tuovat iloa. Itse en ole kadunnut yhtään asiaa ja olen onnellinen että silloin en päätöstä tehty aborttiin vaa pidin vauvani.
Mutta itse on päätökset päätettävä ja osata kantaa vastuu siitä mitä ikinä päättääkään. Mutta aina tarkoitus asialla on että jotain tapahtuu. Uskolla elämään ja eihän se heti siihen synny. Nyt voi tuntua tuolta mutta kun alkaa olla lopuillaan raskaus voi tilanne olla aivan eri. Jos kaikki ajattelisi että nyt ei hyvä aika tai ei mun aika ole äidiksi. Olisiko sinua tai teitä tällä hetkellä siinä.
Jotkut perheet haluavat lapsen mutta eivät vaan saa.
Kun lapsia ei tehdä ne saadaan. Toiset saa vaikka ei halua. On se välillä niin väärin. Olen jostain kuullut että jotkut 2 nuorta naista jutteli huoneessa kun olivat abortin tehneet kuinka pääsevät bilettämään ja juhlimaan. Huoneeseen oltiin tuotu kolmas nainen joka kuuli koko keskustelun ja häntä suretti kun itse oli menettänyt rakkaan halutun lapsen. Että tuntuu pahalta kun abortti ei ole ehkäisykeino. En ala valistamaan mutta toivon että jatkossa olet tarkempi asiasta. Mikään ehkäysy keino ole 100% varma kuin selibaatti.
Toivottavasti itse päätät ja annat poikaystävällä mahdollisuus päättää asiasta myös. - maailma.on
Itse olin sairaalassa teetettyäni abortin, siihen aikaan kaavinnan jälkeen piti olla vuorokausi sairaalassa.
Viereisessä vuoteessa makasi nuori nainen jolta oli poistettu kohtu ja munasarjat, hän murehti sitä kun ei tule koskaan saamaan lapsia.
Tuntui epäoikeudenmukaiselta, itse olisin saanut lapsen mutta en halunnut, toiselta vietiin kaikki toivo saada omaa lasta. - Tilanteesi.on.vaikea
Tilanteesi on huolestuttava etenkin sen suhteen, että sinulla ei ole miestä todellisuudessa tukenasi. Jos hän ottaa kovasti, niin sinuna varautuisin siihen, että tuo suhde ei tule kestämään välttämättä.
Oletteko puhuneet asiasta ja onko kyse siitä, että ns. miestäsi painostaa hänen perhe ja hän ei ole tavallaan päässyt irrottautumaan todellisuudessa perheestään eli vanhemmistaan. Sinuna varautuisin siihen, että sinä hoidat lapsen yksin, valitettavasti kaikki merkit viittaavat siihen.
Tuosta abortista sen verran, että jos sinulla ei ole mitään terveysriskiä tai sinä haluat pitää lapsen, niin älä silloin tee aborttia. Tietenkin olet sidoksissa lapseen täysin seuraavat 20 vuotta. joista ensimmäiset 10 ovat sinun kannaltasi raskaimpia. Muutta toisaalta se lapsi voi kantaa ja auttaa sinua jaksamaan vaikeinakin aikoina.
Mieti asioita ja tee ratkaisusi sen mukaan, mitä tunnet sydämessäsi.
Sinä tarvitset nyt apua, voisitko varata ajan perheneuvolaan, koska te tarvitsette tukea, niin sinä kuin miehesi. Tuo teidän suhteenne pitäisi saada kuntoon, jotta lapsella olisi paremmat eväät päästä alkuun tässä maailmassa. - johanna50v
Nimimerkille kumma juttu: Tiedän, ettei kannattaisi provosoitua, mutta provosoiduin nyt kuitenkin...
Luit väärin varsinkin yhden kohdan 1. vastauksestani. En olisi PAKOTTANUT tyttäriäni tekemään aborttia, ainoastaan suositellut.
Toinen kohta on se, että käytännössä, vaikka ns.lupa aborttiin vaaditaan, kyllä abortin aina halutessaan saa.
Muita kohtia en jaksa enää kommentoida, niin päättömiltä ne kuulostavat...
Tämä kirjoittelu loppui minun osaltani nyt tähän. Kannatan aborttia, joku toinen ei.- kaunisteltuversios
"En olisi PAKOTTANUT tyttäriäni tekemään aborttia, ainoastaan suositellut."
Siis henkiseesti pakottanu eli aivopessy siihen.
"käytännössä, vaikka ns.lupa aborttiin vaaditaan, kyllä abortin aina halutessaan saa."
Periaatteessa siis ei.
"Muita kohtia en jaksa enää kommentoida, "
Parempi näin, niin päättömiltä ne on kuulostanu...
- Olennytnelivuotiaanyh
Minä tiedän kaksi aborttia lähipiiristä. Perusteltuja molemmat. Ystävä tuli 17v:nä raskaaksi asianmukaisesta pilleriehkäisystä huolimatta ja sitten oma äitini raskautui 40senä kuparikierukasta huolimatta minun ja siskoni ollessa teini-iässä. Eikös teinien (alle 20) abortit oo vähentyneet koko ajan eli ei sitä kovinkaan laajasti "helppoa ehkäisynä" käytetä...
- iitariina
Potki munille sitä sikaa!
- Kahden_lapsen_äiti
Sain esikoiseni 21 vuotiaana suhteellisen erikoisen 'kosinnan' jälkeen, eli olimme pari vuotta aiemmin päättäneet avioituvamme jos saamme lapsen. Olimme molemmat opiskelijoita, mutta silti halusimmme toisen lapsukaisen mahdollisimman pian. Vaan kuinkas sitten kävikään... keisarinleikkaus komplikaatioiden, munasarjatulehduksen ja munasarja kasvaimen jälkeen toisesta lapsesta tuli 'haasteellinen' tapaus.
Kun sitten noin viiden vuoden kuluttua makasin sairaalassa ja toive toisesta lapsesta oli päättynyt kohdun ulkopuoliseen raskauteen ja toisen munatorven poistoon, sain huonekaveriksi nuoren sairaanhoidon opiskelijan, yksinhuoltajaäidin jolla oli 2 lasta ja kierukan asettaminen aiheuttanut keskenmenon - kaikki hoitajat olivat sitä mieltä että kyse oli sikiön abortoinnista ilman aborttia , eli siis jonkinlaisesta vastuun pakoilusta. Oliko? Sen voi tietää vain kolmanella kuulla raskaana ollut nuori nainen joka oli mennyt hankkimaan kierukan - tietysti tietoisena siitä että toimenpide aiheuttaa keskenmenon, mutta tiesikö hän olevansa raskaana. Tietysti itse siinä tilanteessa olin aika katkera, itse halusin lapsen ja haave oli aina vain kauempana saavuttamattomissa - olihan leikannut lääkäri jo sanonut että haaveet toisesta lapsesta voisi unohtaa - ja viereisessä vuoteessa makasi potilas joka oli 'tehnyt abortin tekemättä aborttia', mutta ei ollut minun asiani tuomita hänen tekoaan tai päätöstään.
Huolimatta omista kokemuksistani olen sitä mieltä että jossain tilanteissa abortti on joillekin paras mahdollinen vaihtoehto. Tunnen joitakin ihmisiä jotka ovat päätyneet aborttiin ja ratkaisu ei ole koskaan helppo ja sikäli kuin olen ymmärtänyt se on jotakin mitä ei koskaan unohda ja josta on vaiketa päästä yli, vaikka miten tarkkaan asian olisi harkinnut.
Vakiintuneessa parisuhteessa abortti on kahden ihmisen päätös ja heidän pitäisi olla toistensa tukena, jos toinen jää yksin asian kanssa ja toinen jatkaa eläämäänsä kuin olisi jälleen 'sinkku' niin parisuhde kannattaa lopettaa siihen - eikö parisuhteiden idea aika pitkälti kuitenkin ole siinä, että on toinen ihminen jonka kanssa jaetaan niin ilot kuin surut? Ei tuo tule koskaan toimimaan jos toinen murehtii ensimmäistä 'vastoinkäymistä' yksinään kotona ja toinen on kavereitten kanssa kapakassa 'hukuttamassa tapahtunutta'.
'Ero abortin takia?' Tiedät jo kysyessäsi että tuo on vastaus ja ratkaisu. Olet nyt muistutus tilanteesta jossa olette ja seuraavaksi olet 'lapsenne aboroinut' ja muistutus tapahtuneesta. Ihmiset kasvavat parisuhteessa yhdessä parisuhteeseen tai erillään eroon parisuhteesta, te olette jo aika selkeästi jälkimmäisellä tiellä - olen pahoillani. Toisaalta... jatkossa poikaystäväsikin muuttuu sinulle muistutuksekseksi siitä, miten hän jätti sinut yksin tilanteessa jossa kaikkein eniten olisit olisit tarvinnut häntä tueksesi. - Takapakkia
NOIN keskeneräiseen suhteeseen on typrää tehdä tenavia , jos parisuhde jatkuu pakkosuhteena tenavanvuoksi olis sekin yhtä " helvettiä". Kerron kokemuksena kolme pilattua elämää .
- niinsemeneeaina
Sinä olet henkisesti 30-vuotias ja hän 10-vuotias, eli ihan normaali tilanne.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144