Tämmöinen oli tapahtunut vähän aikaa sitten, itsellä oli viime vuodenvaihteessa kokeilun vuoksi salkussa kolme kpl osakkeita (á 30,20e).
Nyt niitä näyttää olevan 18kpl mutta osakkeen arvohan on nyt jotain 5,40e per kappale.
https://www.nordnet.fi/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=100175&marketid=24
Olen aloittelija osakkeiden kanssa elikkä mitä tämä split käytännössä tarkoittaa? Miten verottaja suhtautuu kun olen tavallaan saanut 15kpl lisää osakkeita "ilmaiseksi"?
Pitääkö minun ilmoittaa veroilmoituksessa jotain vai hoituukohan tämä nordnetin puolesta automaattisesti?
Verkkokauppa.comin osakkeen split
1
359
Vastaukset
- kewadq
Verottaja ei suhtaudu tässä vaiheessa mitenkään, koska omistuksesi arvo ei splitissä muutu. Huomioihan, että et saanut mitään ilmaiseksi, vaan yhden osakkeen arvo muuttui splittiä vastaavasti.
[teoreettinen esimerkki] Esim. jos sinulla on yksi 10 euron osake, joka splitataan kahteen, splitin jälkeen sinulla on kaksi 5 euron osaketta. Kuitenkin on verotuksellisesti huomioitava, että osakkeen "splittikorjattu" hankintahinta muuttuu vastaavasti. Eli jos olet alun perin maksanut tuosta osakkeesta 8 euroa, niin splitin jälkeen hankintahinta on 4 euroa per osake.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402038