Tietääkö joku voiko Debianin asentaa niin että jättää edellisen käyttiksen
(Kubuntu) home-osion alustamatta? Toimisiko nykyinen home-osio siis uudessa debian-asennuksessa? Salasanat jäisi nykyiselleen paitsi että tulisi uusi tavallinen käyttäjä.
Debianin asentaminen
8
61
Vastaukset
Kyllä voi.Osioinnin perusidea että asennetaan vain /osio joka alustetaan./home vaan lisätään jatkoksi alustamatta.
Vielä kun teet samalla Kubuntu:n käyttäjänimellä asennuksen niin ei tule "liikaa"käyttäjiäkään koneelle vaan kaikki on kuin ennenki paitsi ajelet Debian:lla.- homehaasteita
Eri käyttöjärjestelmillä tehdyt /home -asetukset eivät välttämättä ole kaikilta osin yhteensopivat. Jos käyttää molempia/useita käyttiksiä samalla /home-osiolla, niin ongelmia voi olla tiedossa.
Aloittaja haluaa asentaa Debian:n Kubuntun tilalle ja jättää Kubuntun /home osion alustamatta ja liittää sen Debian:n /osion jatkoksi.
Useampien järjestelmien käyttäminen yhdellä /home osiolla on kokonaan eri-asia eikä liity aloittajan kysymykseen mitenkään.
Itse olen tehnyt satoja asennuksia asentamalla /osion uudestaan ja liittämällä vanhan /home osion eikä koskaan ole ollut ongelmia.
Alottelijalle:Kyllä voi.- homehaasteita
kraffi1 kirjoitti:
Aloittaja haluaa asentaa Debian:n Kubuntun tilalle ja jättää Kubuntun /home osion alustamatta ja liittää sen Debian:n /osion jatkoksi.
Useampien järjestelmien käyttäminen yhdellä /home osiolla on kokonaan eri-asia eikä liity aloittajan kysymykseen mitenkään.
Itse olen tehnyt satoja asennuksia asentamalla /osion uudestaan ja liittämällä vanhan /home osion eikä koskaan ole ollut ongelmia.
Alottelijalle:Kyllä voi.Aloittajan kysymyksestä ei selviä, mitä hän tarkalleen ottaen haluaa tehdä.
Jos kyseessä on vain /home-osion käyttöönotto (niin että käyttöjähakemistot poistetaan) eikä /home:n vanhojen käyttäjähakemistojen käyttö, niin homma on ok. Mutta jos vanhan /home-osion käyttäjähakemistoja otetaan sellaisenaan uuden käyttöjärjestelmän alaisuuteen, niin välttämättä se ei toimi uuden käyttiksen kanssa ihan oikein. >Tietääkö joku voiko Debianin asentaa niin että jättää edellisen käyttiksen
(Kubuntu) home-osion alustamatta?<
Kyllä kai tuosta selviää aloittajan tarkoitus,ainaki mulle.- homettapiisaa
kraffi1 kirjoitti:
>Tietääkö joku voiko Debianin asentaa niin että jättää edellisen käyttiksen
(Kubuntu) home-osion alustamatta?<
Kyllä kai tuosta selviää aloittajan tarkoitus,ainaki mulle.Taidatkin olla selvännäkijä... ;)
Tai sitten aloittaja ;D En ole aloittaja enkä selvän-näkijä mutta lukutaitoinen kylläkin.Aloittajan ekalause paljastaa kaiken.;DDDDD
- Piilotiedostot
Ohjelmien käyttäjäkohtaiset konfigurointitiedostot ovat /home/käyttäjän tiedostossa piilotiedostoina. Eri jakelujen eri _ohjelmaversioiden_ konfigurointitiedostot voivat poiketa, joten välttämättä ohjelmat eivät toimi suoraa yksi yhteen. Näinollen voi olla tiedossa ongelmia suoraa käyttää toisen jakeluversion /home/käyttäjä -tiedostoja. Ubuntu/Kubuntu toki perustuu Debianiin, mutta tarjolla olevat ohjelmaversiot eivät välttämättä ole samat.
Vastaavasti jos Ubuntu-työpöytäsi on KDE (Kubuntu) voi levyllä olla turhaa KDE-palikoita, jotka eivät päivity asentaessasi Debianin (kait sentään KDE-työpöydällä?).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225624- 324986
- 292884
- 342394
- 372088
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 261632
- 121621
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons341551