Hei!
Ostimme kotiin karaokelaitteet. Kustom-vahvistimen kaiuttimineen ja SDAT-merkkisen DVD-soittimen. Ilmeni sellainen vika, että DVD ei anna muuttaa kaikissa levyissä sävelkorkeutta.
Ostimme 2 uutta DVD-levyä, Suomipoppia ja Kotikaraoke vol.3-levyn. Edellämainitun levyn sävelkorkeuden laite muuttaa, mutta Kotikaraokelevyssä se ei anna sitä muuttaa.
Myyjä kyllä lupasi vaihtaa koneen, kunhan saa maahantuojalta, mutta onko vika vain tässä kyseisessä laitteessa vai onko se tämän merkin yleinen vika? Oletteko törmänneet tällaiseen ongelmaan?
Minulle sävelkorkeuden muutos on välttämätön, kun sattuu olemaan lähes alttoääni.
Olisi kiva saada vastauksia, kun maanantaina pitäisi tietää, mitä uskaltaa ostaa tämän vehkeen tilalle.
Niin, satsattiin myös mikkiin, maksoi vähän yli 100 euroa. Laitteen mukana tuli halpa mikki, ja eihän se ääni kuulosta sillä yhtä hyvältä.:(
Ollaankohan me innostuttu asiasta liikaa ja satsattu liian paljon? :) Laulettiin vain yksissä pippaloissa ja siitä tämä lähti. Ja sitten ystävillämme on myös hyvä laitteet.
DVD-soitin, sävelkorkeuden säätö ei toimi...
12
3052
Vastaukset
- Irkku
Voi, eikö kukaan ole törmännyt tällaiseen ongelmaan? Odotan niin kovasti vastauksia teiltä, jotka olette enemmän karaokelaitteista ja yleensä tästä jutusta tietäviä. :)
- JOu JOu
Tuo kuulostaa aika oudolta että transponointi toimii vain tietyllä levyllä. yleensä tämä laite on elektroninen vempain ja vain intekroitu toiseen laitteeseen. eli ääni vain menee siitä läpi. Eli se on kuitenkin vain erillinen laite.
Tämä tapaus kuulostaa kovasti siltä että transponointi tapahtuisi ohjelmallisesti. Veikkaisin että tuossa on nyt se vika että kyseinen laite ei tunnista tätä Kotikaraoke 3 levyä karaoke levyksi. Tässä tapauksessa jostain päin laitetta löytynee karaoke menu josta homman voi kytkeä päälle manuaalisesti (karaoke menu,-setup??). Tai jos jossain yleisissä valikoissa on jotain tyyliin Karaoke mode niin siihen voi varmaan vaihtaa off:in tilalle on. kokeile transponointia ihan tavallisella DVD elokuvalla. jos vika on siinä missä oletan ei transponoinnilla pitäisi olla mitään vaikutustaelokuvan ääneen. Ja ne jotka kohta alkavat väittämään vastaan että karaoke levyt ovat samanlaisia ja ei se kone voi tietää onko siellä karaoke DVD vai tavallinen elokuva, niin vastaan vain että todellakin voi tietää. karaoke levyillä (DVD, VCD, CDG... blaa blaa blaa) on joitakin ominaisuuksia joita ei elokuville tahdä näillä se tunnistaa levyn.
JOu JOu
PS. oletan että sinun dvd soittimessa on itsessään transponointi osa. eli nosto ja lasku painikkeet. yksi mahdollisuus on siinä että laitteella itsellään ei voi nostaa eikä laskea mutta siihen toiseen toimivaan levyyn on itseensä upotetty tällainen ominaisuus.. mene ja tiedä. puhuit kuitenkin että olet hankkinut laitteen juuri sitä tarkoitusta varten ja siinä kyseinen toiminto on. eli ohje kirja käteen ja lueskelepa laitteen karaoketoiminnoista.
- jee
Tuo SDAT-soitin on tosiaan hieman erikoinen vempele. Se ei myöskään (ainakaan automaattisesti) transponoi CDG-levyjä eli tuntuu olevan todella ronkeli transponoinnin suhteen.
Soittimessa on mitä ilmeisemmin tuo karaoke-moodi, joka saadaan manuaalisesti päälle sellaisten levyjen kohdalla, joita soitin ei automaattisesti tunnista karaokelevyiksi. Jos musiikkia tulee menuvalikosta, moodia vaihtaessa kuulee hyvin, kuinka musiikin äänenlaatu hieman muuttuu. Tällöin sävelkorkeuden säädön pitäisi alkaa toimimaan.
Helpoimmaksi ratkaisuksi näkisin kuitenkin soittimen vaihdon. Itse en hyväksyisi mitään muuta vaihtoehtoa kuin mahdollisuuden transponoida mitä tahansa levyä formaatista riippumatta. Varsinkin kun aika mielenkiintoinen osa ulkomaisesta tarjonnasta on nykyisin CDG:llä.- Irkku
Kauniit kiitokset vastauksistanne!
Kysymyksessä on siis tämä laite.
http://www.musaporssi.fi/asp/27232.asp
SDAT MS910
Tilanne on sikäli hankala, että mukaan tuli vain suomenkielinen moniste, ei kunnon manuaalia, josta ei paljon käy selville laitteen ominaisuudet ja toiminta, varsinkaan, kun en ole tekniikan ihmelapsi:)
Pitäisi nyt sitten osata sanoa, minkä DVD-soittimen uskaltaisi ottaa, joka olisi toimintavarma tässäkin asiassa. Kertokaa, please. Meillä on nyt lainassa tyttären Fintec, jossa ainakin meidän levyillä (on vain 3 kpl vielä) toimii se transponointi. Mutta haluaisimme vähän laadukkaamman.
Olenko ymmärtänyt oikein, että voisi valita karaokelevyltä myös sellaisen version, (onko se raita) jossa on laulaja taustalla??? Onko se ominaisuus levyllä vai laitteessako tämäkin ominaisuus on?
Se olisi tuntemattoman laulun kohdalla hyvä, että voisi opetella kunnolla laulun ja laulaa sitten vasta itse karaoketoiminnalla.
Sorry, olen vielä aika uuno näissä hommissa, mutta yritän oppia lisää. :) - Jokke
Irkku kirjoitti:
SDAT MS910
Tilanne on sikäli hankala, että mukaan tuli vain suomenkielinen moniste, ei kunnon manuaalia, josta ei paljon käy selville laitteen ominaisuudet ja toiminta, varsinkaan, kun en ole tekniikan ihmelapsi:)
Pitäisi nyt sitten osata sanoa, minkä DVD-soittimen uskaltaisi ottaa, joka olisi toimintavarma tässäkin asiassa. Kertokaa, please. Meillä on nyt lainassa tyttären Fintec, jossa ainakin meidän levyillä (on vain 3 kpl vielä) toimii se transponointi. Mutta haluaisimme vähän laadukkaamman.
Olenko ymmärtänyt oikein, että voisi valita karaokelevyltä myös sellaisen version, (onko se raita) jossa on laulaja taustalla??? Onko se ominaisuus levyllä vai laitteessako tämäkin ominaisuus on?
Se olisi tuntemattoman laulun kohdalla hyvä, että voisi opetella kunnolla laulun ja laulaa sitten vasta itse karaoketoiminnalla.
Sorry, olen vielä aika uuno näissä hommissa, mutta yritän oppia lisää. :)on levyllä eikä soittimessa oleva ominaisuus. Soittimesta vain valitaan vaihtoehtoinen ääniraita, jos sellainen levyllä on. Magnum Kotikaraoke Iskelmä vol. 1 levyllä ainakin tämä ominaisuus löytyy, käy katsomassa www.magnumcenter.com
- jee
Irkku kirjoitti:
SDAT MS910
Sorry, olen vielä aika uuno näissä hommissa, mutta yritän oppia lisää. :)Edelleen jaksan tuota RJtechin RJ-4200:sta suositella. Siinä tulee mukana täydellinen suomenkielinen käyttöohje. Ja laadukas on, vaikkakin edullinen hinnaltaan.
- Irkku
jee kirjoitti:
Edelleen jaksan tuota RJtechin RJ-4200:sta suositella. Siinä tulee mukana täydellinen suomenkielinen käyttöohje. Ja laadukas on, vaikkakin edullinen hinnaltaan.
Hei!
Onko tässä viimeksimainitussa RJtechin RJ-4200-DVD:ssä se transponointitoiminto myös kaukosäätimessä, ettei joka kerran tartte mennä koneeseen sitä vääntämään? - Irkku
jee kirjoitti:
Edelleen jaksan tuota RJtechin RJ-4200:sta suositella. Siinä tulee mukana täydellinen suomenkielinen käyttöohje. Ja laadukas on, vaikkakin edullinen hinnaltaan.
Kiitos, että olette olleet kärsivällisiä kanssani ja olen saanut täältä paljon hyvää tietoa!
Kukahan lienee tämän RJtechin RJ-4200 tai PCK-2000 maahantuoja? Kauppiaani laitteet taitavat tulla jostain Rovaniemeltä, vai lieneekö hänellä useita maahantuojia. Kun ei tunne meikä oikein tuota kauppa-alaa. Olen rahat jo antanut kauppiaalle, niin voipi olla, että sieltä kautta laite on saatava. - jee
Irkku kirjoitti:
Hei!
Onko tässä viimeksimainitussa RJtechin RJ-4200-DVD:ssä se transponointitoiminto myös kaukosäätimessä, ettei joka kerran tartte mennä koneeseen sitä vääntämään?Kyllä kaukosäätimestä se transponointi löytyy.
- jee
Irkku kirjoitti:
Kiitos, että olette olleet kärsivällisiä kanssani ja olen saanut täältä paljon hyvää tietoa!
Kukahan lienee tämän RJtechin RJ-4200 tai PCK-2000 maahantuoja? Kauppiaani laitteet taitavat tulla jostain Rovaniemeltä, vai lieneekö hänellä useita maahantuojia. Kun ei tunne meikä oikein tuota kauppa-alaa. Olen rahat jo antanut kauppiaalle, niin voipi olla, että sieltä kautta laite on saatava.RJtechiä ja PCK:ta tuo maahan Suomen karaokehuolto Oy (www.ksf.fi). Jos kauppiaasi saa kaikki laitteet tuolta Rovaniemeltä ja sen vuoksi nämä vaihtoehdot eivät olisi mahdollisia, kannattaa siinä vaiheessa harkita myös Vocopro 480:aa. Tuokin laite on kuuleman mukaan ihan käyttökelpoinen, ja sitä ainakin sieltä rovaniemeläiseltä maahantuojalta (www.karaokekeskus.com) saa.
- Irkku
jee kirjoitti:
RJtechiä ja PCK:ta tuo maahan Suomen karaokehuolto Oy (www.ksf.fi). Jos kauppiaasi saa kaikki laitteet tuolta Rovaniemeltä ja sen vuoksi nämä vaihtoehdot eivät olisi mahdollisia, kannattaa siinä vaiheessa harkita myös Vocopro 480:aa. Tuokin laite on kuuleman mukaan ihan käyttökelpoinen, ja sitä ainakin sieltä rovaniemeläiseltä maahantuojalta (www.karaokekeskus.com) saa.
Saimme uuden SDAT-soittimen ja vakuutuksen maahantuojalta, että suomalaisissa levyissä transponointi toimii. Vika oli kai siinä ko. laitteessa. Ja ainakin ne levyt, mitä kaupassa kokeiltiin, toimivat hyvin. Vocoprota ei olisi jouluksi mahdettu enää saada.
On tässä lauleltu, kun saatiin ystäviltämme lainaksi nipun levyjä ja kivalta homma tuntuu. Se on ollut erikoista, että laulut ovat aika erilaisia sävelkorkeudeltaan. Toisiin sitä ei tarvitse muuttaa, ja toisiin taas hyvinkin paljon.
Tämä on hieno palsta keskustella samanlaisen harrastuksen omaavien ihmisten kanssa. Olen huomannut, että jos jotain erikoista aikoo ostaa, kannattaa ensin kurkata tänne. Näiltä palstoilta olen saanut vinkkejä kamerankin ostoon.
Okein hyvää joulua kaikille ja laulelemisiin! :)
- Anonyymi
Mene äänensäätö (ääni) valikkoon, kun levy on läppärissä. dvd VLC mediasoitin
Sieltä valitset ääniraidan, joka sopii äänellesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533432
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253394No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281994Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141396Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens731005