Turvaväleistä rekat

varokaapa

Eikö rekkojen tarvitse enää pitää turvaväliä. Jos edellä oleva auto tai moottoripyörä joutuu äkisti hiljentämään niin huonosti käy. Seuraavan kerran teen ilmoituksen jos puskurissa kiinni ajetaan. Ei näin ennen ollut.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitää, mutta tuo on tapa viestittää edellä ajavalle että voisi tehdä jotain, eli hidastaa että pääsee ohi tai painaa kaasua että välimatka kasvaa

      • Koveronnummi

        Sinähän joskus kerroit soittavasi poliisit jos joku ajaa kuorma-autolla tai rekalla alle kahdeksaakymppiä ja sinä haluaisit päästä ohi. Vieläkö toimit niin tai toimisitko niin jos töitä vielä tekisit?


      • Koveronnummi kirjoitti:

        Sinähän joskus kerroit soittavasi poliisit jos joku ajaa kuorma-autolla tai rekalla alle kahdeksaakymppiä ja sinä haluaisit päästä ohi. Vieläkö toimit niin tai toimisitko niin jos töitä vielä tekisit?

        En ole... Onneksi olen rekisteröity käyttäjä toisin kuin sinä, eli KAIKKI kirjoitukseni on tallella :)

        Ja tosiaan jos ei muutamassa minuutissa tajua, niin saattaavahingossa jäädä pitkät päälle tms...

        En tööttäile tai töni,koska tuo voidaan tulkita tahalliseksi :)


      • Koveronnummi

        Se olikin Pankkiautomaatti-nimimerkki joka kuorma-autopalstalla kertoi soittavansa poliisit aina jos joku raskasajoneuvo ajoi alle 80 km/h. Hän kun ei pääse ohi hitaammasta ilman poliiseja. Kuorma-autonkuljettajat kuulemma pelkää 2.6 metriä leveitä ajoneuvoja ja siksi eivät uskalla ajaa kovempaa. Kirjoitteli kyllä toisella nimimerkillä.


    • MoreControl

      Poliisin pitäisi aloittaa sakottaminen juuri näistä raskaiden kuljettajista. Mutta eihän niin voi tehdä koska he ovat ammattikuskeja. Heillä on ihan ikiomat säännöt.

      • A_pu_va

        Niinpä. Ammattilaisilla on varaa.

        Siinä edessä ollessa oikeasti pelottaa laskea nopeutta sellaisen tyhmän syyn vuoksi kuin risteysalueen alennettu nopeusrajoitus. Silloin tullaan vielä lähemmäs. Jarruta siinä sitten, jos joku yhtäkkiä päättääkin tulla sieltä sivutieltä eteen...


    • Perseessä roikkuvat rekat on perseestä ! Mulle kävi kerran siten että kun oli talvi nopeudet niin menin rekasta ohi ja sitten kohta rajotus muuttui kahdeksaan kynppiin ja hidastin siihen niin se rekka tuli ihan perseeseen ja vaikka laitoin useanman naksun nopeus säätimestä lisää niin siellä se rekka vaan oli perseessä ! Perkele kun kohta taas ne talvi nopeudet laitetaan turvallisuutta vaarantamaan ja rekat ajaa perseissä niin sitten on pyrokraattien mielestä taas tosi turvallista saatana vaikka ne rajotukset on jumalauta pelkkää kyykyttämistä helvetti soikoon perkele !

      • 340.G.ja.Guzzi

        Talvinopeudet, kahdeksaankyMppiin ( m:llä ! ), nopeussäädin, talvinopeudet sekä Byrokraatti ( b:llä ! ) - sanat ovat yhdyssanoja. Pikkaisen taas tsemppiä asioihin jotka alakoululainenkin jo osaa.


      • Ikävä myöntää mutta suurin osa rekoista kulkee maks 90km/h ja yhdistelmällä saa ajaa mask 80km/h...

        Eli lisää vauhtia, niin välimatka kasvaa tai jalka pois kaasulta että pääsee ohi... Helppoa...

        Jos itse tavoitan kuorma-autolla jonkun, niin ajetaan lähelle takapuskuria, ei sentään kiinni asti, ja tarvittaessa saattaa jopa unohtua pitkät päälle... Kyllä ne usein äkkiä sitten hokaa mikä tilanne ja antaa tilaa tai painaa kaasua


      • monsterilla

        Miten painat kaasua kun edellä jono????


      • paavo45

        Kenenkään ei tarvitse ajaa ylinopeutta vaikka kuinka siellä takana puskurissa kiinni olet. Muutamat pumppaus jarritukset ja nopeuden pudotukset niin häirikkö takana osaa jo noudattaa turvaväliä ja nopeusrajoituksia.


      • vajakeille.hoitoa
        monsterilla kirjoitti:

        Miten painat kaasua kun edellä jono????

        Laittamalla jalan kaasupolkimelle ja päkiöillä painat sitä poljinta alas.

        Mitä se jono haittaa?? Työntää vaan koko jonoa eteenpäin. Osa ymmärtää painaa kaasua, osa sinkoutuu pitkin ojia.


      • Rela_x

        > ...rajotukset on jumalauta pelkkää kyykyttämistä helvetti soikoon perkele...

        Jos sulla on noin vaikeeta liikenteessä, älä ihmeessä aja mitään mopoa isompaa.

        Ne rajoitukset on laitettu sinne ihmisten turvaksi. Jokainen terve ihminen ymmärtää niiden merkityksen ja niiden noudattamisen tarpeellisuuden. Muistellaas niitä autokoulun oppeja taas vähän: Kun nopeus laskee neljäsosan (80->60) niin jarrutusmatka lyhenee puoleen. Perusfysiikkaa. Rekkakuskille ehkä liian vaikeaa, mutta silti pitäis ymmärtää noudattaa hänenkin niitä rajoituksia kuten muidenkin. Ammattikuljettajakoulutuksessa on myös ennakoivan ajo osuus. Mitähän ne siellä nykyään opettavat?


      • 1010
        paavo45 kirjoitti:

        Kenenkään ei tarvitse ajaa ylinopeutta vaikka kuinka siellä takana puskurissa kiinni olet. Muutamat pumppaus jarritukset ja nopeuden pudotukset niin häirikkö takana osaa jo noudattaa turvaväliä ja nopeusrajoituksia.

        Aivan totta, ja kenenkään joka ajaa suurimman sallitun nopeuden tuntumassa ei ole myöskään mitään velvollisuutta hidastaa pappavauhtiin vain siksi että joku takaa tuleva tohottaja haluaa välttämättä ajaa ylinopeutta vaikkei ajotaidot riitä edes normaaliin ohitukseen.

        Itse ajelen aina reippaasti eikä ikinä ole tarvinnut kenenkään takapuskuriin jäädä roikkumaan. Joko jätän turvavälin tai ohitan, minun asiani ja minun päätökseni, turha siitä on rajoitusten mukaan ajaville kiukutella. Ei ole heidän ongelmansa.


    • MoreControl

      Tuo raskaiden kuljettajien tapa tuppautua puskuriin kiinni ei ole niinkään rajoituksiin sidottu. Pikemminkin kyseessä on "tilaisuus tekee varkaan" tyyppinen tapahtuma. Eli ne tyypit tekevät sitä heti kun vain paikka tulee.

      Yhdelle bussikuskijurpolle yritin joskus viestitellä aika voimakkaillakin jarrutuksilla, että mene nyt helvetti kauemmas, mutta eihän se tollo mitään tajunnut. Vilkutteli vaan valoja takaisin. Ne kuljettajat perustelevat asiaa sillä että he näkevät pidemmälle ha:n yli, mutta miksi he sitten ajelevat keula kiinni toistensa hanureissa myös?

    • Tienpäällä.28.Vuotta

      Kahdeksankympin rajoitusalueella tätä raskaiden perseessäajamista tapahtuu eniten. Kyseinen ajotapa johtuu useimmiten siitä että 90% raskaidenajoneuvojen kuljettaja ajaa nk. rajoitinta vastaan eli 85- 89km/h. Kun sitten joku henkilöautoilija haluaa ajaa sääntöjen mukaan mittariin tuijottaen todellisen nopeuden ollessa karvanpäälle 70km/h on selvää että raskasajoneuvo saavuttaa hitaammin ajavan. Kun sitten raskaalla on vaikeampi päästä ohi alkaa raskaankuljettajan hermo olla kireällä ja sitten aletaan ikäänkuin opettamaan sitä rajoituksia noudattavaa kuskia työntymällä tämän hanuriin. Erittän vaarallista, typerää ja yleistä. Eteenkin kilometri-ja urakkapalkoilla ajavien on revittävä hampaat irvessä että saisivat edes lähelle minimituntipalkkaa. Tunnustan että aikanaan tuli joskus myös hermot kireänä ajetttua ja kiire oli kokoajan ja rajoitinta vastaan tuli ajettua. Sitten kuljetustemme tilaaja ( Neste Oil ) vaati ettei heidän tuotteitaan kuljettavien firmojen autot eivät kulje yli 82km/h joten sen jälkeen ei tarvinnut enää muiden perseesä hinkata koska ohitettavia ei juuri enää ollut. Ja ihme kyllä kertaakaan en myöhästynyt mistään vaikkei enää yhdeksääkymppiä pystynytkään ajamaan. Kiire oli siis itsetehtyä kuvitelmaa. Tuntipalkalla ajamalla hitaammin eteneminen tuottaa jopa pienenpienen lisän tilipussiin koska tilijakson aikana hitaampi ajonopeus sai aikaan tunnin pari lisää työtunteja. Nykyään ajan rajoitusten mukaan vapaallakin enkä enää saa leipääni tienpäältä.

      • MoreControl

        Niin se elämä opettaa. Etenkin tämä paljastaa tosiasian:
        "Kiire oli siis itsetehtyä kuvitelmaa."

        Ja niin asia on monella, monella muullakin. Ajoissa perille ehtiminen ei ole niinkään rajoituksista kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

      No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

      Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

      Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

      kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1144
    Aihe