ELISAn käsitys 0800-puheluiden hinnoittelusta

hämmästynyt

Elisan kotisivulla (http://matkaviestinta.elisa.fi/public/elisa.do?id=hen_hinnasto_perushinnat,hen_hinnasto_0002.htm) väitetään, että soitto numeroon 0800-95050 maksaisi pvm/mvm verran soitettaessa muista kuin Elisan omista liittymistä. Voiko tämä pitää paikkansa? Soitin ihan mielenkiinnosta ko. nroon ja kysyin asiaa huonosti suomea puhuvalta asiakaspalvelijalta ja hänelle oli kerrottu sama loru, puhelu maksaa muista kuin Elisan omista puhelimista. Olen ymmärtänyt, että 0800-numerot ovat AINA ilmaisia soitettaessa Suomesta. Olenko oikeassa?

3

9211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoope

0800-alkuiset soitot maksavat aina, samoin kuten muutkin puhelut, mutta maksajana toimii aina vastaanottaja, eli sen mukaan, mitä esimerkiksi liittymän tarjoajat ovat puhuneet, 0800-alkuisiin numeroihin soittaminen on maksutonta soittajalta.

Varma en ole.

• Tietoa sinulle

Soittajan on Suomessa pystyttävä numerosta päättelemään puhelun hinta kalleimmillaan ja 0800-alkuisiin numeroihin soittaminen on tiettävästi maksutonta eli vastaanottaja maksaa puhelumaksun.

Elisan sivuilla oleva tieto perustuu virheeseen, joka johtuu siitä, että Elisan aspan numero oli ennen 050 95050 ja kun se muutettiin 1.12. alkaen numeroksi 0800 95050, niin sinne nettisivuille korjattiin vain numero, eikä ollenkaan huomattu korjata tekstiä. Noin huolimaton siis on Elisa.

• Anonyymi

Pakko ajattamiset Nokian puhelimet syy, Amandns. käyttöjärjestelmät esto.
        Sekä rikos puhelimeen pakko ajattamiset.
        Viimeinen raiskaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7715
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4273
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      68
      2632
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      57